Naša najveća prehrambena kompanija Podravka obilježila je u Rusiji 50 godina rada na tom tržištu. Davne 1967. godine u okviru dogovora razmjene između tadašnjeg SSSR-a i Jugoslavije, na rusko su tržište plasirani Vegeta, Podravka pileća juha s rezancima i goveđa juha s rezancima i jako brzo stekli povjerenje među potrošačima, zbog čega je plasman brzo proširen i na ostale juhe u vrećici i kocki, dječja hrana, ajvar, proizvodi na bazi rajčice, smrznuto povrće, paštete itd.
Danas su Podravkini proizvodi dostupni širom Ruske federacije – od Kaljingrada do Dalekog istoka, a Vegeta je lider među proizvodima.
- Cilj Podravke je u narednih 5 godina rasti na međunarodnim tržištima, kako organski tako i kroz strateška partnerstva sa lokalnim kompanijama na tržištu. Rusiju gledamo kao glavno tržišta za daljnji rast i razvoj koristeći oba modela, a očekujemo dvoznamenkaste stope rasta.
Rusko tržište je postalo prvo Podravkino izvozno tržište još daleke 1967. Od tada se puno toga promijenilo, no u globalnoj strategiji kompanije – rusko tržište je vodeće u smislu rasta i mogućnosti razvoja- rekao je predsjednik uprave Podravke Zvonimir Mršić.
Na upit ruskih novinara o mogućem otvaranju proizvodnje u Rusiji, Mršić je rekao da je to plan bio prije četiri godine ali je proces zbog devalvacije rublje zaustavljen.
- No zbog rasta Podravkinih proizvoda u volumenu i vrijednosti na ruskom tržištu prošle godine taj plan stoji i realizirat ćemo ga kroz akviziciju, greenfield ili brownfield ulaganje - rekao je Mršić.
Regija Rusija, ZND i Baltik, u prošlogodišnjih devet mjeseci ostvarili su najveći rast unutar Podravka Grupe. Ukupna prodaja hrane i lijekova na ruskom tržištu bila je 23,5 milijuna eura, što je rast od 55,2 posto u odnosu na godinu ranije.
Podravka je tijekom 2016. godine prodala više od 30 milijuna komada svojih proizvoda na tržištu Rusije. Ukupni prihodi Podravke prema procijeni lani su bila između 530 do 550 milijuna eura, što znači da gotovo pet posto prihoda dolazi s ruskog tržišta.
- Tijekom posljednjih 5 godina imamo kontinuirani trend rasta koji je najviše došao do izražaja s osnivanjem vlastitog poduzeća u 2014. godini kada smo počeli potpisivati direktne ugovore sa maloprodajnim lancima i distributerima, što nam je omogućilo i širenje asortimana i penetraciju u sve dijelove Ruske federacije.
Sukladno tome, od 2014. godine udvostručili smo rast na ruskom tržištu unatoč sankcijama, devalvaciji rublje i drugim nepovoljnim okolnostima – izjavio je Damir Perlok, potpredsjednik Podravke za Regiju Rusija i CIS.
Podravka je lider na ruskom tržištu u djelu univerzalnih začina i juha u vrećici za kuhanje te predvodnik trendova u stvaranju prehrambenih proizvoda. Ovisno o kategoriji, vrsti proizvoda, regiji u kojoj su predstavljeni, Podravka je među tri vodeće kompanije u odnosu na konkurenciju.
U segmentu univerzalnih začina, koji ima najviši prioritet, Podravka je drugi proizvođač u količinskom i vrijednosnom smislu.
Podravka danas izvozi u više od 60 zemalja, ima 15 vlastitih kompanija na različitim tržištima, 12 filijala, vlastitu distribuciju u 9 zemalja i 17 pogona za proizvodnju u 4 zemlje. Sveukupno zapošljava 6200 ljudi, dok je u kompaniji Podravka Rusija trenutno zaposleno 27 djelatnika.
>> Podravka se posljednjih dana spominje kao izvor novca za mogući otkup dionica Ine
A šta je sa sankcijama prema Rusiji 😂😂😂😂😂