Nova vizija Podravke koja je započela promjenom organizacije i formiranjem poslovnih programa potpuno je ispunila očekivanja u poslovnoj 2018. Koncentracija na naša tradicionalna tržišta i brža dinamika inovacijskih ciklusa na ključnim brendovima i kategorijama donijeli su nam najbolji operativni rezultat u dugogodišnjoj povijesti – istaknuo je predsjednik uprave Podravke Marin Pucar nakon što je kompanija objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu.
Organski rast nosi uspjeh
Prihodi od prodaje Grupe Podravka u 2018. iznosili su 4,2 milijarde kuna, oko 3% više nego godinu prije, dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihoda, prema procjenama, bili viši 4,2%. Neto dobit dosegnula je rekordnih 205,7 mil. kuna, dok je godinu dana prije iznosila 18,2 milijuna.
U poslovnom izvješću ističe se kako je riječ o najboljem rezultatu u 70-godišnjoj Podravkinoj povijesti. ZB snažnijih prodajno–marketinških aktivnosti, inovacija proizvodnog portfelja te širenja distribucije pojedinih kategorija na određena tržišta, snažan rast prihoda od prodaje ostvaren je u oba segmenta poslovanja – i Prehrani i Farmaceutici – u ukupnom iznosu od 121 milijun kuna.
– Ključ cijele priče jest da smo se s novom organizacijom poslovanja lani fokusirali na vlastite brendove i tradicionalna tržišta. Podravka je prije toga pet godina rasla putem akvizicija i nije imala organskog rasta, tako da su veća proizvodnja i prodaja vlastitih proizvoda sasvim očekivano imali pozitivnog efekta na cijelu kompaniju – kaže Pucar.
Nakon što su “ugašene” operacije u Kini i Africi, na tržištima za koja je procijenjeno da su neisplativa, inovacijsko-razvojni ciklus koji je iznjedrio nekoliko superprojekata s Lino Ladom i ambasadorom Podravkinih proizvoda Zlatkom Dalićem, kompaniji su donijeli najveći rast upravo u kategoriji namaza, a i prodaja vegete ponovno raste...
Poslovni program Dječja hrana, slastice i snack ostvario je tako najveći rast u segmentu Prehrane od 8,7%, poslovni program Žito i Lagris od 5,7%, Riba 3,3%, a poslovni program Kulinarstvo 1,5% u odnosu na godinu ranije. Ukupno je segment Prehrane lani ostvario 3,33 mlrd. kuna prihoda od prodaje, što je povećanje od 2,8%, odnosno 91,6 mil. kuna u odnosu na godinu prije, dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi procijenjeno bili viši 3,6%. Rast vlastitih brendova pritom je rastao 3,6%, odnosno 106,2 mil. kuna.
Drugi segment Grupe, Farmaceutika, ostvarila je 896,9 milijuna kuna prihoda od prodaje što predstavlja rast od 3,4%, odnosno 29,4 mil. kuna u odnosu na godinu ranije dok bi bez utjecaja tečajnih razlika prihodi procijenjeno bili viši 6,4%. Vlastiti brendovi Farmaceutike ostvarili su rast od 2,5%, ponajviše zbog nastavka trenda rasta potražnje na tržištu Rusije te širenja distribucije na tržištima regije Centralna Europa.
Kod najvažnije kategorije Lijekovi na recept zabilježen je porast prihoda od prodaje u iznosu od 2,1%, dok je Bezreceptni program ostvario rast prihoda od prodaje u iznosu od 5,4%.
Dionice rasle 38,9 posto
Iz Podravke naglašavaju kako je najveći rast prihoda u iznosu od 71,5 mil. kuna zabilježila Adria regija. U regiji Centralna Europa prihodi od prodaje rasli su 30,2 mil. kuna, u Zapadnoj Europi i prekooceanskim zemljama 13 mil. kuna, a u Istočnoj Europi 5,6 mil. kuna. Cijena dionica Podravke u 2018. je pak rasla 38,9%, dok su domaći dionički indeksi Crobex i Crobex10 pojedinačno pali 5,1 i 5,6%. Ukupna zaduženost Grupe Podravka smanjena je za 303,7 mil. kuna.
– Danas sa sigurnošću možemo ustvrditi kako se Podravka u ključnim parametrima poslovanja može u potpunosti uspoređivati s kompanijama s internacionalnih tržišta – ističe Pucar.
Dodaje kako će ova poslovna godina biti zahtjevnija od prethodnih, s obzirom na neke poremećaje na tržištu sirovina te činjenicu da su s kolektivnim ugovorom povećana i prava zaposlenika. No projekti koji su u lanjskoj godini započeli – i nastavit će se i u ovoj, te novi standardi upravljanja, koje će nadograđivati, jamac su dalje uspješnosti kompanije, smatra Pucar.
– I sve veći broj stranih turista, rast i konsolidacija HoReCa (hoteli, restorani, catering) tržišta te sve više hotela s 4-5 zvjezdica – dirigiraju sve veću potražnju za kvalitetnim proizvodima kakve ima Podravka. Lansiraju se i novi proizvodi u segmentu kulinarstva – i ako oni poluče dobre rezultate, Podravka će imati jako dobre financijske pokazatelje i u narednim godinama – uvjeren je Pucar.
Perspektiva ulaska Hrvatske u eurozonu
Zvečevo majstore??