Kriza

Polugodišnji rezultati domaćih tvrtki - oporavak nije ni na vidiku

Tvornica Kraš
Željko Hladika/Pixsell
23.07.2010.
u 16:18

Zbog pada potrošnje kompanije koje su, umjesto na strana tržišta, usmjerene na domaću potrošnju nemaju šanse za dobro poslovanje.

I dok strane kompanije u svijetu bilježe dobre financijske rezultate na kraju drugog tromjesečja, a vodeći indeksi na burzama rastu jer su ulagači ohrabreni dobitima kompanija, za hrvatske se tvrtke i gospodarstvo oporavak još ni ne nazire.

Podbacio i Kraš

Pokazuju to polugodišnji rezultati objavljeni na Zagrebačkoj burzi prema kojima su vjerojatno najlošiji rezultat iskazali Zvečevo i HUP Zagreb ostvarivši 74, odnosno 75 posto manju dobit nego u istom razdoblju lani. Zvečevo, naime, ima tek 559.000 kuna dobiti dok je Kraš grupa ostvarila dobit od 15,6 milijuna kuna što je ipak 18 posto, odnosno 3,4 milijuna kuna manje nego u prvih šest mjeseci 2009. godine. I ukupni prihodi Kraša 3,4 posto manji su nego lani i iznose 475,9 milijuna kuna. Hotelska tvrtka HUP Zagreb zbog smanjenog broja noćenja u prvom polugodištu bilježi neto dobit od 1,95 milijuna kuna, a ukupni su im prihodi pali za 11,66 posto, odnosno na 124,68 milijuna kuna. Lantea grupa pak bilježi gubitak od 22,2 milijuna kuna, a lani je minus bio 21,9 milijuna. I ukupni prihodi Lantea grupe koji iznose 145,85 milijuna kuna manji su 20 posto u odnosu na isto razdoblje lani. U Lantei objašnjavaju kako je pad ukupnih prihoda posljedica toga što u promatrano financijsko razdoblje ulaze dva sezonska sniženja, ali i nastavak pada kupovne moći stanovništva. Jedini svijetli primjer je Atlantic grupa kojoj je neto dobit porasla za 8,2 posto, tj. na 41,4 milijuna kuna u odnosu na lani. Na njihov je rast najviše utjecala divizija Sportske i aktivne prehrane Multipower iz Hamburga, koja je prije nego što ju je preuzeo Atlantic bila gubitaš, a sad se Multipower proizvodi izvrsno prodaju zemljama EU.

U svijetu kriza kopni

Zdeslav Šantić, analitičar Splitske banke pak kaže kako je očekivano da sve tvrtke koje su orijentirane na domaću potrošnju bilježe lošije rezultate budući da je u Hrvatskoj pala osobna potrošnja. Puno će pak bolje proći one kompanije koje su usmjerene na strana tržišta jer kriza u svijetu polako kopni.

– Zemlje eurozone prije su ušle u krizu pa iz nje prije i izlaze – rekao je Šantić.

Komentara 4

ZM
zmaj5
19:53 23.07.2010.

Naravno da je pad ptrošnje kad se antirecesijske mjere sastoje samo od uzimanja iz đepa građana,svakodnevna otpuštanja,povećanja životnih troskova.Pa kako onda da se kupuje.Nema plana,strategije,nego samo ishlapljele analize ekonomista svakog sa svojim analizama.Sve je to začarani krug

Avatar Časna seka
Časna seka
21:31 23.07.2010.

U krizi je najvažnija proizvodnja vibratora, za psihičko zdravlje nacije. Tako se proizvođači vibratora sada mogu okrenuti Hrvatskoj, jer u nas kriza tek slijedi... Ne boji se krize tko je dobro opremljen.

OB
-obrisani-
10:58 24.07.2010.

U krizi su najvažniji porezi,i da se puni državni proračun. Joj zove me Ive ,na Malo Vitra,pozdrav stoko,javit ću se

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije