Marketinška industrija oduvijek je smišljala najbolje načine poticanja na kupnju, a u vrijeme globalnog pada potrošnje i rezanja troškova oglašavanja, posebno joj je važno da oglašeni proizvod pogodi u metu. Prema istraživanju agencije Ipsos Plus, najveća je vjerojatnost da će se to i dogoditi, ako potrošač oglas vidi u prijepodnevnim satima, i to u tiskanim medijima.
Najčitanije do podne
Reklamne se poruke najbolje uočavaju u prijepodnevnim satima, kada se potrošači nalaze u tzv. aktivnoj fazi dana i u potrazi su za svim vrstama informacija koje im mogu pomoći u dnevnom planiranju. Čak se 98 posto ispitanika izjasnilo da u potpunosti strukturiraju dan i pripremaju dnevne odluke do podneva.Upravo je to dio dana za koji je karakteristično čitanje novina u hrvatskom društvu; 51 posto čitatelja dnevne novine pročita do 12 sati, a ukupno 74 posto pročita ih do 19 sati. Radi informiranja o aktualnim događajima novine kupuje 60 posto čitatelja.
Pasivna faza iza 17 sati
- Poticaj na kupnju koji proizlazi iz oglašavanja kroz novine stoga je jači nego kod drugih medija. Čak svaki drugi konzument medija odgovorio je da poticaj za akciju kod nabavke prima preko novina - ističu u istraživanju.
Tijekom dana slijedi faza stabilizacije u kojoj se provode doneseni planovi, a do 19 sati polovica konzumenata reklama već se nalazi u tzv. pasivnoj fazi, kada prednost daje medijima poput televizije i časopisa koji dobro zadovoljavaju potrebe za zabavom i odmorom. Radio je također medij koji je poželjan za razbijanje monotonije u pasivnom dijelu dana, jer ne ometa previše.Samo 17 posto čitatelja izjasnilo se da nemaju posebno doba dana rezervirano za čitanje novina. Korisnici interneta identificirani su kao koncentrirani potrošači, s obzirom da pretraživanje i online-komunikacija također zahtijevaju određenu dozu aktivnosti. Podaci Ipsos Pulsa pokazuju, između ostalog, i da 63 posto hrvatskih građana dnevne novine čita tri ili više puta tjedno, a 43 posto čini to pet puta tjedno i češće. 82 posto hrvatskih građana barem jednom tjedno pročita dnevne novine. Terensko istraživanje provedeno je od 7. do 26 ožujka 2010. godine na reprezentativnom uzorku od 800 hrvatskih građana, odnosno 763 čitatelja. Slične je rezultate pokazalo i Microsoftovo istraživanje provedeno među trgovačkim lancima u Velikoj Britaniji, koje je pokazalo da upravo oglašavanje u tiskovinama osigurava najveći povrat uloženog.
Da, da, kako da ne... Kao konzument papirnatih izdanja novina sa višedesetljetnim stažem tvrdim da oglase u novinama nikad i ne pogledam, sve umetke bacam bez da ih i pogledam, a jedino na Internetu obratim pažnju na oglase. Oglasi u novinama zauzimaju po cijele stranice, pa i blokove stranica. Polovica današnjih dnevnih novina (Jutarnji, Večernji, 24sata) su sami oglasi. Koga to privlači? Oni koji imaju vremena na čitanje stranica i stranaica oglasa ionako svu lovu potroše na kavu i cigarete.