Potrošnja piva u prvih pet mjeseci ove godine pala je čak 10 posto u odnosu na isto razdoblje lanjske godine, kazao je Pero Ivanković, predsjednik Grupacije proizvođača piva, slada i hmelja HGK.
Po glavi 80 litara
Ivanković kaže kako još pokušavaju procijeniti koliko na to utječe vrijeme, a koliko recesija. No, iako se hrvatska reprezentacija nije plasirala na SP u nogometu, činjenica je da utakmice SP-a u lipnju ipak malo popravljaju rezultat.
S domaćom "repkom" na prvenstvu, to bi, primjerice, značilo i 40 tisuća hektolitara više popijenog piva u lipnju, 10-ak posto više no inače, a s obzirom na trenutačnu "mlaku" igru bez favorita, želja za pivom "jača" je nekih 2,5 posto, s time da se pivari i dalje uzdaju u vrijeme, koje je najvažniji čimbenik u potrošnji piva.
Kako bilo, u prvih pet mjeseci potrošnja piva po glavi Hrvata pala je sa 85 na 80-ak litara. No, Ivanković se nada kako će sezona pred nama ipak opravdati očekivanja, a godina završiti s manjim minusom, s obzirom na to da pivari od lipnja do rujna ostvare 70 do 80 posto godišnje prodaje. Po visokoj razini marketinških aktivnosti u medijima, dodaje on, gotovo da se i ne osjeti da Hrvatska nije na SP-u.
A već se naveliko vodi i bitka za potrošače inovacijama, koje su u pivarskoj industriji i te kako važne. Gotovo sve pivovare ovih su dana na hrvatsko tržište lansirale nove proizvode od kojih puno očekuju.
Samoregulacija pivara
Kako bi sve bilo fer i jasno, na današnjoj konferenciji za novinare predsjednici uprava i direktori marketinga sedam članica grupacije, što je dosad jedini slučaj u prehrambenom sektoru, potpisali su novi Kodeks odgovornog marketinškog komuniciranja, uz poštovanje hrvatskih zakona i kodeksa u oglašavanju alkoholnih pića.
- Iz toga proizlazi odgovorno društveno ponašanje koje pridonosi razvoju naše zajednice i gospodarske budućnosti, kazala je Božica Marković - direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK, ističući kako bi primjer pivara trebao biti motiv i drugim tvrtkama za provedbu sličnih inicijativa.
Prema riječima Tine Puhalo Grladinović, predsjednice PR odbora Grupacije pivara, po uzoru na smjernice The Brewers of Europe, za kršenje kodeksa pivara predviđene su mjere poput ispravaka, zaustavljanja oglašivačkih kampanja..., pa čak i isključenje iz Grupacije pivara.