Posljedice COVID-19 pandemije, osjećat će se još dugo kako u cijelom svijetu, tako i u Hrvatskoj. Izazovi pred kojima su se našle mnoge tvrtke, izazovi su s kojima se cijeli svijet susreće po prvi put. Otkazivanje događanja, projekata i poslovnih planova, nemogućnost putovanja i remote rad, jedno je vrijeme bilo “novo normalno”. Stvari još uvijek nisu “sjele na svoje”, mnoge tvrtke se oporavljaju od gubitaka i pripremaju planove za buduća vremena i potencijalne nove krizne situacije. Hrvatska softverska tvrtka Q Agency, jedna od najbrže rastućih IT tvrtki u Europi, uspjela je u novonastalim okolnostima napraviti korak dalje – proširiti svoje poslovanje.
Kada usporedimo zadnjih 5 mjeseci otkad je Corona paralizirala cijeli svijet s istim razdobljem prošle godine, Q je narastao po prihodima preko 50%. U istom razdoblju, akvizirao je 22 nova klijenta u 8 zemalja, te zaposlio 25 novih stručnjaka i omogućio 10 novih benefita svojim zaposlenicima.
“Nakon što su popustile prve mjere, napravili smo interni pravilnik i isplanirali povratak u tri faze za one koji su to željeli, te propisali mjere za vrijeme boravka u uredu. Osim toga, nismo željeli rezati troškove, dapače, već u prvom valu smo zaposlili više novih ljudi u prodaji i odlučili se fokusirati na industrije koje nisu zahvaćene krizom poput medicinske i farmaceutske, online učenja i dostavnih servisa”, objašnjava CEO Filip Ljubić.
Ljubić kaže kako su im svi klijenti izvan Hrvatske i kako se nisu nikad fokusirali samo na jedno geografsko tržište, što im se ispostavilo presudnim za stabilno poslovanje.
“Raspodijelili smo rizik na nekoliko strana svijeta i na više različitih industrija i takav pristup ispostavio se kao najbolja obrana. Fokus nam je globalan, usmjeren ponajviše na UK i DACH regiju (Njemačku, Švicarsku i Austriju). Ovo je prilika onima koji nemaju tako širok broj pokrivenih tržišta da ostvare leadove za bolje dane. To je zahtjevan posao, ali nije nemoguć”, kaže nam Ljubić i dodaje kako jako puno agencija većinu svojih prihoda dobiva od jednog ili dva veća klijenta, što je vrlo rizično.
U Q-u trenutno rade na više od 40 projekata, svaki od klijenata čini do maksimalno 10% prihoda i ulažu maksimalan trud u njegovanje postojećih odnosa.
To potvrđuje i voditeljica komunikacija u Q-u, Ana Čupić: “Svjesni smo da to što je klijent danas ovdje, ne znači da će biti i sutra. Vrlo često se događa u kriznim i napetim vremenima da presude sitnice. Upravo zato ulažemo napor u održavanje postojećih odnosa”.
Na samom početku novonastale situacije, u Q su shvatili da su mnogi klijenti postali vrlo oprezni s budžetima i željeli su detaljan uvid u aktivnosti timova.
“Brzo smo shvatili što je klijentima sada bitno. Još smo intenzivnije komunicirali, još više izvještavali i pokazali se kao agilan partner koji se zna orijentirati na ono najbitnije. Stvaranje vrijednosti na još višoj razini zapravo je idealan odgovor u ovakvim trenucima”, tvrdi Čupić.
U Q-u je komunikacija unutar tvrtke oduvijek bila prioritet, a sada su još više pojačali suradnju među odjelima, komunikaciju i protok informacija.
“Tijekom Corone smo snimili ukupno 27 Management Videa na kojima smo prolazili sve operativne i tehničke stavke i 100% transparentno odgovarali na sva pitanja naših zaposlenika. CEO Filip Ljubić od samog početka Q-a ima fokus na 100%-tnu transparentnost, brzi protok informacija i komunikaciju: “Od nastanka Q-a, nikada nije više truda i inicijativa uloženo u komunikaciju, HR i prodaju nego u ovim kriznim vremenima. Svi prodajni podaci dijele se transparentno s čitavom organizacijom, kako bi se svi osjećali uključeno i informirano. Upravo je u transparentnosti i komunikaciji ključ. Te dvije stavke pomogle su nam da prebrodimo boljke remote rada i cijelu ovu situaciju”, zaključuje Ljubić.