TVRTKE

PR u Hrvata – ženski biznis velike perspektive

man_pr_tx.jpg
import
04.07.2006.
u 13:29

Stanje u upravljanju komunikacijama prošloga je tjedna i statistički opisano istraživanjem koje je za potrebe Hrvatske udruge za odnose s javnošću provela agencija GfK.

Prepoznatljivi su
I, zaista, sročeni u brojkama, domaći PR-ovci djeluju sjajno. Solidnih su primanja, mladi su, 80 posto njih mlađe je od 40 godina, isti postotak ima fakultet, a 13 posto magisterij. Prema vlastitoj procjeni, koju je dalo 245 ispitanika, PR-ovci kažu da je struka sve prepoznatljivija u društvu, a tomu u prilog ide i podatak da tvrtke otvaraju sve više vlastitih odjela za OSJ, a ujedno sve češće i angažiraju usluge agencija za OSJ.

Potonjih je u Hrvatskoj 30-ak, najviše u Zagrebu. Većina agencija otvorena je od 1999. do 2002. godine, a svake godine nastane još neka nova.
Snage se udružuju, nedavno su u partnerstvo ušli vodeća Premisa i Millenium promocija, Maksima komunikacije postale su dijelom velikog europskog igrača Action Global Communicatioons. Spajanja će, ne treba u to sumnjati, biti još.

– Naše je tržište malo i još nedovoljno razvijeno te će se sigurno razvijati, spajati postojeće te nastajati nove ili specijalizirane agencije. Doći će još neke strane agencije i naše će postati dijelom ili suradnicima međunarodnih PR agencija, radi imidža ili želje globalnih klijenata da rade s globalno prisutnim agencijama – kaže Boris Hajoš, tajnik HUOJ-a.

Nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, “gutanja” velikih inoigrača neće biti. Upravo je, naime,  pripadnost domaćem terenu velika prednost domaćih stručnjaka.
– OSJ su lokalni posao koji najbolje mogu raditi domaći stručnjaci, a doći će i više stranih tvrtki, potencijalnih klijenata. Nadalje, i velike vanjske agencije, kada dolaze ovdje sa svojim klijentima i velike strane tvrtke koje dlaze u Hrvatsku, traže provjerene domaće agencije i ljude koji poznaju tržište, medije i jezik – tumači Hajoš.

Osim velike perspektive za biznis nakon ulaska u EU, stanje se u korist agencija i stručnjaka mijenja na bolje i u odnosu samih klijenata.

Menadžeri treniraju
Tvrtke su, naime, sve svjesnije potrebe za vlastitim stručnjacima te ih je u zadnje tri godine pet posto više s vlastitim odjelom za OSJ. Većina tvrtki  očito je postala svjesna da uporno treba “pričati svoju priču” kako bi se što bolje predstavile javnosti. Zato se one sve češće koriste kombiniranim uslugama, vlastiti odjelima i agencijama. Menadžeri, čini se, počinju uviđati da s vremena na vrijeme baš stručnjaci iz agencije mogu pružiti kvalitetniji uvid u situaciju s kojom se treba pozabaviti, za razliku od njegova internog odjela.

Pitanje, smatra struka, više nije ili/ili u korist angažmana agencije ili vlastita odjela, nego 'i/i’, jer ta je potreba nedvojbena. Međutim, osim brojki koje svjedoče o sve snažnijoj potrebi za PR stručnjacima, dobra vijest za struku jest da se i sve više domaćih menadžera priprema za medijske nastupe i trenira bolje komuniciranje.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije