Kako bi potaknuo malo i srednje poduzetništvo u Hrvatskoj, Poslovni dnevnik odlučio je pokrenuti projekt Poslovni uzlet. Cilj je upoznati javnost s malim i srednjim poduzećima koja su proteklih pet godina ostvarila rast prihoda, broja zaposlenih i ocjene boniteta te im omogućiti alate za još bolji uspjeh. Projekt će trajati cijelu godinu, a u sklopu njega održat će se i dvije regionalne te jedna nacionalna manifestacija na kojoj će se u konačnici proglasiti tri najbolja poduzetnika u zemlji. O projektu govori Andrea Borošić, direktorica Poslovnog dnevnika.
Alati i edukacija
Kako je došlo do ideje da pokrenete projekt?
Mala i srednja poduzeća jedan su od najvažnijih pokretača gospodarskog rasta i razvoja u Hrvatskoj. Ako uzmemo u obzir da su male i srednje poduzetničke organizacije zaslužne za 40 posto ukupnog izvoza realnog sektora i da zapošljavaju više od 65 posto svih zaposlenih, bilo je jasno da Poslovni dnevnik svoju pozornost mora još više usmjeriti tom sektoru.
Koji vam je primarni cilj?
Želimo predstaviti mala i srednja poduzeća koja su od 2009. do 2013. uspješno poslovala te, unatoč izuzetno izazovnim tržišnim prilikama, ostvarila rast poslovnih prihoda, broja zaposlenih i ocjene boniteta. Definirat ćemo 500 najuspješnijih u Hrvatskoj te im uz pomoć naših partnera – Hrvatskog Telekoma, Privredne banke Zagreb, Gebrüder Weissa, Croatia osiguranja, Hrvatske udruge poslodavaca, Ine, ORYX rent-a-cara, Algebre, Cotruglija i Bisnodea – pružiti potrebne alate i edukacije da postanu još bolji i uspješniji. Smatramo da je to preduvjet daljnjeg rasta, razvoja i opstanka na tržištu.
S obzirom na neravnomjernu razvijenost zemlje, hoće li se dogoditi da tih 500 bude samo iz najrazvijenijih područja?
Neće jer smo upravo zbog toga Hrvatsku podijelili u pet regija – istočnu Hrvatsku, središnju i sjeverozapadnu Hrvatsku, Grad Zagreb, Istru, Primorje i gorsku Hrvatsku te južnu Hrvatsku. U svakoj od njih odabrat ćemo po stotinu najuspješnijih. Osim toga, u sklopu projekta detaljno ćemo predstaviti i specifičnosti svake od tih regija te analizirati stanje segmenta malog i srednjeg poduzetništva u svakoj pojedinoj županiji. Cilj nam je dubinski analizirati situaciju, istražiti potencijale te skrenuti pozornost javnosti na njih.
Najbolji od najboljih
Osim praćenja i analiziranja situacije, organizirat ćete i popratne događaje?
U drugoj polovini 2014. organizirat ćemo dvije regionalne i jednu nacionalnu manifestaciju. Na njima želimo dati priliku malim i srednjim poduzetnicima da na licu mjesta ostvare kontakte s partnerima našeg projekta, da kroz niz radionica i predavanja iz prve ruke doznaju i pitaju što ih zanima ili tišti, da razmijene iskustva te upoznaju nove ljude i potencijalne poslovne partnere. Cilj je manifestacija umrežavanje, razmjena iskustava i znanja koja su primjenjiva u poslovnoj svakodnevici.
Hoćete li i nagrađivati poduzetnike?
Na regionalnim manifestacijama proglasit ćemo najuspješnije regionalne poduzetnike, a na završnoj nacionalnoj svečanosti najbolje od najboljih na nacionalnoj razini. Umjesto klasičnih priznanja, priklonili smo se praktičnim nagradama. Tako ćemo organizirati niz poslovnih seminara i edukacija za sve poduzetnike, a uz stručnu pomoć naših akademskih i edukacijskih partnera svima ćemo podijeliti i stručnu literaturu. Svrha projekta nije samo puko nagrađivanje, već omogućavanje trajne vrijednosti – a to su uvijek i samo edukacija i znanje te vještine i povezanost s ostalim članovima poslovne zajednice.