Istraživanje

Prodaja aromatiziranih gaziranih voda i u recesiji raste 300 posto!

voda
Arhiva Vl-a
19.04.2010.
u 10:58

Dok prodaja aromatiziranih gaziranih voda nezaustavljivo raste, negazirane aromatizirane vode bilježe godišnji pad prodaje od 12%.

Hrvatsko tržište aromatiziranih voda, iako je za piće posve dobra i ona iz slavine, cvate i u recesiji, piše portal Jatrgovac.com. Je li tome uzrok trend zdravijeg življenja, uspješan marketing ili nešto treće, teško je reći, no voda je, čini se, jedna od rijetkih kategorija i jedina u kategoriji pića kojoj raste prodaja.

Prema Nielsenovu panelu trgovine (koje ne uključuje cash&carry i diskontne trgovine te ugostiteljstvo) hrvatsko maloprodajno tržište voda u posljednjih godinu dana (veljača 2009. – siječanj 2010.) teško je 66 milijuna kuna, odnosno 8,8 milijuna litara, što je 0,4% manje nego u u istom razdoblju lani. Aromatiziranim gaziranim vodama, međutim, raste udio u segmentu - uz godišnji rast prodaje veći od 300% - dok negazirane aromatizirane vode bilježe godišnji pad prodaje od 12%.

Segment aromatiziranih voda obuhvaća gazirane i negazirane mineralne vode obogaćene nekim okusom poput limuna, limete ili jagode, kao i vode bez naznačenog okusa, ali s nekom dodatnom funkcijom poput "defense", "shine" i slično što čini ukupno 5% vode u maloprodaji. U strukturi potrošnje najveći dio aromatiziranih voda, čak 85 posto njih, negaziran je, a gaziranih je već 15%, premda su godinu ranije činile manje od 4% aromatiziranih voda.

Praktički su jedini proizvođači domaći divovi Jamnica (Jamnica, Jana) i Podravka (Studena), dok ostalih gotovo i nema, piše portal Jatrgovac.com. Prema okusima dominiraju limun/limeta – koji čine čak 55% od ukupne godišnje prodaje. Po količinama prodaje,24% aromatiziranih voda proda se u supermarketima i velikim trgovinama mješovite robe, 22% u srednjim trgovinama, po 8% u hipermarketima, malim trgovinama mješovite robe i na benzinskim postajama, a 6% u kioscima. Upravo najmanji formati, kiosci i benzinske postaje, bilježe povećanju prodaju!

Predstavljena prije nepune dvije godine, Coca Colina aromatizirana voda Bistra Emotion iščezla je s polica, a Radenska, koja se, iako na mala vrata, uspješno vraća na hrvatsko tržište, zbog ograničenih marketinških sredstava i usredotočenosti na već postojeće proizvode, još uvijek ne namjerava ponuditi svoje brendove aromatizirane vode Oaza i Radenska Plus na hrvatskom tržištu, piše Jatrgovac.com.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije