Dvoznamenkast pad prometa u maloprodaji u prošloj godini, po svemu sudeći, nastavlja se i u 2010., što se najbolje vidi po daljim sniženjima, odnosno ratu za kupce između trgovačkih lanaca. Lidl Hrvatska jučer je tako najavio “da će i dalje određivati smjer kretanja cijena i ostati najpovoljniji ponuđač na hrvatskom tržištu”.
Kako sami tvrde, “prvi su u ovoj godini” od jučer trajno snizili cijene ulja, tjestenine (8 %), kave, mliječnih proizvoda, tosta i čokolada kako bi njihovi potrošači i u recesiji zadržali životni standard te nabavom jeftinijih proizvoda nadomjestili rastuće cijene energenata i režija.
U Konzumu pak uzvraćaju kako su još lani u rujnu prvi pokrenuli trajno niske cijene. Kupcima su omogućili sniženje čak 1000 osnovnih i najprodavanijih artikala i do 30 %, u čemu su sudjelovale brojne hrvatske tvrtke – Vindija, Dukat, Kraš, Zvijezda, Franck..., a ta se inicijativa, poručuju, uz niz novih akcijskih ponuda nastavlja i u 2010.
– BDP Hrvatske u 2010. nastavit će padati oko 3-4 % u usporedbi sa 2009., što znači da bi maloprodaja prema 2008. mogla pasti i 20 % – kaže Drago Munjiza, direktor savjetodavne tvrtke Jakov Viktor. U takvoj situaciji sniženja cijena i kategorija realna su mogućnost, objašnjava, ali samo ako su organizirana u robnim rabatima, u suradnji s proizvođačima, a nipošto senzacionalnim sniženjima većim od 50 %. Tako bi se, naime, indirektno poručilo potrošačima da su do sada bili manipulirani.
Šta nam imaju poručivati? Kao da mi to ne znamo, samo šta možemo?