Votka "Akvinta" ruskog poduzetnika i mecene Dmitrija Železnjaka,
nagrađena za dizajn studija "Lewis & Moberly" u Los Angelesu i
Splitu, kreće u ozbiljnu ekspanziju! "Akvinta" puca na tržišta
Austrije, Grčke i Italije, a to je tek uvertira za božićni napad na
njemačko tržište.
Poseban je to izazov jer Nijemce treba uvjeriti da piju votku od žita,
a ne krumpira!
Prije toga, "Akvinta" bi trebala učvrstiti poziciju na domaćem tržištu,
te državama bližeg okruženja. Tome bi trebalo pomoći i širenje palete -
votka dolazi i u mini pakiranju, ali i kao skuplji super premium
proizvod - u klasi od 200 - ak kuna (standardna "Akvinta" stoji 130 -
140 kuna). Prva bi se trebala naći u hotelskim minibarovima i
zrakoplovima, a druga je idealna za dar. Priprema se i votka za šire
tržište značajno jeftinijae. Nove votke imat će i nova imena.
- Hrvatsko tržište votke je ograničeno. Od prvog dana želimo na tržište
Europe. Za deset dana smo u Srbiji, počeli smo pregovore u Češkoj i
Slovačkoj. Slijedi Austrija (veliko tržište votke), Italija - tamo je
trendy u klubovima, a Grčka je prije svega značajno turističko
odredište, trebali bi tamo biti do ljeta. Njemačka je, enormno tržište,
85 - 90 milijuna ljudi! Sve što smo napravili dosad bila je proba za
Njemačku - kaže Železnjak. Uz ambiciozne planove, hoće li pogon "Imote"
- dostajati!
- Kapacitetom od šest tisuća boca na sat (5000 litara) možemo
pretvoriti Jadran u more votke - odgovara Železnjak, kojem bivši
partner Viktor Zinčenko zadaje dosta glavobolja. Nakon lanjskog raskida
povela se sudska bitka za dionice "Portus Adrie", koncesionara Sjeverne
luke.
Železnjak je za krađu prijavio Zinčenka! Tužilaštvo je ovih dana
zatražilo istragu! No, Trgovački sud donio je privremenu mjeru, kojom
se Zinčenko navodno na velika vrata vraća u Sjevernu luku. Poseban je
problem što se Zinčenko kod Fonda za privatizaciju zainteresirao za
Imotu.
- Privremena mjera ništa ne znači. Ja sam ih protiv Zinčenka već dobio
pet, šest. Nema šanse da se vrati u Sjevernu luku, a ne vjerujem ni da
je zainteresiran za Imotu. Prije se radi o osobnoj reklami - kaže
Železnjak.
Zinčenko je tvrdio da je novac njegov, a Železnjak tek običan
prezenter. Kaže da ćemo vidjeti kako govori istinu jer se Železnjak
neće više kočoperiti donacijama, zato što je novac kod njega.
Rus podrijetlom iz Sankt Petersburga na to se dobro nasmijao. Donacije
su se nastavile, Železnjak financira Hajdukove omladince, a s NK
Imotskim želi u - prvu ligu! A i Splitsko ljeto će nakon "Kirov baleta"
i drugih značajnih gostovanja imati ove godine njegovu akvziciju.
Najizgledniji je Čehovljev "Galeb" ZKM-a u režiji Rusa Vasilija Senjina.
- Hrvatskoj donosim prosperitet, a o Zinčenku biste trebali znati neke
stvari. Prvo je bio mornar i shvatio da je to jako težak posao. Pa je
upisao političku školu i postao komesar. To je on, majstor za
propagandu i profesionalni lažac! Jedno jutro se probudio i rekao "oću
moje dionice nazad, idem iz Hrvatske". Nema problema, isplatio sam mu
2,3 milijuna dolara, pola uloženog. Onda je shvatio je da želi premium.
I to smo dogovorili - 3 milijuna ukupno, ali ni to nije bilo dosta. I
onda je sam sebi prodao dionice za 0 kuna?!
I sad ima obraza govoriti o štetnim ugovorima? Prijavio sam ga policiji
i stvar je sada na sudu - objašnjava Železnjak s kojim smo razgovarali
na štandu sajma Gast, gdje su na gutljaj navratili i Franjo Pašalić i
Tonči Huljić. Poznati skladatelj nije nosio darove - tek smiješak i
pozdrav: "Hello, my old friend".
Železnjak kaže kako nema ničeg ljepšeg od Jadranskog mora, ali Jadran
danas ne egzistira kao resurs kakav bi trebao biti.
- Vidite Dubai. Luksuz, hoteli sa šest zvjezdica. Zašto oni tamo imaju,
a Hrvatska nema? Pa oni su u pustinji, a mi ovdje usred raja! No,
nema infrastrukture za ozbiljne goste. Dolaze jahtama i ostaju na
njima. Jer - nemaju kamo. Pa, ne možeš samo nuditi ribu sa žara tri put
dnevno! Birokracije, istina ima, no tako je svugdje.
Pravi poduzetnik mora znati kako riješiti te probleme. Zainteresiran
sam za ulaganje u turizam, no morat ćete malo pričekati. Ovdje, naime,
govorimo o ulaganju od pola milijarde dolara - objašnjava i dodaje kako
je budućnost u tzv. small city hotelima koji bi pružili autentičan
doživljaj gostima visoke platežne sposobnosti.
DMITRIJ ŽELEZNJAK Nijemce treba uvjeriti da je bolja votka od žita, nego krumpira!