S kvalitetom nema kompromisa, tvrdi čelni čovjek Zvečeva Zdravko Alvir, čemu u prilog najbolje govori respektabilni udio od 29% hrvatskog konditorskog tržišta, tek četiri posto manje nego što ga ima tržišni lider Kraš. Sam brend Mikado, pod kojim je lansirana i prva čokolada s rižom u svijetu – koja se nalazi i među pet najprodavanijih čokolada u nas – drži 17% tržišnog udjela, a u kompaniji se ovih dana hvale i sa 1,4 milijarde prodanih čokolada Seka i Braco, najstarijeg čokoladnog brenda u RH i regiji.
Rast proizvodnje
Alvir je uvjeren da se na tržištu jedino može opstati inovativnošću, kvalitetom, ulaganjem u znanje i tehnologiju, što je u kombinaciji s visokokvalitetnim sirovinama, odgovornom tehnološkom pripremom i obradom te komuniciranjem s potrošačima najbolja garancija zašto je Zvečevo, koje iduće godine slavi 90. rođendan, svih ovih godina ostalo i opstalo na tržištu. S rastom proizvodnje, koji je ove godine obilježio cijelo konditorsko tržište, te s novim, inovativnim proizvodima pod brendom Mikado, u požeškoj tvrtki očekuju 11-postotni količinski i 10-postotni financijski rast u 2010. u odnosu na 2009., kada je ostvarena dobit od 3,25 milijuna kuna – pet puta veća nego godinu prije.
No, usprkos tome, za domaće je konditore, kaže Alvir, poražavajuća činjenica da na vlastitom tržištu drže samo 32 posto udjela. Razlozi tome su, tvrdi, u prejakoj kuni koja pogoduje uvoznim lobijima i stranim proizvođačima, visokim cijenama domaćih proizvoda, fiskalnim i parafiskalnim nametima, nepravilno deklariranim proizvodima na tržištu bez dostatne kontrole te uvijek prisutnoj rezerviranosti potrošača spram domaćih proizvoda, premda su oni, napominje, daleko kvalitetniji od većine stranih. K tome, domaći proizvođači su previše razjedinjeni da bi si zajedničkim nastupom smanjili troškove ulaska na nova tržišta, logistike i distribucije, ili pak zajedničkom nabavom strateških sirovina smanjili i troškove proizvodnje i povećali konkurentnost bez obzira na otežane okolnosti poslovanja.
Zvečevu je najveće i najvažnije izvozno tržište regija. Trenutačno je u pregovorima s jednom respektabilnom distributerskom tvrtkom za tržište sjeverne Afrike, dok mu na tržištima SAD-a, Kanade i Bliskog istoka slabi dolar otežava poslovanje.
Novi brendovi i u 2011.
Osim u konditorskom dijelu, koji čini 85 posto njezinih prihoda, požeška kompanija na tržištu je prisutna i s alkoholnim pićima, koja, kažu, imaju najviše potencijala za rast. Pogotovo u segmentu voćnih rakija u atraktivnoj ambalaži pod brendom Alvir, koje se isključivo rade iz prirodnih sirovina i uz najnoviju tehnologiju. Na žalost, čini se da jedino Zvečevo u tom dijelu poticanja domaće proizvodnje i čuvanja tradicije plaća trošarine, iako se na njega odnosi tek nešto više od četvrtine ukupne proizvodnje od oko 4 milijuna litara rakije u Slavoniji.
Alvir kaže kako će poslovnu 2011. obilježiti proizvodnja trendi rakija i likera, poput medovače, te proizvod koji se zasad drži u tajnosti. U konditorskom sektoru u planu je širenje na izvozna tržišta, novi brendovi i proizvodi te povećanje kapaciteta proizvodnje sa sadašnjih 5500 – i na 10.000 tona čokolade godišnje. U 2011. stiže i nova proizvodna linija vrijedna 25 milijuna kuna kako bi kvaliteta i dalje bila glavni adut zašto Zvečevo zovu tvornicom slatkih užitaka, završava Alvir.
jel neko zna da li su kvalitetnije tj.zdravije milke ili ove naše mliječne čokolade?dorina mi je nekako pretvrda a braco i seka sam od samostalnosti pojeo samo jedanred nedavno i nije mi se činila loša.