Novi Zakon o boravišnoj pristojbi dat će autonomiju lokalnim upravama da same odrede visinu boravišne pristojbe, a prihod će biti strogo namjenski za razvoj turističke infrastrukture. Zakon o turističkoj članarini koju poduzetnici plaćaju Hrvatskoj turističkoj zajednici uvest će razlike u visini članarine između destinacija ovisno o njihovu potencijalu za turistički razvoj, najavio je ministar turizma Darko Lorencin na Hrvatskom turističkom kongresu koji je održan jučer u organizaciji Poslovnog dnevnika i Američke gospodarske komore (AmCham).
Rezanje članarina
Razmišljamo o tome da otvorimo mogućnost da lokalne zajednice ovisno o potrebi uvedu svoje pristojbe, primjerice, za goste s kruzera u Dubrovniku, na prijedlog turističkog vijeća i potvrdu lokalne uprave. Članarine će se generalno smanjiti, no želimo uvesti redistribuciju sredstava koja se uplaćuju, sukladno ključu turističkog razvojnog potencijala objasnio je Lorencin. Kaže da bi primjena krenula od početka 2017. Sudionici kongresa složili su se s tvrdnjom da, iako Hrvatska ima snažan potencijal i resurse za razvoj turizma, još ima mnogo barijera za realizaciju tog potencijala, od pravne nesigurnosti za investitore do mentaliteta koji ne krije provincijalizam i ksenofobiju.
Davor Lukšić, predsjednik uprave najveće hrvatske turističke kompanije Lukšić grupe, istaknuo je da pravna nesigurnost i neriješena pitanja turističkog zemljišta koče ulaganja.
– Planiramo ostati u Hrvatskoj i zanimaju nas nova ulaganja, no investitori trebaju jači regulatorni okvir i veću transparentnost istaknuo je Lukšić.
Miroslav Dragičević iz Horwath Consultinga istaknuo je problem prevelikog broja kapaciteta u privatnom smještaju te manjka dodane vrijednosti koju pruža hotelski sektor.
Izvan trendova
– Naših 60.000 kreveta u hotelskom smještaju na globalnom tržištu ne znači ništa, a postojećih desetak igrača čeka hoće li se provesti reforme i promijeniti mentalitet, o čemu ovisi hoće li ostati u Hrvatskoj ili tražiti izlaz kaže Dragičević.
Andreas Ewald, izvršni direktor Ernst&Young Njemačka i šef odjela za hotelijerstvo, otkrio je da ulagače najviše zanima gradnja resorta mješovite namjene, što se u Hrvatskoj dosad pokazalo kao tvrd orah.
– Ulagači na golfu ne mogu zaraditi, na hotelima zarade nešto malo, a najveći profit imaju od prodaje nekretnina i rasta vrijednosti zemljišta objasnio je Ewald.
– Treba raditi na kvaliteti usluge. Ako je ona slaba, i jedan euro previše je za gosta upozorio je Tomislav Matija Varga, predsjednik uprave Atlasa.
>> Pravna nesigurnost i mentalitet predstavljaju barijeru razvoja turizma
>> Od 2017. pristojbu će plaćati i gosti s kruzera
A kad će Kongres industrije i razvoja izvoza?