Željko Matanović

RIDE2 širimo na cijeli svijet u floti ćemo imati samo električna vozila

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
20.12.2018.
u 20:55

Prevezli smo više od 100.000 putnika u domeni privatnih transfera, a potražnja za našim uslugama raste 500 posto u posljednjoj godini

RIDECAR rent-a-car s poslovanjem je započeo krajem 2016. a nakon samo dvije godine postali su jedna od vodećih rent-a-car kompanija u Hrvatskoj te lider u razvoju mobilnih usluga. Rent-a-car flota RIDECAR-a u protekloj je godini brojila 1300 vozila u jeku sezone. Klasičan portfelj usluga kratkoročnog i dugoročnog najma vozila uz usluge profesionalnog prijevoza putnika koje ta tvrtka nudi u Hrvatskoj proširen je i na tržištu Slovenije. Od studenog ove godine uslugu prijevoza putnika proširili su i na taksi tržište u Zagrebu. Željko Matanović, operativni direktor RIDECAR-a govori o poslovnim planovima te tvrtke.

Kako je na poslovanje RIDECAR utjecao novi Zakon o prijevozu u cestovnom prometu?

Na poslovanje RIDECAR-a ove godine utjecala su dva zakona ključna za djelatnost - zakon o turizmu jer je rent- a-car djelatnost od ove godine definirana tim zakonom te Zakon o prijevozu u cestovnom prometu. Već dugo se govori o nereguliranom iznajmljivanju vozila, iz stana, bez adekvatnih zaštita korisnika u dijelu uvjeta o najmu i općih uvjeta, a sad je zakonom jasno definirano da je potrebno imati minimalno jedan poslovni prostor, ugovor o parkirnom mjestu te jasno definiranu dokumentaciju u procesu najma. Ovim zakonom definirana je prilika za tvrtke koje se ozbiljno bave ovim poslom te vjerujemo da će ipak stvoriti red na tržištu. Zakon o prijevozu u cestovnom prometu vrlo nam je važan s obzirom na to da smo prevezli 100.000 putnika od čega je 90 posto bilo do ili sa zračne luke prema centru grada.

Najgori od najgorih: Možete li vjerovati da su se ovako parkirali?

1/21

Tu je došlo do značajnih promjena što se tiče najma vozila s vozačem?

Najam vozila s vozačem prošao je vrlo rigorozno radi ranije situacije gdje su se UBER vozači registrirali kao najam vozila s vozačem, te je sada definiran kao VIP prijevoz putnika koji možete fakturirati agenciji ili hotelu. Hrvatska nije VIP destinacija jer naših 90 posto rezervacija preveze se vozilima standard kategorije dok se ovdje navodi E kategorija po standardu EU. Siguran sam da su neki otvorili agencije i riješili ovaj problem u jednom djelu, no mi smo otvorili legitiman taksi prijevoz vjerujući da će potrebe za prijevozom u narednim godinama dodatno rasti. Očekujemo ponoviti rast iz 2018. u broju rezervacija za privatne transfere koji je bio rekordan s rastom od 500 posto u odnosu na 2017.

Ušli ste i na tržište taksi usluga. Po čemu ćete biti drugačiji od konkurencije?

Od studenog smo lansirali taksi uslugu, za sada u Zagrebu i okolici. Također, ono što je najvažnije za korisnike je naša cijena koja je u ovom trenutku povoljnija te se kreće već od pet kuna za start i 5,5 kuna po kilometru za standard kategoriju. Naša električna kategorija pozicionirana je na pet kuna start i 3,60 kuna za dodatni kilometar što je na razini konkurentskih platforma stranih providera za vozila na benzinski odnosno dizelski pogon. Danas svaki korisnik može birati svoj način vožnje te ako želi doprinijeti utjecaju na okoliš za istu cijenu može odabrati električno vozilo. Naši planovi idu u smjeru da sva vozila prebacimo na struju jer tu vidimo apsolutan potencijal.

Koliko prostora ima za nove igrače na tržištu taksi usluga u Hrvatskoj?

RIDE2 chauffeur service usluga na tržištu postoji već više od dvije godine i obuhvaća usluge privatnih transfera i shuttle prijevoza. Uslugu nudimo u svim većim gradovima, dok je taksi usluga za sada dostupna samo za područje grada Zagreba. U dijelu profesionalnog prijevoza prevezli smo više od 100.000 putnika u domeni privatnih transfera a potražnja za našim uslugama raste 500 posto u posljednjoj godini. Uz potpisane ugovore sa stranim agencijama te daljnji rast avionskog prometa ulazimo u poslovanje s velikim prostorom za vožnje s i do zračnih luka. Na tržištu postoje realno dva lokalna konkurenta i dvije platforme dok smo mi kombinacija oboje. Od ljeta nudimo shared shuttle servise i privatne transfere i u Ljubljani gdje smo otvorili i prvu poslovnicu na zračnoj luci Brnik.

U kojim sve gradovima ćete nuditi taksi uslugu?

Naš cilj je do početka sezone ponuditi i taksi uslugu na svim lokacijama gdje posluje RIDECAR rent-a-car. U Zagrebu se planira flota od 100 vozila, dok će na ostalim lokacijama na raspolaganju biti oko 120 vozila koja su većinom rezervirana.

Kakvo je stanje na tržištu rent-a-cara u Hrvatskoj?

Iako mediji pišu da je gužva na taksi tržištu prava gužva je prema našem iskustvu na rent- a-car tržištu. Na tom tržištu imamo 15 velikih kompanija koje broje više od 500 vozila u floti te i dalje rastu. Dugoročni najam koji mi nudimo pod našom markom BIZZRIDE kreiran je kako bi vozilo bilo usluga mobilnosti. Klijent dobiva jedan račun za sve usluge. Ovdje također tijekom 2019. planiramo velika ulaganja, radimo na aplikacijama za krajnjeg korisnika te ćemo paketiranjem ponude osigurati jednostavnije korištenje ove usluge. Tržište se ove godine reguliralo što pozdravljamo te možemo reći  da je ovo ipak svojevrsna povijesna godina za našu djelatnost.

Koji su vam planovi za daljnje širenje?

U prvom kvartalu sljedeće godine nudit ćemo i mogućnost bookinga u većini zemalja svijeta. Osim naših korisnika koji će moći rezervirati private transfer u većini destinacija na našoj stranici moći će primjerice i Englezi rezervirati privatni transfer u Grčkoj ili SAD. Ovaj dio međunarodne ponude radimo kroz mrežu partnera u svijetu koje će pružati uslugu pod brandom RIDE2 što je tek dio strategije naše platforme za prijevoz putnika. U Hrvatskoj i Sloveniji mi ćemo voziti sve naručene rezervacije a zbog velike potražnje tražit ćemo i podizvođače.  

Savjeti za kupnju rabljenih automobila

Komentara 1

GV
golub Vaso
00:03 21.12.2018.

money laundering

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije