Posao budućnosti

Sedam tvrtki ide u izradu punionica za aute na struju

\'26.03.2010., Zagreb - Firma Dok-ing, probna voznja prvim Hrvatskim elektricnim automobilom kojeg je napravio Vjekoslav Majetic.Testni vozac bio je Miroslav Ambrus Kis, novinar Vecernjeg lista. Photo
\'Robert Anic/PIXSELL\'
17.06.2010.
u 08:00

Končar, Dalekovod, Dok-Ing, E.N. Tesla, Institut Hrvoje Požar, Munja i Croata osnivaju konzorcij, zainteresiran i Grad Zagreb.

Da bi automobili pogonjeni strujom mogli zavladati gradskim ulicama potrebno je osmisliti tzv. punionice u kojima će se napajati energijom, odnosno u kojima će se prazna baterija zamijeniti punom. Končar, Dalekovod, Dok-Ing, Ericsson Nikola Tesla, Institut Hrvoje Požar, Munja i Croata upravo su u tom biznisu prepoznali svoju priliku pa osnivaju konzorcij kojemu će to biti osnovna djelatnost.

– Već se šest mjeseci bavimo tom idejom, a okupili smo tvrtke koje imaju znanje i potencijala na tom području. Sada se tvrtke trebaju izjasniti o svom sudjelovanju u konzorciju – rekao nam je Goran Granić, direktor Institua Hrvoje Požar koji je, kako je rekao, animator te ideje.

Croata je zadužena za promociju, odnosno brendiranje budućeg proizvoda, Munja im a najveće znanje u proizvodnji akumulatora, E.N. Tesla zadužen je za izradu softvera... Granić otkriva kako je za taj posao zainteresiran i Grad Zagreb. Sve je ipak još u povojima i prvo treba izraditi prototip, komercijalizacija je još daleka. Ivan Miloloža, direktor Munje, pak, objašnjava da je osnovni problem kod automobila na struju vrijeme punjenja baterija. Baterija, naime, dvostruko kraće traje nego što je vrijeme njezina punjenja, ako, primjerice, radi sedam sati potrebno ju je 14 sati puniti.

– Za te je automobile potrebna baterija od litija, zatim se tehnički mora riješiti proces punjenja baterije te distribucija – pojasnio je Miloloža koji kaže da će onaj koji uspije napraviti navedeno “izazvati pravu revoluciju i postati bogat kao Coca Cola”.

Mililoža ističe kako je dug put do ostvarenja tih ciljeva, ali dodaje kako ne ipak treba biti defetist, ali ni suludi optimist. Postoje ideje da vlasnici električnih automobila prazne baterije zamijene punima na benzinskim crpkama ili da na crpkama priključe auto na utičnicu za punjenje.

Komentara 10

Avatar ludi kekec
ludi kekec
16:37 18.06.2010.

A struju za punjenje \"čistih\" auta će proizvoditi u termoelektranama na naftu???

ET
eticus
08:18 17.06.2010.

Izuzetno mi je simpatičan i podržavam ovaj projekt. Ali ! Već postoje elektromobili kojima je dovoljna samo utičnica za struju, dakle bilo koji izvor i ne trebaju posebne punionice. Punjač je ugrađen u vozilo.

IN
Indexid
08:26 17.06.2010.

Da, ako si spreman na toj punionici provesti jedno 2-3 sata da se auto napuni, onda je to OK.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije