PROMO

Studija pokazuje da se 83% Europljana želi osobno angažirati u borbi za zaštitu okoliša

Mastercard
13.04.2021.
u 09:23

Mastercardovo istraživanje potvrdilo da pandemija potiče povećanje svijesti o važnosti održivog ponašanja

Novo Mastercardovo istraživanje o održivosti otkriva da je pandemija uzrokovala značajan porast strasti Europljana prema okolišu. Čak se 83% ispitanika želi osobno angažirati u borbi za zaštitu okoliša u 2021. godini, a preko dvije petine (48%) smatra da je smanjenje njihovog ugljičnog otiska sada važnije nego u razdoblju prije pandemije. Više od polovice (52%) je sada svjesnije utjecaja vlastitih postupaka na okoliš nego prije, a predvode ih generacije Z i Y (58%). Ovo signalizira rastući trend prema ekološki osviještenoj potrošnji i ukazuje na činjenicu da potrošači žele da njihove kupovne navike imaju pozitivan učinak na planet.

Želja za svjesnijom konzumacijom porasla je tijekom posljednjeg desetljeća, no stvarne promjene u stavovima i ponašanjima naglo su nastupile kao izravna posljedica pandemije COVID-19. Kako potrošači postaju svjesniji vlastitih postupaka, gotovo tri od pet njih (58%) vjeruje da bi se tvrtke trebale ponašati na održiviji i ekološki prihvatljiviji način. I ovdje su predvodnici pripadnici generacije Z (62%). Europljani su ujedno identificirali da su smanjenje otpada (39%), rješavanje problema onečišćenja plastikom u segmentu ambalaže i proizvoda (38%) te smanjenje onečišćenja zraka i vode (35%) glavna tri pitanja na koja bi se kompanije trebale usmjeriti, uz suočavanje s pandemijom.

Kao dio sveobuhvatne platforme održivosti, koja uključuje koaliciju Priceless Planet i predanost pomaganju poduzećima i potrošačima da doprinesu zaštiti planeta s ciljem sadnje 100 milijuna stabala, Mastercard je razvio i Mastercard Carbon Calculator zajedno sa svojim strateškim partnerom – švedskim fintechom Doconomy. Ovaj je alat za izračunavanje ugljičnog otiska integriran u globalnu mrežu Mastercarda, a omogućava bankama da se prilagode potrošačima koji žele doprinijeti zaštiti okoliša.

Mark Barnett, predsjednik Mastercarda u Europi, je naglasio: „Nužno je da tvrtke osvijeste svoju ulogu u zaštiti okoliša. Ne samo zato što je to važno potrošačima, nego jer je to ispravno. Ovo je planet svih nas i postoji kolektivna odgovornost za djelovanje. Od početka pandemije zabrinutost za okoliš je eksponencijalno porasla, a tu zabrinutost moraju pratiti naši napori. Nastavljamo istraživati​​ inovativne načine na koje možemo kao kompanija dati značajan doprinos. Također naporno radimo na tome da podijelimo svoje ambicije sa širom mrežom kako bismo ohrabrili druge u poduzimanju ključnih koraka.“

Kalkulator ugljičnog otiska omogućava potrošačima da dobiju prikaz emisije ugljika generirane njihovom kupnjom u različitim kategorijama potrošnje. Izračuni se temelje na neovisno provjerenom indeksu Ålanda, a dodatno su unaprjeđeni lako razumljivim ekvivalentima emisije CO2 (poput broja stabala potrebnih za apsorpciju jednake količine ugljičnog diokisda), kao i savjetima o održivijem životu. Potrošači također imaju mogućnost doprinijeti projektima obnove šuma u okviru koalicije Priceless Planet – bilo doniranjem ili korištenjem programa vjernosti njihovih banaka. Banke mogu integrirati ovaj kalkulator u svoje mobilne aplikacije putem novih API-a koji su dostupni na Mastercard Developers.

Metodologija
Sve brojke, osim ako nije drugačije navedeno, potječu od YouGov Plc. Ukupna veličina uzorka bila je 15.480 odraslih osoba iz Austrije, Belgije, Francuske, Njemačke, Grčke, Italije, Nizozemske, Poljske, Portugala, Rusije, Španjolske, Švedske, Turske i Velike Britanije. Terenski rad proveden je između 19. siječnja i 5. ožujka 2021. Istraživanje je provedeno putem interneta. Podaci su ponderirani i reprezentativni su za sve odrasle osobe u zemlji (starije od 18 godina).  

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije