Ako ima i takvih koji nisu čuli za MakroMikro, teško da će
ih ovih dana to ime mimoići. Baš kao što su
nekada zabrane omladinskih listova bile najbolja reklama za te novine,
tako je i sada MakroMikro dobio odličnu priliku za besplatnu promociju.
ZAMP je dignuo tužbu protiv MakroMikra zbog reklamne kampanje kojom se
plaćanje naknada za presnimavanje naziva pljačkom, pa su radiopostaje
već obustavile emitiranje spornih reklama. Umjesto na radiju, reklame
se sada mogu čuti na internetu.
Željko Brigljević, vlasnik MakroMikra, pasionirani je ljubitelj
reklama, pa tu svoju strast spretno povezuje s poslom. Tvrtka prodaje
tonere za printere i ostalu informatičku opremu, reciklira prazne
tintne cartridge, a postala je i vodeći proizvođač punjenih tinti.
Od kućnog biznisa, koji je pokrenuo 1987. godine, Brigljević je stvorio
“gazelu” sa 50-ak zaposlenih. Zajedno s rastom
tvrtke množile su se i zvučne reklame na popularnoj Stojedinici i
drugim radiopostajama, koje su bile najveća Brigljevićeva poslovna
podrška.
Premda se ne stječe dojam da će njegova tvrtka biti financijski
pogođena uvođenjem autorskih naknada na informatičku opremu, MakroMirko
se “zakvačio” na nove namete,
proglasivši ih pljačkom te je pozvao na građanski neposluh.
Njihove su reklame i inače nesvakidašnje, provokativne i
naslonjene na aktualne događaje. ZAMP je očekivano reagirao tužbom za
povredu prava osobnosti, ali umjesto da spusti tenzije, taj potez im se
obio o glavu jer je tužba Brigljevića za vođu pokreta otpora protiv
ZAMP-a.
Iako nije imao nikakve veze s organiziranjem potpisivanja peticije
protiv naknada, Brigljević se odmah solidarizirao s njom te je pokrenuo
i posebnu internetsku stranicu sa zabranjenim reklamama što
su internetski znalci ocijenili kao dobar branding potez. Brigljević
posljednjih dana istupa protiv ZAMP-a i po medijima iako i sam kaže da
MakroMikro od “cijele te priče nema ni štete ni
koristi i samo se zbog novih lokacija želio reklamirati na provokativan
način.”
Reklame mu, uz njegovu pomoć, osmišljavaju
marketinški znalci sa Stojedinice, a i prije je bilo zabrana
emitiranja samo što su prolazile bez medijske pompe.
MakroMikro ulazi u red tvrtki koje puno polažu na reklamu jer njezin
vlasnik smatra da ”onaj tko nije umrežen s velikim sustavima
i nema drugog načina da običnog čovjeka ili jednostavne privatne tvrtke
nadahnu da rade s njima”.
PORTRET TJEDNA - ŽELJKO BRIGLJEVIĆ