Poštanske usluge ne samo da ne umiru već rastu, a Hrvatska pošta pokrenula je ciklus investicija u skladišne potencijale i u dostavne kapacitete kako bi mogla odgovoriti na zahtjeve tržišta. Iako je korespondencija putem pisama u padu, tržište dostave paketa raste više od 25 posto, a s obzirom na dvoznamenkasti rast internet kupnje očekivanja su da će taj segment tržišta i dalje ubrzano rasti. Trendovi pokazuju da će veliki udio paketnog tržišta imati takozvani mali paketi koji dolaze iz Kine upravo uslijed internet kupnje.
Velik je broj i običnih pošiljki većih dimenzija, pogotovo iz međunarodnog prometa, koje se ne mogu ubaciti u poštanski sandučić zbog premalog otvora, pa poštari ostavljaju obavijest o primitku pošiljke. Kako građani svoje male pakete ne bi morali preuzimati u poštanskim uredima, Pošta je s građevinskim i arhitektonskim udrugama pokrenula inicijativu da se pri izradi novih objekata planiraju kovčežići koji će imati veće otvore, a time biti pristupačni za uručenje takvih, običnih, pošiljaka do dva kilograma. – Hrvatska pošta ove je godine pokrenula svoj najveći investicijski ciklus. Prema planu gradimo novi sortirni centar ukupne vrijednosti 345 milijuna kuna, a usto smo uložili znatan novac u sortirne strojeve – ističe Ivan Čulo, predsjednik Uprave Hrvatske pošte, koji je kompaniju preuzeo u siječnju ove godine.
Ulaganja u sortirani centar financirana su vlastitim sredstvima i vrlo povoljnim kreditima domaćih banaka. HP je tijekom prošle godine otvorio i sortirnicu u Zadru, uređuje se sortirnicu u Osijeku,a u idućoj godini kreće i gradnja u Rijeci na Kukuljanovu. U idućim danima u rad će se pustiti novi strojevi za automatsko sortiranje pošte u koje je uloženo više od 62 milijuna kuna. Ti sustavi omogućuju sortiranje 230 tisuća pošiljaka u sat vremena, a omogućavaju i sortiranje pošiljaka većih dimenzija, što će povećati efikasnost poslovanja i olakšati rad Hrvatske pošte. U dostavna vozila uloženo je 46 milijuna kuna,a čak ni to uz postojeći vozni park koji čine gotovo 1000 dostavnih vozila i više od 1850 mopeda, nije dovoljno za izvršene svih usluga. Naime, Pošta je nedavno preuzela 27 dostavnih kamiona, a ovih dana im pristiže i 151 manje dostavno vozilo, ali i dalje će im biti nužno angažirati podizvođače za obavljanje dijela usluga.
Cilj je da 2018., a i svake iduće godine, pojašnjava Čulo, zamijenimo 20 posto naših dostavnih vozila. Pošta od prošle godine angažira podizvođača radova za osnovnu djelatnost. Dio prijevoza pošiljaka obavlja im podizvođač. Iako u HP-u ne otkrivaju koliki je razmjer poslovne suradnje, napominjući da se radi o poslovnoj tajni, pojasnili su da se usluga nabavila kao izuzeće, a sukladno direktivi EU i mišljenju Ministarstva gospodarstva iz lipnja 2016. godine. Direktorica komunikacija Hrvatske pošte, objašnjava u odgovoru da je razlog angažiranja podizvršitelja bio zaustaviti rizik od kašnjenja i kolaps samog sustava te dodaje da je za izvršitelja odabrana najpovoljnija od četiri pristigle ponude. Zanimljiv pilot projekt HP-a je i Digitalni poštar. Poštarima u Varaždinu omogućeni su pametni telefoni i mobilni pisaći, a s obzirom na to da se pilot pokazao uspješnim u tijeku je javna nabava opreme za sve poštare kojima će ovaj projekt znatno pomoći pri dostavi. Na natječaj za nabavu uređaja javio se Hrvatski telekom. – Iduće će godine svi naši poštari imati digitalne uređaje koje će upotrebljavati u dostavi pošiljaka, a digitalizirat ćemo i naše interno administrativno poslovanje – kaže Ivan Čulo.
Pogledajte i VIDEO: Top 10 najjeftinijih rabljenih automobila