Prema najnovijim podacima, marketinški stručnjaci danas prepoznaju žene
kao posebno atraktivnu ciljnu skupinu, jer u razvijenim zemljama žene
sudjeluju s oko 40 posto u ukupnom BDP-u te su odgovorne za gotovo 80
posto svih odluka o kupovini. Velike promjene dogodile su se sa sve
većim zapošljavanjem žena.
Samostalne u odlukama
Agencija Boston Consulting Group provela je istraživanje koje je
donijelo podatak da žene zarade 78 centi na svaki američki dolar koji
danas zaradi muškarac. Neovisno o toj činjenici, žene utječu na najveći
broj obiteljskih kupovina. Texas A&M University’s Real Estate
Center potvrđuje da su žene danas ambicioznije i optimističnije te
zarađuju značajno više od generacije svojih majki. Prema njihovim
podacima, 22 posto prodanih kuća u 2006. godini u Americi kupile su
neudane žene, za razliku od 14 posto koliko je zabilježeno 1995.
godine. U Kini je situacija slična.
Časopis Peoples’s Daily Online objavio je da 22,7 posto udanih žena
samostalno donose odluke pri kupovanju kuća, automobila i ostalih
vrijednosti, dok 77,3 posto navedenih odluku donose u dogovoru sa
suprugom. Navedeno istraživanje provela je agencija Haukun Female
Survey Center i iznijela podatak da 46,5 posto udanih žena same donose
odluke o potrošnji svog dohotka, dok 51,3 posto plaću ostavlja u kućnom
budžetu kojim raspolaže zajedno sa suprugom, a samo 2,2 posto žena
svoja primanja ustupa suprugu.
Prema istraživanju časopisa The Economist, djevojčice danas postižu
bolje rezultate u školi
od dječaka, a i veći je broj žena koje
završavaju fakultete. U SAD-u na svakih 100 muškaraca koji se upišu na
fakultet dolazi oko 140 žena, dok ih je u Švedskoj čak 150.
Komunikacijska strategija
Iz navedenih podataka možemo zaključiti da je cilj marketinških
stručnjaka kreiranje učinkovitih komunikacijskih sadržaja namijenjenih
ženama koje poduzećima mogu osigurati brojne prilike za uspjeh na
tržištu. Takvu komunikacijsku strategiju danas primjenjuju čak i
poduzeća koja su se tradicionalno obraćala muškarcima kao ciljnoj
skupini. Primjerice tvrtka Home Depot danas educira žene o sitnim
kućnim popravcima i radovima.
Upravo zbog povećanja kvalitete života i produžene životne dobi žene,
marketinški stručnjaci zaključuju da će prilagodba i povećanje
kvalitete proizvoda i usluga namijenjenih ženama u budućnosti sve više
rasti te će prepoznavanje, uvažavanje i razumijevanje specifičnih
potreba žena donijeti brojne mogućnosti za napredak i rast.
KARIJERA ŽENA