KARIJERA ŽENA

Sve je više žena na visokim pozicijama u društvu

07.03.2009.
u 10:15

Prema najnovijim podacima, marketinški stručnjaci danas prepoznaju žene kao posebno atraktivnu ciljnu skupinu, jer u razvijenim zemljama žene sudjeluju s oko 40 posto u ukupnom BDP-u te su odgovorne za gotovo 80 posto svih odluka o kupovini. Velike promjene dogodile su se sa sve većim zapošljavanjem žena.

Samostalne u odlukama
Agencija Boston Consulting Group provela je istraživanje koje je donijelo podatak da žene zarade 78 centi na svaki američki dolar koji danas zaradi muškarac. Neovisno o toj činjenici, žene utječu na najveći broj obiteljskih kupovina. Texas A&M University’s Real Estate Center potvrđuje da su žene danas ambicioznije i optimističnije te zarađuju značajno više od generacije svojih majki. Prema njihovim podacima, 22 posto prodanih kuća u 2006. godini u Americi kupile su neudane žene, za razliku od 14 posto koliko je zabilježeno 1995. godine. U Kini je situacija slična.

Časopis Peoples’s Daily Online objavio je da 22,7 posto udanih žena samostalno donose odluke pri kupovanju kuća, automobila i ostalih vrijednosti, dok 77,3 posto navedenih odluku donose u dogovoru sa suprugom. Navedeno istraživanje provela je agencija Haukun Female Survey Center i iznijela podatak da 46,5 posto udanih žena same donose odluke o potrošnji svog dohotka, dok 51,3 posto plaću ostavlja u kućnom budžetu kojim raspolaže zajedno sa suprugom, a samo 2,2 posto žena svoja primanja ustupa suprugu.

Prema istraživanju časopisa The Economist, djevojčice danas postižu bolje rezultate u školi 
od dječaka, a i veći je broj žena koje završavaju fakultete. U SAD-u na svakih 100 muškaraca koji se upišu na fakultet dolazi oko 140 žena, dok ih je u Švedskoj čak 150.

Komunikacijska strategija
Iz navedenih podataka možemo zaključiti da je cilj marketinških stručnjaka kreiranje učinkovitih komunikacijskih sadržaja namijenjenih ženama koje poduzećima mogu osigurati brojne prilike za uspjeh na tržištu. Takvu komunikacijsku strategiju danas primjenjuju čak i poduzeća koja su se tradicionalno obraćala muškarcima kao ciljnoj skupini. Primjerice tvrtka Home Depot danas educira žene o sitnim kućnim popravcima i radovima.

Upravo zbog povećanja kvalitete života i produžene životne dobi žene, marketinški stručnjaci zaključuju da će prilagodba i povećanje kvalitete proizvoda i usluga namijenjenih ženama u budućnosti sve više rasti te će prepoznavanje, uvažavanje i razumijevanje specifičnih potreba žena donijeti brojne mogućnosti za napredak i rast.

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije