Tomislav Miletić, generalni direktor Peugeota Hrvatska, preuzeo je tu poziciju sredinom ožujka, nakon 15 godina rada u PSA Peugeot Citroën. Peugeot je podigao svoj tržišni udjel, a direktor nam objašnjava kako se nose s krizom te kakvi su im planovi i očekivanja.
Kako biste dosad ocijenili 2012.?
Prvih osam mjeseci možemo ocijeniti uspješnima jer smo druga automobilska marka na tržištu s više od 9% udjela. Nažalost, poslujemo u izrazito teškim uvjetima, već četvrtu godinu suočeni smo s krizom i lošim tržištem. Ali veseli nas što smo u ovoj godini na tržište lansirali novi 208, koji se u svibnju bio probio na prvo mjesto u svom segmentu, a na europskom je tržištu u kolovozu ušao u klub 3 najprodavanija modela automobila.
Koliko je kriza utjecala na prodaju vaših automobila?
Kriza je prije svega utjecala na navike kupaca. Postali su zahtjevni, oprezni, izbirljivi, informirani. Imaju i sve veći izbor jer je na tržištu sve više zanimljivih modela. Naš je posao da im ponudimo ono što žele. Imamo široku ponudu, a ne smijemo zaboraviti ni laka komercijalna vozila. U tom smo segmentu nedavno uveli dva noviteta: Partner i Boxer furgon. No, prava su novost modeli Business. Riječ je o izvedbama modela 208, Partner, a uskoro i 308, za koji se pretporez odbija u cijelosti.
Jeste li uveli antikrize mjere?
Stalno imamo atraktivne ponude za kupce: produljeno jamstvo, posebne uvjete financiranja putem Peugeot financiranja, do sredine studenog Road Show u većim gradovima..
Koji vam modeli najbolje prolaze?
Naš najprodavaniji model je 308, koji je među 10 najprodavanijih na tržištu RH. Sve bolje prodajne rezultate ostvaruje i novi 208, Peugeot je u taj automobil ulio svoje znanje na području dizajna, ovjesa, voznih svojstava, interijera, novih motora... U rujnu smo u ponudu 208-ice uveli i novi 1.2 benzinski motor, iznimno moderan i štedljiv. Zadovoljni smo i prodajom 508-ice, na koju dajemo dvije godine besplatnog produljenog jamstva. Dobru prodaju ostvarujemo i sa 3008, zatim 5008 i novim Partnerom... Ove godine ponudu smo obogatili hibridnim dizelskim modelima 3008 HYbrid4 i 508 RXH. Oni koriste HYbrid4 tehnologiju hibridnog dizela, kombiniraju dizelski HDi i električni motor. Kad bismo imali podršku države, mogli bi računati na bolju prodaju i tih hibridnih vozila i našeg 100% električnog Iona.
Hoće li biti noviteta u 2013.?
Peugeot će u 2013. lansirati nekoliko novih modela, a prvi se očekuje već potkraj ove godine – model 301. Siguran sam da će pobuditi mnogo zanimanja kod kupaca koji traže izdržljivu, sigurnu i prostranu obiteljsku limuzinu, odličnog izgleda i cjenovno pristupačnu. Na salonu automobila u Parizu predstavit ćemo i 208 GTi, koji će oduševiti ljubitelje brzine i adrenalina. 2013. čekaju nas još dva noviteta, o kojima će biti više riječi kad za to dođe vrijeme.
Kakva su predviđanja za 2013.?
S obzirom na okolnosti, teško je bilo što predviđati. Tržište automobila u Hrvatskoj ove bi godine trebalo završiti na razini nižoj od lanjske, a iduće bi trebalo biti nešto veće od ovogodišnjeg. Očekujemo novi zakon o trošarinama na nove automobile. Mnogo smo znanja i truda uložili u segment ekološki prihvatljivih motora pa se nadamo da će nam se to i na našem tržištu isplatiti ako i kod nas usvojimo praksu europskih zemalja koje stimuliraju kupnju takvih vozila.
Mnogi traže da država mijenja porezne propise kod kupnje auta u poslovne svrhe, slažete li se s njima?
Automobilski sektor bitan je dio tržišta, mnogo ljudi živi od njega. Imajući to na umu, svaka mjera koja bi mogla pomoći boljoj prodaji i tržištu za nas je dobrodošla.