Politika gradskih vlasti Barcelone prema taksi prijevozu učinila je licence u tom gradu boljim ulaganjem od španjolskih dionica.
Prema navodima Bloomberga, koji se poziva na istraživanje španjolske agencije za zaštitu tržišnog natjecanja CNMC, dozvola za taksi prijevoz u Barceloni trenutačno vrijedi 134.000 eura. Od 1987. do 2016. cijena licence skočila je 503 posto dok je, za usporedbu, indeks Madridske burze IBEX35 porastao “tek” 325 posto.
Razlog tako vrtoglavoj cijeni dozvole činjenica je da vlasti katalonske prijestolnice nisu izdale nijednu novu dozvolu od 1980. Stoga se do dozvole može doći samo kupnjom od jednog od 10.500 vlasnika licence.
– Taksi dozvole de facto su postale mirovinsko osiguranje taksista – smatra Sandra Sieber, profesorica na tamošnjoj poslovnoj školi IESE.
Evo zato se taksisti bune. Od 2010 više ne mogu igrati šah cijeli dan, odvoziti jednu vožnju za 400 kn, pa opet malo šah. Mislio sam da ćemo imati neke koristi pa ce se pojaviti vrhunski međunarodni šahist, ponos taksista...Ali nažalost iq nikom viši od 20...