U Lucasovim Ratovima zvijezda Jediji nemaju problema s održavanjem sastanaka. Oni koji su odsutni, možda svjetlosnim godinama daleko, sudjeluju uz pomoć svojeg holograma (naravno, u tri dimenzije), koji im omogućava da potpuno ravnopravno sudjeluju u raspravi. 2006. još nemamo takve holograme, no i veliki dvodimenzionalni LCD zasloni ne zaostaju mnogo za tim. Cijena je, doduše, za naše pojmove i dalje astronomska.
U rješenju kojeg je tržištu upravo ponudio Cisco, stvarni i virtualni (koji su koji, pitanje je sad!) sudionici sastanka sjede jedni naspram drugima za okruglim stolom, u prirodnoj veličini, pa čak mogu održavati i kontakt očima i uzajamno pratiti reakcije bezosjetnog vremenskog pomaka (ako nisu u pitanju udaljenosti globalnih proporcija).
Cijena takvog zadovoljstva je od 79.000 (po jedan zaslon na dvije lokacije) do 299.000 dolara, (maksimalno šest sudionika na svakoj lokaciji). Nije ni čudo, kad su u igri 65-inčni plazma zasloni. Naravno, Cisco nikome olako ne prepušta dio zarade - u kompletu nudi čak i namještaj - veliki konferencijski stol i stolice. U to nije uključeno održavanje i troškovi širokopojasne veze - sustav traži propusnost od 9 do 12Mb/s.
Rješenja za teleprisutnost (telepresence) bilo je i prije, ispočetka se većina svodila na videokonferencije uz pomoć mobitela i laptopa. Kod naprednih sad su tu veliki LCD i plazma zasloni.
No, u posljednje vrijeme na tržište se ubacuju i najveći igrači, poput Hewlet Packarda (njihov Halo Collaboration Studio sustav stoji 550.000 dolara po svakoj lokaciji!) i Cisca, što znači da raste broj onih koji su sve to spremni platiti. Stvar prestiža i pokazivanja moći, svakako, no očito nudi ineke konkretne prednosti.
Analitičari Gartnera ipak dvoje da će tržište biti bogznakako široko. Prema njihovim procjenama, HP je uspio prodati pedesetak sustava. Cisco ima dodatni interes što prodaje mrežnu tehnologiju koja sve to omogućava.
Oni se nadaju i da će tehnologija biti prihvatljiva i za telemedicinu, no teško da će po ovakvim m cijenama to biti prihvatljivo za javne zdravstvene sustave i najbogatijih zemalja. Očekuju kako će u prvoj godini na prodaji ovog sustava uprihoditi oko 20 milijuna dolara.