Iskreno s poduzetnicima

Testirali smo kako je doista biti poduzetnik u Hrvatskoj: Evo što kažu Zagrebački poduzetnici i obrtnici metropole

Foto: Shutterstock
1/3
04.08.2022.
u 08:00

'Nije lako, ali sve se može kad imate cilj. Ponekad je mnogo lakše raditi za sebe, nego za druge'

Korona kriza, potresi, inflacija, prelazak na euro. Mnogo toga stalo je na put malim obrtnicima i poduzetnicima, pa unatoč mjerama i uz pomoć države, uvriježen je stereotip da je u Hrvatskoj teško biti poduzetnik.

Je li doista tako pokušali smo saznati i uvjeriti se sami. Prošetali smo ulicama grada Zagreba i iskreno porazgovarali s hrvatskim samostalnim obrtnicima i poduzetnicima. Većina njih priznaje da se doista teško snalazi, no u njihovim izjavama optimizma ne nedostaje ni najmanje.

Ja kao vlasnica frizerskog salona znam da smo se mi osobno oslanjali na pomoć države dok je vladala ova korona kriza. Sada kruže spekulacije da će sve poskupjeti kada se uvede euro, ali ja vam se toga ne bojim. Jednostavno, znaš da je teško kad imaš nešto svoje, ali opet, draže mi je raditi za sebe, nego za drugoga. Naš salon ima dugu tradiciju i ma koliko nekad bilo teško, isplati se doista potruditi i boriti. Kad vidiš dobre rezultate i osmjeh na licima svojih mušterija, sve je doista lakše

Tatjana, vlasnica frizerskog salona

Od pozitivne frizerke spustili smo se nešto niže, u red ugostiteljskih objekata. Iako se kriza spominje u javnom prostoru, po punim stolovima i stolicama na Zagrebačkoj špici ne izgleda kao da su se građani odrekli omiljenog rituala ispijanja kave. Matej, vlasnik jednog od kafića kaže „neka bombardiraju koliko žele, za njega stanke nema“ – veselo nam je objasnio u izjavi.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Ma, kriza ova – kriza ona. Pa, ljudi, toga će uvijek bit'. Zar nije to ljepota našeg posla? Pa zamisli da ti sve ide ravno kao po crti, ja bih prvi umro od dosade. Iskreno, vijesti i to ni ne pratim. Ne stignem. Kod nas je uvijek neki ludi ritam. I ono što me nosi su ta neka pozitivna iskustva, priča s gostima, podijeliš svoju priču s drugima. Tko ima vremena za negativu? A društvo i stanje će se uvijek mijenjati. Imaš dva izbora prema tome. Biti užasno negativan i gledati sve crno, ili biti pozitivan i s veseljem se boriti dalje, a sve što te čeka gledati kao avanturu i izazov kojim nadograđuješ samoga sebe.

Matej, vlasnik kafića

'Ako radite ono što volite, uvijek se isplati'

Različite djelatnosti, različita iskustva, no svi samostalni obrtnici i poduzetnici složili su se oko nekoliko savjeta koje bi mogli uputiti svima. Saželi smo ih na sljedeće ključne točke:

  • Ako otvarate vlastiti obrt ili imate ideju o pokretanju novog poslovanja, uvijek se savjetujte s ljudima koji se već bave djelatnostima kojima se i vi želite baviti.
  • Iako ste u početku puni elana i volje, doći će trenutci slabosti. Gledajte ih kao ispit vlastitih granica i mogućnosti.
  • Ne odustajte od prvobitne ideje i ne prilagođavajte se. Koliko god bilo teško, na kraju dana, ako radite ono što volite – uvijek se isplati.

Od silne šetnje Zagrebom, nedostajalo nam je vode i nešto za prigristi. Zato smo, kako ne bismo gubili mnogo vremena od zadatka svratili u lokalnu trgovinu i iskoristili priliku za još jednu dozu razgovora.

Prodavačice koje su nas uslužile, ljubazno su zamolile da pričekamo vlasnicu trgovine Branku, koja je brzo stigla i s osmjehom na licu nam ispričala kako vidi poziciju poduzetnika u maloprodaji.

Ha čujte, lagala bih kad bih rekla da je jednostavno, jer naprosto nije. Najviše se osjeti činjenica da smo morali podići cijene proizvoda, jer su procesi dobavljanja, kao i naša interna potrošnja porasli u cijenama. Uvijek ima onih stalnih kupaca koji će to prvi primijetiti, ali kada lijepo objasniš što se događa i zašto su cijene određenih proizvoda malo veće, svi se na kraju slože da je tako ispravno. Što će biti u budućnosti i ne razmišljam. Važno mi je da našim kupcima uvijek ostavimo osmjeh na licu, te pružimo ugodan razgovor. Naročito starijima, te našim stalnim mušterijama

Branka, vlasnica lokalne trgovine

Oslanjaju se na provjerene partnere

Bez sumnje, ni Tatjani, ni Mateju, a ni Branki ne nedostaje optimizma. Čini se kako unatoč svemu što dolazi, ključ pronalaze radeći ono što vole. To ih održava, te na kraju priče vodi do uspjeha. Ono što je zanimljivo jest da su sva tri sugovornika u razgovoru spomenula kako je tajna uspjeha imati partnera u poslovanju kojem vjerujete, a to se najviše ogleda u sitnicama. Tako su i Tatjana, Matej, a i Branka odabrali A1 Hrvatska za svog operatera.

Foto: Shutterstock
Foto: Shutterstock

Kažu nam, povoljni su, vrlo kvalitetni i ono što je najvažnije – uvijek dostupni. Marko je korisnik Fiskal 1 usluge, jer njome dobiva modernu fiskalnu blagajnu koja je kako nam prenosi – savršeno digitalno rješenje. Uvijek može odabrati želi li uslugu tijekom cijele godine, ili samo tijekom sezone. Uz to, ne zauzima mu puno prostora, a može pratiti i svoje skladište putem usluge.

Branka i Tatjana korisnice su A1 mobilnih usluga, te već odavno koriste 5G mrežu, imaju A1 fiksnu mrežu, te neograničeno razgovaraju u svim tarifama. Sva tri sugovornika složila su se da je A1 pravi partner za poslovanje kojeg ne bi mijenjali, bez obzira na izazove koji su pred njima.

Sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije