Fiskalizacija

Tomislav Kosanović: Mini blagajna za fiskalne račune u pokretu

'SPECIJAL TEHNO 18.03.2013., Zagreb - Tomislav Kosanovic, voditelj odjela marketinga za Cloud rijesenja. Minifiskalna blagajna.  Photo: Daniel Kasap/PIXSELL'
Foto: 'Daniel Kasap/PIXSELL'
1/3
21.03.2013.
u 12:00

Nažalost, na tržištu se pojavljuju brojna rješenja koja se temelje na kućnim tabletima, što nije najsigurnije, kaže Kosanović

S Tomislavom Kosanovićem, direktorom za razvoj ICT proizvoda i usluga Hrvatskog telekoma, razgovarali smo o njihovu mobilnom rješenju fiskalnih blagajni, ali i o problemima o kojima korisnici moraju voditi računa.

Kome su mini fiskalne blagajne ponajprije namijenjene?

Mini blagajne zamišljene su kao rješenje s vrlo širokom primjenom i prodaju se svim segmentima korisnika. Koriste ih mali obrtnici (cvjećari, dimnjačari, frizeri, ugostitelji, turistički radnici...), trgovačke tvrtke (komisionalna i mobilna prodaja), veliki poslovni korisnici s mrežama malih prodajnih mjesta...

Korisnici inače zaziru od mobilnog interneta, uglavnom zbog cijena, kako je moguće kontrolirati potrošnju uz mini blagajnu i mobilnost koju pruža?

Osigurali smo da je promet sa svih mobilnih tarifa prema serverima Porezne uprave potpuno besplatan. Uz mini mobilnu blagajnu dovoljna je M2M tarifa s cijenom 9,76 kn mjesečno i to je sav komunikacijski trošak koji korisnik može imati.

Vrijeme bitna stavka

Što kada se korisnik nađe na području bez interneta, odnosno mobilnog signala? Koliko je mini blagajna uvjetovana HT-ovom mrežom?


Mini blagajna radi vrlo brzo već u područjima pokrivenosti 2G signalom, što je danas stvarno svugdje. Ako blagajna u nekom trenutku ostane bez internetske veze ili veze sa serverima Porezne uprave, ona će izdati račun, naravno bez JIR-a, te naknadno poslati podatke u Poreznu.

Nudite edukaciju na lokaciji korisnika, naplaćujete li to dodatno?

U sklopu usluge korisnik dobiva instalaciju i edukaciju na svojoj lokaciji za sve svoje djelatnike.

Koliko su ljudi, po vašem iskustvu, uopće upoznati s odredbama fiskalizacije i koliko znaju o tehnologiji, odnosno koja su najčešća pitanja korisnika?

Na tržištu još vlada popriličan kaos i ima dosta nepoznanica kod korisnika. Najčešća su pitanja vezana uz sam zakon i pripadajuće pravilnike, odnosno podliježe li netko i kada fiskalizaciji. Zatim, vrlo je bitna stavka vrijeme u kojem blagajna izdaje račun (kod nas je to do dvije sekunde), također mogu li se na licu mjesta mijenjati unaprijed definirane cijene i davati popusti...

Usto nudite i podršku 24 sata, znači li to samo pozive call-centru ili fizičko otklanjanje problema?

U našoj ponudi sadržan je popravak (ili zamjena) uređaja na lokaciji korisnika sljedeći dan. Usto naša korisnička služba telefonski daje korisničku podršku 24/7.

Koje aplikacije korisnici dobivaju uz mini blagajnu?

U ovom trenutku na uređaju je dostupna isključivo blagajnička aplikacija ali u pripremi imamo dodatne koje će iznimno povećati atraktivnost ponude.

Je li nužno da korisnici kupe i uređaj ili se rješenje može implementirati i na druge uređaje?

Aplikacija koja dolazi na mini blagajnama pisana je isključivo za taj tip uređaja i može se izvoditi samo na njima, ali HT još od kraja prošle godine ima u ponudi aplikacije za PC blagajne renomiranih hrvatskih proizvođača koje pokrivaju sve potrebe (trgovinu, ugostiteljstvo, slobodna zanimanja).

Jesu li mini blagajne inovacija na hrvatskom tržištu, naime nakon odluke o fiskalizaciji mnogo tvrtki nudi rješenja?

Inovacija ovoga rješenja jest da smo iskoristili postojeći isprobani uređaj koji se koristi kao terminal za kartična plaćanja i prenamijenili ga u mobilnu blagajnu. Nismo se odlučili za varijantu s potrošačkim uređajima (npr. tabletima ili smartphoneima) koji nisu tome namijenjeni i jednostavno neće izdržati svakodnevnu primjenu na poslovnim lokacijama. Druga pogodnost takvog rješenja jest da je sve u jednom uređaju (terminal i pisač) što bitno olakšava korištenje, brigu o bateriji i prenosivost. Time smo dobili jedno iznimno pouzdano, povoljno i jednostavno rješenje koje su korisnici nevjerojatno dobro prihvatili. Morali smo utrostručiti inicijalne narudžbe.

‘Jeftino’ rješenje najskuplje

Imate li savjet za korisnike, na što valja obratiti posebnu pozornost pri kupnji rješenja budući svi nude “najjeftinije i najbolje”?


Po ovom zakonu blagajna postaje jednim od ključnih poslovnih sustava za sve obveznike fiskalizacije i iznimno je bitno da radi kvalitetno i pouzdano. Na primjer, u slučaju prestanka rada blagajne obveznik fiskalizacije dužan je sve račune ručno unijeti u uvezanu knjigu fiskalnih računa te ih nakon popravka blagajne sve ručno upisati u blagajnu. Nakon toga blagajna (s vremenskim odmakom) to šalje na servere Porezne uprave i završava proces. To je poprilično radno intenzivno i gotovo nemoguće kada je riječ o velikom broju računa. Ako obveznik ne pošalje sve podatke u Poreznu upravu u roku od 48 sati, prijeti mu prekršajna odredba, odnosno kazna od 10.000 kn do 500.000 kn! Zato shvaćate koliko je održavanje i pouzdano rješenje bitno. Nažalost, na tržištu se pojavljuju brojna rješenja koja se temelje na kućnim tabletima (koji nisu namijenjeni za profesionalnu uporabu 12 sati dnevno!) i pisačima nepoznatog porijekla ili rabljenim PC-ima starim nekoliko godina s 5 godina jamstva i besplatnim “doživotnim” održavanjem. Već kada razmislite o osnovnim sastavnicama te ponude, vidite da je to jednostavno nemoguće. Bit će zanimljivo vidjeti što će biti s tim tvrtkama koje nude “doživotno besplatno održavanje” za šest mjeseci kada prođe cijela pompa oko uvođenja fiskalizacije. Prošla su tek tri mjeseca i njihovi nezadovoljni korisnici dolaze k nama jer se “jeftino” rješenje pokazalo najskupljim.

>> Poreznici zapečatili 67 lokala, poručuju: Popuštanja više nema!

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije