FESTO Kanceljak: Upravo su hrvatski mediji privukli najviše stranih ulaganja u posljednjih 5 godina

Tržište teško 2 milijarde kuna

man_festo_tx.jpg
import
24.10.2006.
u 13:17

Brojke od 3 ili čak 4 milijarde kuna koliko je navodno teško hrvatsko tržište oglašavanja netočne su kaže Tibor Gojun, predsjednik Hrvtaskog oglasnog zbora. Naime, oni  koji su došli do tih brojki, pošli su od pretpostavljene vrijednosti oglasa, no njihova stvarna, naplaćena vrijednost bliža je dvjema milijardama.

Još se dobar dio vrijednosti toga tržišta realizira u kompenzacijama. No, ta razmjena robe i usluga nekad je bila dominantna u nekim sektorima, pogotovo u radijskom oglašavanju, a sad je, drži Gojun,  svedena na 10-20 posto. Smanjenju je pomogao novac koji su i neke druge kuće, osim HRT-a, počele dobivati iz dijela pretplate, te velika ulaganja stranih medijskih kuća.

Često se zaboravlja, ističe direktor FESTO-a Ozren Kanceljak, da su u posljednjih pet godina upravo hrvatski mediji privukli najviše stranog kapitala (možda je ipak zaboravio na bankarski sektor). Došao je RTL, CME je kupio Novu, Styria Večernji list, WAZ ušao u EPH, krenuo je ili se sprema cio niz medijskih projekata. Čelnici nekih od tih najvećih kompanija na tržištu okupili su se na  živahnoj panel raspravi kojom je otvoren ovogodišnji FESTO.

Hans Mahr, bivši potpredsjednik RTL grupe  i sada neovisni konzultant, Marijan Jurenec, direktor Adria regije CME (vlasnika Nove TV, Kanala A, Pop TV) ukrstili su koplja s Mirkom Galićem, ravnateljem HRT-a, kojem je pomagao Jasmin Duraković, ravnatelj RTVFBiH. Ninoslav Pavić, predsjednik Uprave EPH, pokušao je objasniti neke od briga koje muče novinske izdavače, počevši od PDV-a na novinska izdanja, koji je najviši u Europi.

Naravno, komercijalne televizije vjerojatno nikad neće probaviti činjenicu da HRT dobiva novac od TV-pretplate (istodobno nije jasno, smatraju da bi se na pretplatu trebao plaćati PDV - osim da se HRT-u oteža položaj, a građanima jednog dana ponovno poraste pretplata), a s njima se više nego uspješno tuče i za marketinški kolač. Mirko Galić se pokušao obraniti navodom da je HRT među najboljim i najgledanijim televizijskim kućama u Europi, da ima svoje poslanje u proizvodnji mnoštva emisija s kojima komercijalne televizije uopće ne žele imati posla.

- Nijedna europska televizija nema na programu ništa što mi nemamo, niti imamo išta što nemaju oni - istaknuo je Galić. Hans Mahr odmah mu je otpovrnuo da mu nije jasno - kakva je to obrazovna emisija koja se zove Villa Maria.


Nino Pavić: Budućnost u besplatnim novinama

Predsjednik Uprave EPH Ninoslav Pavić založio se za ukidanje zakonskih restrikcija u vezi koncentracije medija, s čime se slažu i Mahr i Jurenec. Kako kaže Pavić, njegova izdanja trenutno ostvaruju oko 50 posto svojih prihoda od oglasa, a idućih nekoliko godina očekuje da će novine od oglasa morati ostvarivati 100 posto prihoda. 'Pod pritiskom televizije novine će biti prisiljene na bitku oko zabavnih sadržaja, što će dovesti do daljnjeg spuštanja razine kvalitete koje je već sada očigledno.’, naglasio je Pavić. Metro, kaže, još nema čitanost koja odgovara nakladi, novina ima sadržaj, ali za sada još nema 'robu’. Izlaz vidi u dijeljenju sadržaja - novine će se morati odricati dijela ekskluziviteta kako bi se ostvario rezultat (isti dan objavljeno je pokretanje novinske agencije EPH).

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije