Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, YouTube i Google+ društvene su mreže na kojima je u današnje doba tvrtkama izuzetno važno da postoje i budu aktivne žele li privući mlađe potrošače i korisnike te graditi svoj ugled. Prema istraživanju agencije Quadrans, čak 78 od 100 najvećih hrvatskih tvrtki aktivno je na barem jednoj od šest najpopularnijih društvenih mreža.
HT i Vipnet su, prema kriteriju broja fanova, sljedbenika i pretplatnika, najuspješnije tvrtke među top 100, dok su dva najuspješnija brenda među brendovima top 100 tvrtki, po istim kriterijima, Jana i Dorina. Samo je šest tvrtki prisutno na svih šest društvenih mreža (HT, Pliva, Vipnet, Croatia Airlines, Hrvatska pošta i Valamar Riviera), dok je 25 posto tvrtki prisutno na samo jednoj društvenoj mreži, najčešće Linkedinu.
– Hrvatske tvrtke najviše komuniciraju na Linkedinu, Facebooku i YouTubeu, a najaktivnije su tvrtke iz financijskog i prehrambenog sektora te sektora trgovine, maloprodaje i distribucije – istaknula je Aleksandra Kolarić, direktorica agencije Quadrans.
Aktivnu Facebook stranicu ima 48 tvrtki, a daleko najveći broj fanova na toj društvenoj mreži ima DM – Drogeriemarkt, koji ima 4,5 puta više fanova od prosjeka (prosjek 68.257 fanova).
Na Twitteru je aktivno tek 13 posto najvećih hrvatskih tvrtki. HT najuspješnije komunicira na toj mreži, s 4,5 puta više sljedbenika od prosjeka (2744) i pet puta više tvitova od prosječnog broja tvitova (4272) promatranih tvrtki. Na Instagramu komunicira samo 13 tvrtki.
Najuspješnija i najproduktivnija je Vindija, prema broju sljedbenika i objava. Očekivano, s obzirom na njegovu fokusiranost na biznis, najveći broj tvrtki, njih 59, prisutno je na Linkedinu, stoji u istraživanju. Prema broju sljedbenika dominira Ina.
Što se tiče prisutnosti tvrtki na YouTubeu, 46 ih ima vlastiti kanal, a najuspješnija među njima je Podravka. Brendovi 100 najvećih hrvatskih tvrtki usmjereni su ponajprije na Facebook i obično su prisutni na dvije društvene mreže, pokazalo je istraživanje.
Cijelo istraživanje dostpuno je na www.quadrans.hr.
>>Ne nasjedajte na novu prijevaru na Facebooku
>>Instagram ima 400 milijuna korisnika, prestigao Twitter