ALAN KRIČKOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR MERCATORA-H

U borbu za hrvatski No.2

pos-borba-txt.jpg
import
22.05.2006.
u 11:47

Tek što se u Sloveniji stišala bura zbog mogućeg preuzimanja nacionalnoga trgovačkog diva, pojavile su se vijesti da Mercator uzvraća udarac i kreće u nove akvizicije. Koga imaju na meti u Hrvatskoj i kakvi su im poslovni planovi, govori Alan Kričković, generalni direktor Mercatora-H, koji je na čelo tvrtke došao u veljači ove godine.

VL: Jesu li se potresi u matičnoj tvrtki u Sloveniji prelili i na Hrvatsku?
KRIČKOVIĆ: Mi smo kćerinska tvrtka, dobili smo jasne ciljeve i ne miješamo se u vlasničke odnose unutar Mercatora. Odjeci zbivanja u Sloveniji kod nas se nimalo nisu osjetili. Pisanje u medijima više zanima stručnu javnost, a manje kupce. Nova uprava radi od početka veljače, moderno smo organizirani i složio sam vještu ekipu sastavljenu od mladih stručnjaka i iskusnijih kolega. Rezultati su nam u skladu s planom za ovu godinu.

VL: Kakav vam je plan?
KRIČKOVIĆ: Kupnjom Ere Tornada došli smo do tržišnog udjela od oko pet posto, a plan nam je da tijekom ove godine ostvarimo više od dvije milijarde kuna prometa. Do 2010. želimo dostići 12 posto tržišnog udjela.

VL: Niste jedini koji puca na 10 posto tržišta, takve najave čuju se od Thommyja, Presoflexa, Keruma, Lidla...
KRIČKOVIĆ: Udjel od 10 posto je prekretnica  kad imate toliko i koji postotak više, tada ste ozbiljan igrač. Sve do 10 posto može biti ili-ili: može biti uspješno, ali i ne mora. To je ekonomija obujma koja vam jamči određenu tržišnu poziciju. Naš cilj nije primarno vezan uza spomenuti postotak, ali želimo postati drugi trgovački lanac u Hrvatskoj.

VL: Koliko je to realno, uz konkurenciju i još k tome dolazak tzv. hard diskonata?
KRIČKOVIĆ: Hard diskonti nisu direktna konkurencija Mercatoru, oni posluju po svojim pravilima. Bitna im je samo cijena. Mercator ide prema kvaliteti, uslugama, ponudi, ugođaju kupnje. Kupcu želimo ponuditi najviše za njegov novac. No-name čokolada iz nekog hard diskonta ne može se uspoređivati s kvalitetom Kraševe čokolade, policom na kojoj se ona nalazi i drugim elementima na kojima gradimo odnos prema kupcima.

VL: Ima li istine u priči da nakon što nije uspjelo veliko spajanje Mercatora, Agrokora i Delte, kreće povezivanje Mercatora, Rodića M&B i Getroa?
KRIČKOVIĆ: Ima, Mercator je poslao Rodiću pismo namjere za preuzimanje posla koji se odnosi na maloprodaju. Na njima je da se očituju o tom prijedlogu, nakon čega slijedi dubinsko snimanje, i to je činjenica. Drugi dio priče vezan uz Getro čisto je nagađanje. Nama u Hrvatskoj jasno je da do udjela od 12 posto nećemo doći samo organskim rastom i gradnjom vlastitih prodajnih objekata, nego će morati doći do okrupnjavanja u smislu strateškog povezivanja. Je li to Getro, Pero ili Mate, prerano je govoriti, konkretnih informacija još nema. Činjenica je da se pregovara sa svima koji su zainteresirani.

VL: Koga biste rado vidjeli pod okriljem Mercatora?
KRIČKOVIĆ: Manje je vjerojatno da će to biti lanac trgovina u vlasništvu velike strane korporacije, premda nije ni to isključeno. Takva su se preuzimanja događala u Češkoj, gdje su velike tvrtke zaključile da na tržištu ne mogu postići zadane ciljeve pa su se povukle. Veća je vjerojatnost da ćemo preuzeti manji lanac lokalnoga karaktera. Zanimljivi su nam lanci koji posluju u regiji u kojoj nas zasad nema, u okolici Zagreba, ali i u Dalmaciji.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije