Tek što se u Sloveniji stišala bura zbog mogućeg preuzimanja
nacionalnoga trgovačkog diva, pojavile su se vijesti da Mercator
uzvraća udarac i kreće u nove akvizicije. Koga imaju na meti u
Hrvatskoj i kakvi su im poslovni planovi, govori Alan Kričković,
generalni direktor Mercatora-H, koji je na čelo tvrtke došao u veljači
ove godine.
VL: Jesu li se potresi u matičnoj
tvrtki u Sloveniji prelili i na Hrvatsku?
KRIČKOVIĆ: Mi smo kćerinska tvrtka, dobili smo jasne ciljeve i ne
miješamo se u vlasničke odnose unutar Mercatora. Odjeci zbivanja u
Sloveniji kod nas se nimalo nisu osjetili. Pisanje u medijima više
zanima stručnu javnost, a manje kupce. Nova uprava radi od početka
veljače, moderno smo organizirani i složio sam vještu ekipu sastavljenu
od mladih stručnjaka i iskusnijih kolega. Rezultati su nam u skladu s
planom za ovu godinu.
VL: Kakav vam je plan?
KRIČKOVIĆ: Kupnjom Ere Tornada došli smo do tržišnog udjela od oko pet
posto, a plan nam je da tijekom ove godine ostvarimo više od dvije
milijarde kuna prometa. Do 2010. želimo dostići 12 posto tržišnog
udjela.
VL: Niste jedini koji puca na 10 posto
tržišta, takve najave čuju se od Thommyja, Presoflexa, Keruma, Lidla...
KRIČKOVIĆ: Udjel od 10 posto je prekretnica kad imate toliko i
koji postotak više, tada ste ozbiljan igrač. Sve do 10 posto može biti
ili-ili: može biti uspješno, ali i ne mora. To je ekonomija obujma koja
vam jamči određenu tržišnu poziciju. Naš cilj nije primarno vezan uza
spomenuti postotak, ali želimo postati drugi trgovački lanac u
Hrvatskoj.
VL: Koliko je to realno, uz
konkurenciju i još k tome dolazak tzv. hard diskonata?
KRIČKOVIĆ: Hard diskonti nisu direktna konkurencija Mercatoru, oni
posluju po svojim pravilima. Bitna im je samo cijena. Mercator ide
prema kvaliteti, uslugama, ponudi, ugođaju kupnje. Kupcu želimo
ponuditi najviše za njegov novac. No-name čokolada iz nekog hard
diskonta ne može se uspoređivati s kvalitetom Kraševe čokolade, policom
na kojoj se ona nalazi i drugim elementima na kojima gradimo odnos
prema kupcima.
VL: Ima li istine u priči da nakon što
nije uspjelo veliko spajanje Mercatora, Agrokora i Delte, kreće
povezivanje Mercatora, Rodića M&B i Getroa?
KRIČKOVIĆ: Ima, Mercator je poslao Rodiću pismo namjere za preuzimanje
posla koji se odnosi na maloprodaju. Na njima je da se očituju o tom
prijedlogu, nakon čega slijedi dubinsko snimanje, i to je činjenica.
Drugi dio priče vezan uz Getro čisto je nagađanje. Nama u Hrvatskoj
jasno je da do udjela od 12 posto nećemo doći samo organskim rastom i
gradnjom vlastitih prodajnih objekata, nego će morati doći do
okrupnjavanja u smislu strateškog povezivanja. Je li to Getro, Pero ili
Mate, prerano je govoriti, konkretnih informacija još nema. Činjenica
je da se pregovara sa svima koji su zainteresirani.
VL: Koga biste rado vidjeli pod
okriljem Mercatora?
KRIČKOVIĆ: Manje je vjerojatno da će to biti lanac trgovina u
vlasništvu velike strane korporacije, premda nije ni to isključeno.
Takva su se preuzimanja događala u Češkoj, gdje su velike tvrtke
zaključile da na tržištu ne mogu postići zadane ciljeve pa su se
povukle. Veća je vjerojatnost da ćemo preuzeti manji lanac lokalnoga
karaktera. Zanimljivi su nam lanci koji posluju u regiji u kojoj nas
zasad nema, u okolici Zagreba, ali i u Dalmaciji.
ALAN KRIČKOVIĆ, GENERALNI DIREKTOR MERCATORA-H