Izazove koje je donijela pandemija koronavirusa u novogradiškoj su Eldi pretvorili u novu priliku. Tvrtka koja je svjetski poznata po proizvodnji e-tekućina za cigarete, koje izvoze u 80 zemalja, lani je pod pritiskom pandemije dio proizvodnje preusmjerila na antiseptike, dezinfekcijska sredstva, ali i druge inovativne proizvode za borbu protiv koronavirusa. Već prve spoznaje o virusu u siječnju prošle godine potaknule su ih na razmišljanje kako se boriti.
– U vrijeme dok se korona još nije toliko raširila u Europi mi smo razvili naše vlastite recepture, izvršili atestiranja i ishodili sve propisane dokumente da možemo proizvoditi i distribuirati naše dezinficijense. Dakle, u siječnju prošle godine dobili smo ideju, a već krajem veljače smo je realizirali i bili spremni za proizvodnju – kaže suvlasnik Elde Dario Marenić, koji je i nakon odlaska u mirovinu ostao i aktivan u obiteljskoj tvrtki kao savjetnik za investicije.
U Novoj su Gradiški iskoristili svoje znanje i laboratorij za stvaranje novih proizvoda. Početne probleme vezane uz nabavu alkohola riješili su tako što su kontaktirali svoje poslovne partnere u krugu od tisuću kilometara. Ubrzo zatim stigle su prve količine etanola iz Nizozemske, Njemačke i Albanije. Sada razvijaju tri grupe novih proizvoda u području između kemijske i farmaceutske industrije.
– Oko 80 posto dezinfekcijskih sredstava izvozimo u zemlje Europske unije. Paralelno s proizvodnjom dezinficijensa nastavili smo proizvoditi i tekućine za e-cigarete, koje u 95-postotnom obujmu izvozimo na naše standardno tržište. Količine su nešto smanjene, ali svi kupci su nam ostali – ističe Marenić.
Mnoge su tvrtke zbog koronakrize bile prisiljene otpuštati radnike, no Elda je, zahvaljujući brzoj prilagodbi novonastalom stanju, čak otvarala i nova radna mjesta. Zbog dvosmjenskog rada i djelomično smanjene produktivnosti pojavila se potreba za novim zapošljavanjem pa se broj radnika povećao s 50, koliko ih je bilo prije pandemije, na 70. Rezultati poslovanja lani su bili 20 posto bolji u odnosu na 2019., a čista dobit povećana je za oko 10 posto.
Prilagodljivost situaciji, kreativnost, osjećaj pravog trenutka za investiranje u budućnost za vlastitu i innu dobrobit je temelj zdravog razmišljanja. Nije ta osoba čekala da joj netko drugi riješi problem, a i kako bi. Pa on osjeća svaku dobru ili lošu odluku na valastitoj koži i vlastitom džepu. To je to, za to ti ne treba Bledska škola, s tim se treba roditi.