Baš ga briga

Uništava li Milan Bandić namjerno Zagrebački holding?

'15.01.2010., Zagreb - Presica uoci otvorenja skijaske sezone za gradane, Tomislavov dom, Sljeme. Milan Bandic, Ivo Covic Photo: Anto Magzan/PIXSELL'
'Anto Magzan/PIXSELL'
Autor
Gojko Drljača
05.11.2010.
u 20:00

Gradonačelnikova gradska uprava retroaktivno reže za po 24 posto planirane godišnje prihode ključnih podružnica Holdinga (Čistoće, Zagrebačkih cesta, Zrinjevca) te tako ugrožava temeljne gradske funkcije

Zagrebački gradonačelnik Milan Bandić sustavno radi na upropaštavanju vlastite umotvorine – Zagrebačkog holdinga. Otkad je izgubio političku kontrolu nad tom gradskom kompanijom, sustavno vuče poteze koji Zagrebački holding guraju u sve veće gubitke, a uz to ugrožavaju temeljne funkcije Grada kao što su čišćenje i održavanje prometnica, prometnih znakova i signalizacije, čišćenje snijega, odvoz otpada, održavanje javnih površina...

Zbog niza odluka kojima prikriva neodgovornu proračunsku politiku, zagrebački gradonačelnik mogao bi stoga tijekom zime u Zagrebu prouzročiti pravi kolaps. Uz to, sve je izvjesnije da će Zagrebački holding zbog Bandićevih odluka ove godine imati zastrašujući gubitak od pola milijarde kuna, a Bandić ne pokazuje volju za dogovor o tome kako će se taj gubitak pokriti u idućim godinama.

Samo će ih čudo spasiti

Posljednjim rebalansom zagrebačkog proračuna Skupština je amenovala Bandićevo smanjenje planiranih godišnjih troškova za tri ključne Holdingove podružnice – Čistoću, Zrinjevac i Zagrebačke ceste – linearno po 24 posto, i to retroaktivno. Rebalans proračuna ukupno je iz Holdinga iscijedio dodatnih 217 milijuna kuna te će, uz predviđeni ZET-ov gubitak od dvjestotinjak milijuna, biti pravo čudo ako ne uknjiže gubitak od pola milijarde kuna.

Iako gospodarski stručnjaci tumače da retroaktivno smanjivanje predviđenih troškova za već realizirane poslove te prihvaćene fakture nije moguće, u Gradu Zagrebu – ipak je moguće. Naime, spomenute Holdingove podružnice realizirale su svoje uobičajene poslove na temelju cjenika iz lanjskih ugovora s Gradom, prirodno računajući da će ti ugovori ove godine biti produljeni.

Štoviše neke od njih realizirale su znatno veći opseg posla od lanjskoga. Bilo im je jasno da se nešto sprema kad su Bandićevi ljudi tijekom ljeta počeli raspisivati kvazinatječaje za poslove koji su do tada prirodno pripadali Holdingovim podružnicama. To su činili pod krinkom ideje snižavanja cijena za pojedine usluge, iako je poznavateljima prilika bilo jasno da prikrivaju katastrofalno proračunsko planiranje.

Igra skrivača

Bandića je kriza dočekala potpuno nespremnog pa je raspisao tzv. “javni poziv za iskazivanje interesa za radove održavanja komunalne infrastrukture”. Na tom kvazinatječaju morali su odraditi i ponovljeni poziv jer zapravo pravog interesa ni konkurenta Holdingu nije bilo, a gradsko povjerenstvo (što je razvidno iz dokumentacije koju posjeduje Večernji list) nije zanimalo ništa drugo osim cijene. Da nije bila riječ  o pravom natječaju, vidi se iz toga što naručitelj nije tražio referencije kao što su nužna oprema, broj zaposlenih, razina prihoda i slično.

Postoje indicije da su se ciljano pozivale male i za velike komunalne radove nesposobne tvrtke, samo da svojim ponudama sruše Holdingove cijene u imitiranju provođenja tržišnih procesa, tj. natječaja. U rujnu je to povjerenstvo obavijestilo Holding da su cijene Čistoće, Zrinjevca i Zagrebačkih cesta previsoke u odnosu na “tržišne cijene” firmi koje su se javile na kvazinatječaj.

“Zbog navedenog, obavještavamo vas da će, sukladno dobivenim pokazateljima, za 24 posto biti umanjena sredstva za financiranje održavanja komunalne infrastrukture...”, poručilo je povjerenstvo šokiranim holdingovcima, koji od tada s Bandićem i Gradom pokušavaju postići bilo kakav suvisao dogovor. Pristali bi na smanjivanje cijena, ali ne mogu retroaktivno, a Bandić ne želi razgovarati ni o rješenju u dolazećim godinama.

Maćehinski odnos Bandićeve gradske uprave prema Holdingu očituje se i u tome što su Holdingu spremili isto 24-postotno rezanje kao i za Zrinjevac, Čistoću, Zagrebačke ceste i još tri podružnice.

Stiže zima...

Ukratko, stiže zima, morale su se formirati zimske ekipe, ali sol se ne kupuje i ne angažiraju se kooperanti... Nema novca. Holding će morati naći rješenje, na to ga, ako ništa drugo, obvezuje Zakon o sigurnosti prometa, ali pitanje je hoće li se ikada oporaviti od udaraca koje mu zadaje naš (!) gradonačelnik Milan Bandić. Holding je zasad samo visokozadužena kompanija, ali Bandić je vrlo brzo gura u smjeru prezadužene. Holdingu je bez novih kredita ugrožena i likvidnost.

Komentara 76

OB
-obrisani-
22:39 05.11.2010.

Dok ste vi zicali kunu za cigaerte, pivce te režije. Bandić se je razbacivao sa milijunima. Na kolac!

ET
eticus
10:03 06.11.2010.

Najveća pljačka i korupcija u državi događa se u gradu Zagrebu,a najodgovornija osoba za to je Milan Bandić. Između ostalog protiv njega je podnijeto više od 200 prijava. No, USKOK ne poduzima ništa protiv Bandića i Gradske uprave. Milijunu koje su opljačkali do danas pohapšeni i otkriveni političari i državni službenici su sitniš u odnosu na ono što su pokrali zagrebački gradski dužnosnici i mafija. Tko štiti Bandića ?

OZ
ozujsko
20:31 05.11.2010.

Pa to je normalno,jer on nije normalan(bandic),zna da gubi na izborima,pa zeli sto vise stete nanijeti sledecem Gradonacelniku grada Zagreba,jer on nije Zagrebcanin,on je katolik-dosljo iz neke druge zemlje,a da je bijo normalan,nebih ni dolazijo u drugu zemlju,ali to su pravi Hrvati krivi za to,posebno Zagrebcani,zar se on nemoze srusuti prije izbora novog Gradonacelnika,ovako unisti cjelu ljepotu jednog predivnog grada.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije