Prije tri godine splitski bogataš Željko Kerum zaneseno je
govorio da će sa 800 radnika splitskog Diokoma pokrenuti proivodnju
dječke, muške i ženske konfekcije od istih materijala koje koriste
Prada i Ferre, ali s njegovim imenom.
Sada iz Splita stižu drukčije vijesti, prvo je rečeno da bez posla
ostaje 400 Diokomovih radnika, da bi se koji dan kasnije broj
otpuštenih prepolovio. Splitski bogataš i "vizionar", kako Kerumu
tepaju u Splitu, mijenja planove, proizvodnja mu nije prioritet,
graditeljstva će se držati dok donosi brzu zaradu, a poslovnu budućnost
vidi u trgovini i turizmu.
Kerum s Diokomom nije uspio kopirati Pradu, ali kada je prije
nekoliko godina samo za 80 milijuna kuna kupio cijeli Diokomov kompleks
na Brodarici vizija mu nije bila loša. Kerum će oko Uskrsa na Diokomovu
zemljištu otvoriti najveći trgovački i poslovni centar u
Splitu, Joker, prema prvim slovima imena i prezimena sina Joška.
Na Žnjanu dovršava hotel "Sveti Nikola", koji je ime dobio po tastu
Nikoli, "velikom i radišnom čovjeku". Ni sam Kerum ne zna gdje
sve leže nekretnine koje je jeftino, dakako, kupio posljednje
desetljeće i sada, kako se mijenaju klima i urbanistički planovi, skupo
ih unovčuje. Prema jednima Kerumovo se bogatstvo procjenjuje na 40
milijuna eura, prema drugima i do 300 milijuna eura, ali koliko god da
je sam ga je stekao.
Kerum je 1989. godine izgubio posao građevinskog mehaničara te je
godinu dana kasnije u kući svog oca otvorio prvu trgovinu. Njegov
trgovački lanac ostvaruje više od milijarde kuna prometa, zapošljava
oko tri tisuće radnika i drži oko tri posto tržišnog udjela. Nije
od onih koji imaju povjerenje u menadžere, a posao mu vodi sestra
Nevenka Bečić. Kerumov uspon ne pripisuje se pretjeranoj
bliskosti s politikom, ali po kuloarima se može čuti da s lakoćom
dolazi do Sanadera.
Premda Kerum zbog nekih ekstravagantnih poteza (maybach u izlogu,
naprimjer) i kočoperenja vlastitim imetkom nema imidž ozbiljnog
poduzetnika proteklih godinu dana on je bio jedan od najvećih domaćih
investitora. Ima, kažu, izniman instinkt za trgovinu. Osim u trgovački
centar Joker, Kerum ulaže i u luksuzni hotel Marjan, koji bi, kad se za
deset godina riješi mrskih mu stranih partnera sa zvučnim imenom, rado
prozvao vlastitim.
No, na primjeru Diokoma vidjelo se da kopiranje Prade i stvaranje
branda Kerum nije lak posao. Osim ako ga i dalje ne nastavi
graditi logikom važno je da se priča, pa makar i loše.
PORTRET TJEDNA ŽELJKO KERUM