Hrvati će ovog prosinca (po)trošiti više nego ikad i čak milijardu kuna više nego lani u mjesecu božićno-novogodišnjih blagdana. Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore, prosinačka potrošnja dosegnut će 13,5 milijardi kuna, što je otprilike za milijardu više nego i pretkrizne 2008. godine.
Troše li Hrvati sve više dok ih je u zemlji sve manje ili blagdansku potrošnju ‘pumpaju’ upravo iseljeni koji se za Božić i Novu godinu vraćaju u Hrvatsku? Takvog istraživanja još nema, no zna se da će većina tradicionalno u šoping u zadnji tren, između 19. i 24. prosinca, a u HGK vjeruju da će naši građani, slično kao lani, pred luksuzom prednost dati praktičnijim darovima.
Gotovo 40 posto ispitanika tada je pod bor stavljalo igračke, 37 posto je darivalo kozmetiku, 36 posto obuću i odjeću, a 25 posto delikatesne prehrambene proizvode. Većina od 39 posto je, pritom, na blagdanske darove potrošila između 100 i 500 kuna, njih 31 posto 500 do 1000 kuna, dok je tisuću kuna premašilo svega devet posto ispitanih. Svaki peti građanin prije godinu dana nije išao u blagdanski šoping ili je za to u novčaniku imao skromnih sto kuna.
Naši su građani mahom ostali vjerni tradicionalnom načinu kupovine. Naime, dok u svijetu online potrošnja raste 30 posto godišnje, u Hrvatskoj je to svega 12 posto. Ovogodišnji prosinac, u kojem potrošački optimizam počiva na četiri elementa, možda i tu iznenadi. U svakom slučaju, očekuje se veća potrošnja, jer maloprodajni promet raste već četiri godine i nema razloga da se trend ne nastavi. U porastu je i potrošački optimizam, a vjetar u leđa potrošačkim navikama daje i dobra turistička sezona, te pogotovo povećanje neoporezivog dijela za božićnice i regres. To će, na radost zaposlenih, iskoristiti čak 74 posto poslodavaca koji prema anketi HUP-a planiraju povećati iznos prigodne nagrade radnicima.
- Rasterećenje plaća i njihov rast zahvaljujući poreznim reformama djelovali su na optimizam građana pa tako i na potrošnju. N, na godišnjoj razini ipak još neće biti rušenja rekorda, tj. razina potrošnje iz 2008. Nastavi li trenutačna dinamika realnog rasta maloprodajnoga prometa, razina prije krize mogla bi se dosegnuti sljedeće godine, a nadmašiti 2020. - kaže Tomislava Ravlić, direktorica Sektora trgovine u Hrvatskoj gospodarskoj komori, koja poziva građane da ovih blagdana biraju srcem i - kupuju hrvatsko.
Većina građana to i čini kad mora izabrati između proizvoda iste kvalitete, no u prosincu kad se najviše kupuju igračke to je, s obzirom na zemlju proizvodnje, izvedivo samo djelomično. A slični omjeri prodane domaće i uvozne robe vrijede kad se potroši devet milijardi, kao u prosincu 2009. ili recimo 2013. kad su građani u posljednjem mjesecu godine ‘iskeširali’ 11 milijardi.
Pogledajte video: Što nam donosi smanjenje PDV-a
Pred blagdansku groznicu se malo zakačim sa ženom, prisjetim se onih 20 kompleta kuglica ( po bojama) , jelena, djedica, zvjezdica itd.... po meni bi se trošilo samo nužno, ali eto- svake godine vodimo rat... zbog hrane ne, jer se mora imati i počastiti, ali gomili gluposti dodati još jednu glupost za 200 kn- to ne... bitnije je dobro ozračje od 35. u nizu barbike kojoj zasvijetle oči kad joj protrljaš sirenski rep... ( konkretan primjer)....