Podravka se treba vratiti korijenima, tradiciji iz koje je nastala. Treba se vratiti brendovima i emociji koja iz njih proizlazi. Vrijedni ljudi koji su ovdje u Podravci s novim idejama i proizvodima garancija su da je budućnost kompanije svijetla i uspješna – poručio je predsjednik uprave Podravke Marin Pucar nakon što je po izboru čitatelja Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika 2018. proglašen gospodarstvenikom godine. Dvije godine kasnije čelnik koprivničkog prehrambenog diva ponovno je u užem izboru za prestižnu titulu “na krilima” dobrih poslovnih rezultata, značajnog rasta prihoda i dobiti, zahvaljujući prije svega usmjerenosti kompanije na organski rast i tradicionalna tržišta, većim ulaganjima u inovacije i razvoj vlastitih brendova te jednako tako efikasnim upravljanjem troškovima.
Rast na svim frontama
Ono što je najvažnije, rast prihoda i profitabilnosti pratilo je i poboljšanje te unapređenje statusa i materijalnih prava samih zaposlenika, a taj proces, prema najavama Pucara, nastavit će se i u idućim razdobljima. Ove godine pandemija bolesti COVID-19 postavila je pred cijelo gospodarstvo velike izazove pa tako ni Grupa Podravka nije ostala pošteđena njezina utjecaja na poslovanje. Međutim, i u ovim otežanim uvjetima ostvareni su pozitivni rezultati na gotovo svim razinama poslovanja. U prvih devet mjeseci ove godine prihodi od prodaje grupacije porasli su za 90,1 milijun kuna, na više od 3,3 milijarde, što je rast od gotovo 3%. Ostvarena dobit od 210,1 mil. kuna rast je pak od 8,1% u odnosu na godinu prije. Pucar je nakon objave ovih dobrih rezultata, s obzirom na sveopće stanje na tržištu kao i u samom društvu, prvo zahvalio svojim zaposlenicima koji su iznijeli veliki teret u ovom teškom i brojnim izazovima isprepletenom razdoblju kada je bila nužna brza transformacija poslovanja i dodatan napor svakog od djelatnika.
Konačno, za Podravku i njezine djelatnike vežu ga duboke veze. “Jednom podravkaš, uvijek podravkaš”, kazao je preuzimajući kormilo Podravke u veljači 2017., a ta se izjava odnosila i na činjenicu da je u najvećoj domaćoj prehrambenoj kompaniji već ranije skupio 12 godina radnog staža. Profesionalnu karijeru počeo je, naime, u Gavriloviću 2001., a godinu dana poslije prešao je u Podravkinu mesnu industriju Danicu gdje je bio direktor prodaje, marketinga i razvoja. Brzo je napredovao na mjesto izvršnog direktora tržišta Hrvatske, a od 2008. do 2012. bio je član uprave Podravke, nakon čega je pet godina bio u upravi Zvečeva. U Podravku se vratio u jednom od najnapetijih trenutaka, u vrijeme sloma likvidnosti Agrokora, kojemu je Podravka bila jedan od ključnih dobavljača.
Ciljevi koje je pred sebe postavio pozicioniranje je Podravke kao konsolidatora prehrambene industrije, ali i generatora razvoja domaće poljoprivredne proizvodnje kako bi do 2022. osigurala da njezini globalni brendovi poput Vegete i juha imaju sirovinu s domaćih polja. Podravka će, tvrdi, i daljnji razvoj bazirati na organskom rastu, a usto aktivno raditi i na potencijalu anorganskog rasta.
Vegeta opet u Kini i Izraelu
Poznato je kako je Grupa Podravka najinternacionaliziranija hrvatska kompanija, prisutna sa svojim proizvodima u više od 60 zemalja. Poslovanje na inozemnim tržištima nastavila je snažiti i u 2020. godini, pri čemu je posebice ojačala poziciju na tržištima zapadne Europe i prekomorskih zemalja. U posljednjih godinu dana tvrtka je iskoračila u Libiju, gdje su posebno ponosni na uspjeh Lino Lade Gold. U Libanonu je, osim Lino Lada asortimana, vrlo dobro prihvaćena i Vegeta, najsnažnija Podravkina internacionalna marka, a nakon duljeg izbivanja taj kultni brend ponovno je prisutan i u Izraelu i Kini. Koronakriza je Podravci na Bliskom istoku otvorila dodatne prilike budući da je kompletna nabavka hrane u maloprodajnim objektima bitno porasla uslijed zatvaranja brojnih restorana i hotela.
Pucar je ekonomist specijaliziran za marketing. Doktorirao je na Ekonomskom fakultetu u Osijeku na temu “Strategije upravljanja i širenja marke proizvoda u prehrambenoj industriji”. Javnosti je malo poznato da je bio uspješan vratar u nogometnom klubu Zadar te da je svojedobno bio pozvan i u Dinamo. Nogomet mu je, kako je sam isticao, dao neprocjenjivo životno iskustvo te omogućio da sam financira školovanje bez roditeljske podrške.
Gospodarstvenik godine:
– Alan Sumina; Zoran Vučinić, Nanobit
– Silvio i Roberto Kutić, Izabel Jelenić, Infobip
– Mate Rimac, Rimac automobili
– Marin Pucar, Podravka
– Tomislav Car, Infinum
Gospodarski događaj godine:
– Državne potpore za očuvanje radnih mjesta
– Infobip - prvi hrvatski jednorog
- Prodaja tvrtke Nanobit
- Nova financijska omotnica EU
- Ulazak RH u tečajni mehanizam ERM II
A ja se navikao na lošiju Nutellu.