Na panelu o izazovima cjelogodišnjeg turizma govorio je donačelnik Općine Vir Antonio Vučetić: “Ciljna skupina su nam bili vikendaši kako bi postali vikendaši u punom smislu riječi, da dolaze što češće i zato razvijamo sadržaje koje im nudimo”.
Udio domaćih gostiju u mnogim je zemljama veći nego kod nas, ali to želimo promijeniti projektima kao što je Cro kartica. Sezona je, kako ističe državni tajnik u Ministarstvu turizma Tonči Glavina, rezultat kolektivne svijesti, a da bi se to mijenjalo potrebno ju je transformirati.
Ideja cjelogodišnjeg turizma nastala je zbog žestoke konkurencije i činjenice da više ne može računati na dvoznamenkasti rast samo u srpnju i kolovozu, već na godišnjoj razini. Stoga moramo razvijati nove usluge koje doprinose produljenju turističke sezone, objasnio je potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević. Hrvatska je krenula u tom smjeru, a tome u prilog govore i pokazatelji koji jasno potvrđuju da smo imali rast od 30 posto na kontinentu u predsezoni i posezoni. Velika sredstva ulažu se u promociju avioprijevoza za turiste s Istoka.
Putničke agencije zaslužne su za 70 posto organiziranog prometa u predsezoni i posezoni:
“Sada u Zadru imamo grupu gostiju koja ide brati grožđe kako bi osjetili tradiciju”, rekao je predsjednik Udruge putničkih agencija Tomislav Fain. O tome da se svi moraju uskladiti, govorio je Franco Peruza, konzultant za investicijska ulaganja u turizmu. U HGK razmišljaju o Hrvatskoj kao državi koju treba brendirati kao zemlju vina i tradicionalnih proizvoda, a s druge strane svjesni su problema izvoza.
Kako napominje Tonči Glavina iz Ministarstva turizma, trenutačno stopa rasta turizma u svijetu iznosi 5 posto, a svaki deseti djelatnik u svijetu radi u turizmu. Turizam je prestigao proizvodnju hrane i automobilsku industriju te je još samo nafta jača industrija. Dakle, ova gospodarska aktivnost nastavit će rasti i postavlja se pitanje kako ćemo tome pristupiti. Osim važnosti udruživanja proizvođača, važno je promicati i udruživanje Turističkih zajednica s područja Hrvatske, a sudionici su upozorili da će pri izdavanju Cro kartica biti potreban oprez.
ovo je hit u europi : branje grožđa u zaleđu zadra uz osjećaj tradicije ... slavonija bi turistima mogla ponuditi branje kuruze , a podravina branje i kiseljenje kukumara ... turisti bi to radili sa zadovoljstvom i spremni su taj gušt masno platiti ... i još bi platili i pedeve na uslugu ! ...