krizi unatoč

Više od 25% građana za blagdane će u inozemstvo

nocno skijanje, Sljeme (1)
Daniel Kasap/Pixsell
12.12.2012.
u 16:58

Premda 91% anketiranih na putovanje nosi kartice, samo ih 30% tako plaća troškove

Četvrtinu građana kriza očito ne trese tako jako ili troše neke stare zalihe. Kako drukčije protumačiti rezultate MasterCardova istraživanja koji su pokazali da čak 28% građana planira otputovati u inozemstvo tijekom blagdana? Iznenađujuće velik dio ispitanika, koje su tijekom rujna i listopada anketirali MasterCard i GfK u sklopu istraživanja MasterIndex, provest će dio blagdana posjećujući europske gradove ili skijajući.

Otprilike četvrtina anketiranih (24%) namjerava za novogodišnje putovanje otići u neki europski grad, dok će ih to isto 23% učiniti u adventu. Na skijanje će 19% građana, što je otprilike petina ispitanika koji su sudjelovali u istraživanju. Najviše ih ipak odlazi posjetiti prijatelje i obitelj ili u kupnju, i to uglavnom u Italiju, Njemačku ili Bosnu i Hercegovinu. Većina ih plaća u gotovini. Iako 91% građana nosi kartice na putovanja, samo ih 30% koristi, ali ne uvijek, nego u 20 posto kupnji.

Pad potrošnje bilježi se u internetskoj kupnji, gdje je broj kupaca pao sa 79% u travnju na trenutačnih 74%, ali je polovica online kupaca ipak bila aktivna u posljednjih mjesec dana. Najčešće troše na odjeću, obuću i modne dodatke (39%), a kupci su većinom žene i mlađa populacija do 30 godina. Na drugom mjestu online kupnje su elektronički uređaji i bijela tehnika (36%) koju najviše kupuju muškarci stariji od 30 godina, mahom iz Slavonije i Like, Korduna i Banovine. Softveri i internetske igrice najzanimljiviji su muškarcima s većim prihodima, kulturni servisi, poput kupnje ulaznica, najpopularniji su među Zagrepčanima s većim prihodima, dok se u Dalmaciji internetom najviše rezerviraju avionski letovi.

Najčešće koriste PayPal, dok pada učestalost korištenja internet bankarstva. Ukupno 60% ispitanika vjeruje da je internetska kupnja sigurna, a strane internet trgovine još su uvijek popularnije od domaćih. Ipak, tendencija za kupnju u domaćim virtualnim dućanima porasla je sa 29% na 35%. Glavnom prednošću internetskog šopinga 45% ispitanika smatra komociju kupnje iz vlastitog doma.

Komentara 35

PU
paul-umpe
17:16 12.12.2012.

Pa ja sam stalno u inozemstvu.Prosli vikend sam bio na Stubaiu ali nisam ni jedne HR tablice vidio kao i uvjek.U petak se ide na Ischgl a ni tamo nema HR tablica a na Katschberg ne pomisljam kad vidim sve te jadnike koji zele da se pokazu a kad se vrate kuci jedu parizer.Sta fali HR skijalistima a Kupres i Radusa su dobri.Bolje otici tamo i lijepo se provest nego u Austriji bit gladan.

OB
-obrisani-
19:48 12.12.2012.

hahahahahaha bosanci će posjetit rodnu grudu i to je to... hahahaha

BS
bstrabi2
17:10 12.12.2012.

Nisu napisali koji građani.Ja znam.Svi premijerovi ljudi.Jer je premijer več išao na probni izlet u Astriju.Ostali sedadeset i pet oosto.Ide u javnu kuhinju....

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije