Globalna kriza u pomorskom prijevozu mogla bi potrajati i u 2023., što će značiti dodatne inflatorne pritiske. Kako stoji u analizi Reutersa, do sada je varijabla prijevoza rijetko ulazila u ekonomske prognoze stope inflacije i rasta BDP-a, a kompanije su više obraćale pažnju na troškove sirovina i radne snage nego transporta.
Prosječna globalna cijena prijevoza 40-stopnog kontejnera oslabila je nekih 15 posto u odnosu na rekordnih 11.000 dolara zabilježenih u rujnu, pokazuju podaci Freigthos FBX indeksa. Međutim, prije pandemije za prijevoz istog tog kontejnera trebalo je platiti svega 1300 dolara. S obzirom na to da se 90 posto svjetske robne trgovine odvija morem, rizik rasta globalne inflacije već je sada veći nego što su neki ranije predviđali. Peter Sand, glavni analitičar platforme za praćenje brodarskih vozarina Xeneta, kaže kako ne očekuje da će se cijene vozarina za kontejnere normalizirati prije 2023.
- To znači da viši logistički troškovi nisu prijelazni problem. Za inflaciju, to znači nevolju. Element prijevoza u ukupnoj cijeni proizvoda veći je nego ikada prije i mogao bi biti stalni faktor povećanja cijena u narednom razdoblju - smatra Sand.
Izvješće UN-a iz studenog pokazalo je da visoke vozarine prijete globalnom ekonomskom oporavku i mogle bi potrošačke cijene povisiti za 1,5 posto do 2023.
sad pogledajmo tko su najveći kontejnerski prijevoznici... uh, birano društvo. maersk. danska. msc. švicarska. cma cgm. francuzi. cosco. kina. evergreen. tajvan. i tako redom. zašto njih nitko ne napadne i priprijeti im, digli su cijene 1000%. koriste monopol da bi u ovom kriznom razdoblju masno zaradili. pitajte maersk zašto su poskupili... i dal radnicima isplaćuju veće plaće nego prije krize.