Kontejnerski promet

Vlado Mezak: Rijeka postaje najveća luka sjevernog Jadrana

vlado mezak
Foto: Goran Kovacic/pixsell
07.08.2014.
u 11:52

Jedan od tri državna strateška projekta u Primorsko-goranskoj županiji, gradnja kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, za koji će se tjedan početi realizirati te će se u Rijeci otvoriti jedno od najvećih gradilišta u njenoj povijesti...

Jedan od tri državna strateška projekta u Primorsko-goranskoj županiji, gradnja kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali u riječkoj luci, za koji će se tjedan početi realizirati te će se u Rijeci otvoriti jedno od najvećih gradilišta u njenoj povijesti. Riječ je o investicijskom projektu, temeljnom dijelu Rijeka Gatewaya, izuzetno važnom za nacionalno gospodarstvo koji uz postojeći kontejnerski terminal na Brajdici i prateću gradnju cestovne i željezničke mreže Rijeku pretvara u najveću kontejnersku luku sjevernog Jadrana.

S konzorcijem talijanskih tvrtki na čelu s Grandi Lavori Fincositom Lučka uprava Rijeka prije dvije je godine potpisala ugovor o projektiranju i gradnji terminala na Zagrebačkoj obali vrijedan 70 milijuna eura. Financiranje je određeno kao kombinacija sredstava iz kredita Svjetske banke koja prati projekt Gateway i privatnog ulaganja.

– U prvoj fazi predviđamo gradnju pristaništa od 400 metara s dubinom mora od najmanje 20 metara, što omogućava prihvat najvećih brodova. Usporedo s gradnjom terminala počinje i gradnja spojne cesta D 403 koja će povezati terminal s čvorom Škurinje na riječkoj obilaznici kao i rekonstrukcija ranžirnog kolodvora za potrebe ukrcaja i iskrcaja kontejnera s vagona, u neposrednoj blizini novog terminala. Završetak gradnje očekuje se krajem 2017. godine – kaže Vlado Mezak, ravnatelj Lučke uprave Rijeka. Gradnja još 280 metara obale i opremanje terminala financijska je obveza koncesionara, a natječaj za njegov izbor produljen je do kraja godine da bi se, nastavlja Mezak, izabralo najkvalitetnijeg partnera.

– Najvažniji svjetski brodari i operatori pokazali su interes za koncesiju na novom terminalu, no zatražili su produljenje roka za dostavu ponuda zbog previranja na tržištu brodskog prostora – objašnjava Mezak.

Dodaje da će se do kraja godine Hrvatska prijaviti za novac iz Kohezijskog fonda (CEF) za sufinanciranje gradnje objekata infrastrukture na riječkom prometnom pravcu, što je za potencijalnog koncesionara dodatni plus zbog obveze gradnje još 280 metara obale. Mezak potvrđuje da postoji interes i za gradnju obale do 1200 metara pa je i taj potencijal za zainteresirane koncesionare koji dugoročno planiraju razvoj i ulaganja itekako važan zbog mogućnosti ostvarenja većeg kontejnerskog prometa.

>>Josipović: Moramo učiniti sve da Rijeka iskoristi potencijal koji ima

Komentara 1

Avatar tajar
tajar
15:03 07.08.2014.

Da bi to postala, Rijeka mora prestići Koper, Veneciju i Trst, a za to nema nekih drugih izgleda osim dobre volje!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije