Čelnik Zaklade Micro:bit

Zack Shelby: Želimo da sva djeca imaju iste uvjete za razvoj STEM vještina

24.10.2017.
u 07:06

Micro:bit je jedinstven jer je dizajniran za djecu već od osme godine, ali i za nastavnike i roditelje bez tehnološkog predznanja. S tehnološkom edukacijom doći do sto milijuna ljudi širom svijeta uz pomoć micro:bitnog računala

Sa Zackom Shelbyjem, čelnikom Zaklade Micro:bit, razgovarali smo o daljnjim planovima za razvoj edukativne platforme micro:bit i dosadašnjim rezultatima.

Zaklada Micro:bit obilježila je svoju prvu godišnjicu. Što ste sve postigli?

– Bila je to uistinu odlična godina. Nastupili smo nakon što je BBC kao pokretač ove priče o edukaciji u suradnji s partnerima poput Microsofta, Amazona, Samsunga, podijelio micro:bit računala milijunu djece, učenicima sedmih razreda u Velikoj Britaniji. No, u svijetu još nije bio još poznat. Tako je naš fokus usmjeren na to da omogućimo školskim sustavima, učiteljima, obiteljima u cijelom svijetu da upoznaju micro:bit i educiraju se. U posljednjih 12 mjeseci predstavili smo micro:bit u 40 zemalja svijeta i izgradili ekosistem od 175 dobrotvornih organizacija koje nam pomažu. Naša web-stranica dostupna je na 15 jezika, uključujući hrvatski. Uistinu me čini ponosnim što mogu reći da je micro:bit postao globalni neprofitni obrazovni pokret.

Kako ste se povezali sa Zakladom i što vas motivira?

– Imao sam uspješnu karijeru inženjera u IT tvrtki ARM, koja je ujedno i suosnivač Zaklade, i dobio priliku da se prijavim na mjesto glavnog izvršnog direktora. Rođen sam u ruralnim krajevima SAD-a, imao sam priliku u ranoj dobi susresti se s tehnologijom koja je promijenila moj život i zato želim da sva djeca imaju tu priliku. Jer svijet je postao digitalan, a nove tehnologije kao što su robotika i AI već su prisutne u našim životima. Svatko će trebati znati bar osnovne digitalne vještine. Bit će nam potrebni inovatori, inženjeri, poduzetnici, nastavnici i mnoge druge profesije koje sada ne postoje. Sposobnost rješavanja problema računalnog razmišljanja, razumijevanja tehnologije i osjećaja postignuća u izradi stvari vrijedni su za svu djecu.

Koja je prednost micro:bita u usporedbi s tradicionalnim učenjima kodiranja ili s popularnim platformama Rasberry Pi ili Arduino?

– Uređaji kao što su Arduino ili Rasberry Pi usmjereni su na hobiste, na odrasle, zahtijevaju određeno predznanje. Ono što čini micro:bit jedinstvenim jest da je dizajniran za djecu već od osme godine, ali i za nastavnike i roditelje bez tehnološkog predznanja. Usto je napravljen baš za upotrebu u školi te je vrlo jeftin. Učenje kodiranja na zaslonu računala, kao što je upotreba značajke Scratch, izvrstan je način za početak učenja kodiranja. A suradnja s timom u MIT-u nedavno je omogućila kontrolu micro:bita iz Scratcha. Budući da je micro:bit fizički uređaj, djeca ga smatraju motivirajućim, a nastavnici ga mogu uključiti u mnoge teme, poput matematike, znanosti, glazbe, umjetnosti.

Koji su mjerljivi rezultati u Velikoj Britaniji?

Dosad smo imali sjajne rezultate s više od milijun uređaja raspoređenih u Velikoj Britaniji: 90 posto učenika izjavilo je da je micro:bit pokazao da svatko može kodirati. Čak 86 posto studenata izjavilo je da micro:bit čini informatiku zanimljivijom. Sedamdeset posto više djevojaka reklo je da bi odabralo računarstvo kao predmet nakon korištenja micro:bita. Da je uz micro:bit učenicima računalna znanost zanimljivija i privlačnija, slaže se 85 posto učitelja. Rečenica koju su ispitanici Kings Collegea u Londonu često isticali bila je da je doista riječ o “kul uređaju”.

Postoji li plan za sljedeću generaciju micro:bita?

Naš je cilj s tehnološkom edukacijom doći do sto milijuna ljudi širom svijeta pomoću micro:bitnog računala. Želimo osigurati i da godinama izgleda i radi na isti način. Inače, naša je misija da omogućimo djeci digitalne kompetencije, želja nam je da ih nadahnemo za karijere u STEM-u s posebnim naglaskom na djecu koja zbog životnih okolnosti imaju manjak prilika i na djevojčice.

Kakav je vaš odnos s IRIM-om, hrvatskom neprofitnom organizacijom?

IRIM je neprofitni partner Zaklade i izuzetno smo zadovoljni njegovim doprinosom. Pomno pratimo njegove aktivnosti i impresionirani smo njegovim naporima, primjerice omogućavanjem besplatnih prijevoda edukativnih materijala na hrvatski jezik, nastavnih lekcija, učeničkih projekata, natjecanja i uređaja. Hrvatska pokazuje veliku inicijativu u približavanju tehnologije i STEM vještina u školskom obrazovanju, čime biste se doista trebali ponositi. Posjetio sam učenike i nastavnike u vašim školama i oduševljen sam vašim napretkom, čak i u usporedbi s Velikom Britanijom ili Finskom.

Komentara 2

NO
No1
10:23 24.10.2017.

Zasto na ovome nema "placena reklama"? Jer, ovo nema veze sa stvarnoscu. Gura se nesto sto je 3x skuplje od Arduina ili Pi Zero, a trazi toliko drugaciju razvojnu okolinu od one sto se koristi u bilo kojem procesu koji treba mikrokontrolere (i s kojim bi se djeca mogla ukljuciti u proizvodnju odmah nakon par sati upoznavanja). I, nase ministarstvo ce, normalno, odabrat ovo umjesto Arduina kojeg bi se moglo sklapati u RH. Ali, ne... naci ce se, tj... vec se naslo preko koga ce se uvoziti. Ma... kao i sve kod nas. Uvijek se napravi tako da postanemo korisnici necega, a ne proizvodaci. A, proizvodit ce netko drugi. Umjesto biti konkurentni, mi cemo jos dublje... Ono sto me jos vise cudi je da Krsticevic nije (slucajno) uletio i u ovaj posao. Ili ga je omela priprema za DVB-T2... i nabavu par brodova vanjskih DVB-T2 prijemnika. Ma, "Mir i blagosranje".

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije