U rujnu 2020. Porsche Digital otvorio je novu lokaciju u Zagrebu. Zajedno s hrvatskom tehnološkom kompanijom Infinumom, podružnica proizvođača automobila iz Stuttgarta pokrenula je zajedničku kompaniju Porsche Digital Croatia. U paralelnom intervjuu za Večernji list Stefan Zerweck, COO u Porsche Digitalu, i Tomislav Car, direktor Infinuma, osvrću se na prve mjesece rada zajedničke kompanije, projekte na kojima rade i otkrivaju kako se razvija suradnja. Porsche Digital ima urede po cijelom svijetu. Od rujna 2020. toj se mreži digitalnih developera priključio i tim iz Zagreba pa nas je zanimalo koliki je strateški doseg poslovanja ove tvrtke.
– Porsche Digital radi na razvoju novih digitalnih poslovnih modela, a svojim kupcima nudimo digitalne usluge vrhunske razine. Pritom nastojimo razmišljati globalno i djelovati u skladu s potrebama tržišta. Zato smo strateški razvili globalnu mrežu na različitim lokacijama – uključujući tržišta poput SAD-a i Kine, ali i središta digitalnog razvoja u Europi i Izraelu. Vidimo Zagreb kao jedan od inovacijskih centara na kontinentu koji najviše obećavaju. Zahvaljujući lokalnom sveučilištu koje je fokusirano na obrazovanje u području IT i prirodnih znanosti, grad ima raznovrsne talente na tehnološkoj i developerskoj sceni. Usto, u Infinumu smo pronašli odličnog partnera – rekao je Stefan Zerweck.
Infinum, pak, zapošljava 300-tinjak ljudi diljem Europe i SAD-a. Njegovi timovi dizajniraju i razvijaju digitalne proizvode koji klijentima omogućavaju učinkovitije poslovanje, dok korisnicima pojednostavnjuju život. I sada je tu i partnerstvo s Porsche Digitalom. Bilo nam je drago čuti da je Porsche Digital zainteresiran za aktivno uključivanje na tržište u Hrvatskoj i za nas je započinjanje suradnje način da proširimo stručnost u izradi visokotehnoloških softverskih rješenja u automobilskoj industriji. Dugoročno, fokus Porsche Digitala Croatia je proširenje postojeće mreže međunarodnih stručnjaka koji će raditi na poboljšanju kvalitete i sudjelovati u izradi novih digitalnih rješenja koje koriste i pojedinci i kompanije. Nastavit ćemo podizati kvalitetu postojećih proizvoda i usluga u Porscheovom portfelju, te izrađivati potpuno nova tehnološka rješenja. Ciljamo na poboljšanje digitalnog iskustva i načina života Porscheovih kupaca i klijenata – kazao nam je Tomislav Car.
Objasnio je kako je, primjerice, zadatak dizajnirati i razvijati softver, s posebnim naglaskom na umjetnu inteligenciju, strojno učenje i unapređivanje korisničkog iskustva s tehnologijom.
Četiri projekta
– Sada u Porsche Digital Croatia radi 30-ak ljudi, a u sljedećih šest mjeseci planiramo zaposliti još toliko, u skladu s time kako nam se povećava broj projekata kojima radimo. Osim inženjera, developera i dizajnera koji imaju priliku raditi na projektima koji se globalno koriste, zapošljavamo i stručnjake i osobe koji nisu nužno tehnološki potkovane, ali imaju iskustvo u organizaciji poslovanja i upravljanju, rekao je Tomislav Car.
Hoće li onda Porsche promijeniti način na koji prodaje aute? Mogu li se auti poput Porschea prodavati online, bez direktnog kontakta s kupcem?
– Kupci danas očekuju da smo im dostupni 24/7, gdje god da se nalazili. Način na koji kombiniramo naše kanale i formate ono je što čini razliku. Zajedno s našim prodajnim zastupnicima ulažemo u fizičku, ali i digitalnu prodaju. Samo u 2020. godini zaprimili smo više od 28 tisuća online upita i narudžbi za vozila kroz kanale digitalne prodaje. Istovremeno, Porsche centri ostaju kamen temeljac naše prodaje. Zato smatramo obećavajućim pristup koji u obzir uzima sve kanale – kaže Stefan Zerweck.
Doznali smo i na čemu se konkretno već radi u novoj tvrtki Porsche Digital Croatia.
– Radi se na 4 različita projekta, jedan od njih je mobilna aplikacija My Porsche, koja će kupcima omogućiti praćenje raznih karakteristika automobila, poput njegove potrošnje ili punjenja, pa sve do plaćanja parkiranja. PDC radi i na projektima koji se tiču podatka, odnosno Data Sciencem i Data Engineeringom. Obrađuju se i strukturiraju goleme količine podataka koji omogućavaju stvaranje još boljih proizvoda ili usluga za Porscheove korisnike i kupce. Timovi u Zagrebu tako rade na analizi podataka koje npr. prikuplja jedan Porscheov Taycan. Tim se podacima unapređuju i novi i postojeći automobili putem nadogradnje softvera, čime se osigurava još bolje iskustvo kupcima – otkrio nam je direktor Infinuma. Čelni ljudi dviju tvrtki objasnili su nam i koji su glavni razlozi ulaska Porsche Digitala i Infinuma u zajedničku kompaniju.
– Infinum ima 16 godina iskustva u izradi digitalnih proizvoda. Uvijek nas je motiviralo postizanje najvišeg standarda izvrsnosti, kako u inženjerstvu tako i u iskustvu korisnika. Kada smo u razgovorima potvrdili da i Porsche Digital radi projekte na isti način, odluka o ulasku u zajednički pothvat došla je prirodno s obje strane. Osjećali smo da možemo spojiti obostranu stručnost, znanje i strast – i stvoriti nešto što je veće od nas samih – objasnio je Car.
Stefan Zerweck naglasio je kako je Hrvatska zemlja bogate baštine i slikovite kulture koja u posljednje vrijeme postaje sjedište razvoja softvera, s posebnim naglaskom na automobilsku industriju.
– U Infinumu imamo izvrsnog profesionalnog partnera koji je jako dobro umrežen na lokalnoj sceni. Uz iskustvo koje su stekli radeći godinama u multifunkcionalnim i međunarodnim timovima, suradnja s njima itekako nam odgovara – objasnio je glavni operativni direktor Porsche Digitala te dodao kako je u globalnu fokus dviju tvrtki na nekoliko poslovnih područja: s jedne strane, šire svoj start up ekosistem, primjerice preko Forward31 kojim pomažu kompanijama da se postave na noge ili akcelerator APX – zajedničku kompaniju koju su osnovali s medijskom kućom Axel Springer, a s druge, razvijamo tehnološka rješenja kako bismo ubrzali prelazak poslovnih procesa i iskustva korisnika u digitalno doba. U Zagrebu, fokusiramo se primarno na ovo drugo – rekao je Zerweck.
Direktor Infinuma rekao nam je da, iako je njihova suradnja još u ranoj fazi, već se osjećaju kao sastavni dio obitelji Porsche Digitala.
– Trenutačno radimo na različitim strateškim projektima – uglavnom vezanim za mobilnost, iskustva korisnika, e-trgovinu, usluge plaćanja te podatkovnu znanost i analizu. S jedne strane, fokusiramo se na osnaživanje različitih poslovnih odjela unutar Porschea – preko R&D-a, proizvodnje i testiranja, sve do praćenja performansi u vožnji, objasnio je te dodao kako s druge strane, su neki od projekata na kojima rade usmjereni na poboljšanje digitalnog korisničkog iskustva vlasnika Porschea. – Vjerujem da će u bližoj budućnosti svi vlasnici Porschea na ovaj ili onaj način koristiti rješenja koja smo mi razvili. Kad pogledam unatrag, uvijek smo tehnologiju promatrali kao alat koji omogućuje besprijekorno korisničko iskustvo. Većinu kupaca ne zanimaju tehnološki detalji, već žele i zaslužuju najbolje moguće iskustvo u svim aspektima, a mi smo tu da osiguramo da je ono uvijek na najvišoj razini – kaže Tomislav Car.
Podružnice na devet lokacija
Porsche Digital ima podružnice na devet lokacija diljem svijeta, pandemija je, jasno, komunikaciju i suradnju bitno otežala, no ranija iskustva u takvom poslovanju znatno su pomogla.
– Izazovi s kojima smo se susreli u protekloj godini ubrzali su remote način rada u našoj industriji. Kako nam je struktura međunarodna, a postojala je i prije pandemije, te otvaranjem lokacije u Zagrebu, stekli smo dosta iskustva u decentraliziranoj suradnji među timovima. Tu su i različite vremenske zone u Njemačkoj, SAD-u i Kini. Nama je pri tome ključno, uz fleksibilne i motivirane timove, da imamo IT strukturu koja dobro funkcionira. Važne su opcije digitalne komunikacije uvijek bile, i uvijek će biti dostupne. Možemo uspostaviti alate za suradnju vrlo lako i brzo i prema potrebama timova. Vjerujemo da suradnja mora funkcionirati savršeno bez obzira na to na kojoj se lokaciji timovi nalazili, pogotovo kada govorimo o razvoju digitalnih proizvoda. Bez obzira na to, smatram da je važno osigurati i prostor za osobnu i fizičku razmjenu – cilj nam je uspostaviti najbolju kombinaciju između virtualnih susreta i susreta licem u lice – uputio nas je Stefan Zerweck.
Ni za Infinum takva situacija nije nova, no promjena će biti što će se rad od kuće zadržati i nakon pandemije.
– Imali smo sreće što smo i prije početka pandemije radili na nekoliko lokacija. U posljednjih nekoliko godina otvorili smo urede u različitim zemljama, od SAD-a do Slovenije, pa su naši timovi naviknuti na to da posao koji se inače radi u uredu, rade i od kuće. Ukratko, ova situacija nam nije novost. No svejedno, zbog okolnosti, morali smo dodatno razvijati ovaj način rada. Rad od kuće ili, bolje rečeno, taj koncept u kojem ne postoji potreba za dolaskom u ured, sigurno je nešto što će se zadržati. Pandemija i njezine posljedice natjerale su nas da obratimo dodatnu pozornost na kulturu naše kompanije i na mentalno zdravlje zaposlenika. Nekim ljudima rad od kuće otežava odvajanje privatnog od poslovnog života, i dajemo sve od sebe da omogućimo ljudima najviše moguće standarde u pitanju balansiranja ta dva dijela života. Unatoč činjenici da većina ljudi radi od kuće, odlučili smo investirati u novi uredski prostor Porsche Digital Croatia u Zagrebu. Uzeli smo u obzir „novo normalno“ i očekujemo da ured nastavi preobrazbu u mjesto za okupljanje, suradnju i razmjenu ideja – kazao je šef Infinuma.
Kako je Porsche sada najvažniji ulagač u Rimac Automobile, logično je bilo pitanje ima li planova za suradnju i s tom našom tvrtkom.
– Trenutačno, Porsche Digital i Rimac ne surađuju ni na jednom projektu. Unatoč tome, drago nam je da je Mate Rimac prvotno bio taj koji nas je spojio s Infinumom.
A uzbudljivih zajedničkih projekata možda bude u budućnosti. Radujemo se tome, rekao je Stefan Zerweck. Hrvatsku je za vrijeme procesa osnivanja Porsche Digital Croatia posjetio dvaput.
– To je mala zemlja, ali čak i u njenu glavnom gradu ima i više nego dovoljno lokacija za istraživanje. Usto, zemlja ima bogatu baštinu, puno povijesnih znamenitosti i kulturu dobrodošlice. Bio sam impresioniran otvorenošću i motiviranošću koju imaju Hrvati. Drago mi je što su se te kvalitete prenijele i na naš tim – njegovi su dojmovi o našoj zemlji. I Porsche je ostavio duboke dojmove.
– Poseban je osjećaj dolaziti na sastanke, a ispred zgrade se nalazi parkiralište prepuno najnovijih Porschea – Taycan, 911 i drugih. Za dečka iz Karlovca koji je cijeli život obožavao sportske aute velika je čast biti tu. Porsche je oduvijek bio sinonim inovacije i kvalitete i, prema svim kriterijima, predstavlja vrhunac automobilske industrije. Ono što me se posebno dojmilo i privuklo je to što iznutra Porsche Digital kao brend promiče vrijednosti slične kao Infinum. Način razmišljanja, suradnja unutar tvrtke, motivacija za poboljšanje, a pogotovo fokus na kvalitetu na razini su koju smo mi od samog početka postavili kao standard i za Infinum – rekao je Car.
Bravo! Bravo za Infinum i lijepo od Rimca da ih je spojio s Porcheom.