Optima Telekom u skladu s uvjetima predstečajne nagodbe pod upravljanjem je Hrvatskog telekoma. Tvrtka je dobila novo vodstvo, a prvi čovjek sada je Zoran Kežman. Prvi put otkako je imenovan razgovarali smo s njim o poslovanju i planovima Optima Telekoma
Već ste nekoliko mjeseci na čelu Optima Telekoma kamo ste došli nakon promjene vlasničke, pa time i upravljačke strukture? Kako ste se snašli?
Višegodišnje iskustvo iz Hrvatskog telekoma kao i relativno bliski susreti s Optimom od samog njena osnutka pomogli su mi da vrlo brzo dobijem dobar uvid u poslovanje. U HT sam došao iz IBM-a krajem 2003. godine, a moje upoznavanje s Optimom počelo je 2005. godine kada sam vodio prodaju privatnim i poslovnim korisnicima te korisničku podršku HT-a i kada je Optima bila naš prvi konkurent. Kada sam nakon spajanja T-Mobilea i T-Coma 2010. godine preuzeo vođenje veleprodajnog tima HT-a, Optima mi je preko noći od ljutog konkurenta postala jedan od najvećih korisnika, a nakon nedavnog zapošljavanja sada je postala i moj direktni poslodavac – poslodavac čija snaga i značaj na hrvatskom telekomunikacijskom tržištu, slobodno mogu reći, nisu nikakva slučajnost.
Kako ocjenjujete provedenu predstečajnu nagodbu?
Optimin značaj i povjerenje u njen potencijal bili su glavni poticaji za pozitivan završetak predstečajne nagodbe. Mišljenja o nagodbama su proturječna, ali tim koji je radio na ovoj nagodbi dao je dobar primjer kako se mogu zaštiti interesi svih vjerovnika, dioničara, korisnika i telekomunikacijskog tržišta općenito. Isto tako ona je i dobar primjer kreativnosti ključnih poslovnih subjekata s jedne strane i razumijevanja regulatornih tijela s druge strane.
Koji je najveći izazov s kojim ste se susreli na novoj poziciji budući da je Optima ipak bila, uvjetno rečeno, obiteljska tvrtka?
Optima ima kvalitetnu vlastitu infrastrukturu i ima zaista odlične stručnjake koji su je izgradili i učinili relevantnom na hrvatskom tržištu. Dolazeći u Optimu, znao sam i da moramo napraviti iskorak u odnosu na postojeće stanje. S iskustvom koje donosimo iskoristit ćemo neke najbolje prakse iz telekomunikacijske industrije i to možemo napraviti u relativno kratkom roku. Usto je jedna od mojih većih zadaća, kao i cijelog menadžmenta u Optimi, promijeniti način razmišljanja i samo ozračje jer naši rezultati puno više ovise o našim zaposlenicima nego o bilo čemu drugom. Mogućnosti za poboljšanja je puno i zato sam siguran da možemo napraviti ono što je potrebno da bismo i u sljedećih 10 godina bili respektabilan tržišni igrač.
Što je HT prenio na Optimu kad je riječ o načinu poslovanja i upravljanja ljudima? Koji su bili vaši prvi potezi?
Nakon što smo sagledali sva ključna poslovna područja koja utječu na Optimin tržišni nastup i poslovni rezultat, počeli smo s nizom prilagodbi u poslovanju. Najprije smo krenuli s aktivnostima u onim dijelovima organizacije koje su orijentirane prema korisnicima, dakle u marketingu, prodaji i korisničkoj podršci, a paralelno smo pokrenuli i niz inicijativa za smanjenje troškova poslovanja kroz optimizacije, povećanje efikasnosti i kroz sinergijske aktivnosti s HT-om, a efekte očekujem vrlo brzo.
Kakvi su sada poslovni rezultati, točnije jeste li zadovoljni dosad učinjenim?
S godišnjim prihodom većim od 450 milijuna kuna i velikom bazom privatnih i poslovnih korisnika Optima je respektabilna hrvatska tvrtka koja je ušla u desetu godinu svog poslovanja. Činjenica da smo drugo tromjesečje ove godine prvi put završili s pozitivnom dobiti prije oporezivanja pokazatelj je uspješno započetog financijskog i operativnog restrukturiranja tvrtke i uvjeren sam da imamo sve potrebne predispozicije za ostvarenje rezultata koji će osigurati ispunjenje svih financijskih obveza koje smo preuzeli u predstečajnoj nagodbi.
Što vam je sljedeće u planu, koje ste si ciljeve postavili?
U pogledu naše tržišne pozicije cilj nam je povećati bazu korisnika te nastaviti kontinuiran rast i razvoj same tvrtke. To prije svega namjeravamo učiniti kroz inovacije i napredna tehnološka rješenja koja će svakom pojedincu i njegovoj obitelji omogućiti dodatnu vrijednost i unapređenje kvalitete života. Imajući u vidu očekivani razvoj cijelog tržišta širokopojasnog pristupa internetu i televizije, i Optima će najznačajniji rast u idućih nekoliko godina ostvariti upravo na tim područjima.
Jeste li uspjeli zadržati korisnike, odnosno kako se borite s konkurencijom na tržištu?
Optima Telekom danas ima blizu 200.000 korisnika. Postupak predstečajne nagodbe utjecao je na percepciju Optime i određen odljev korisnika bio je neizbježan. To je sada iza nas i možemo se potpuno posvetiti korisnicima i tržišnom nastupu. Korisnici koji su izabrali Optimu i koji su bili uz nas cijelo ovo vrijeme pokazuju da je tržište prepoznalo da korisnik za Optimu nije samo telefonski broj.
Koje su vaše prednosti pred konkurencijom?
Naše prednosti počivaju na našim ključnim vrijednostima, kvalitetnoj usluzi i posebice odličnoj korisničkoj podršci, koje su i dosad bile okosnica našeg poslovanja.
Nadogradili ste TV sustav, što još pripremate?
Našim korisnicima uskoro će biti dostupne i neke nove mogućnosti koje uključuju npr. pregledavanje sadržaja YouTubea ili korištenje Google mapsa na velikom ekranu, korisnici će moći reproducirati i video i audiosadržaje s drugih uređaja u svom domu, a samo upravljanje TV sustavom bit će moguće i uz pomoć pametnih telefona i tableta.
>> Zoran Kežman novi predsjednik Uprave Optima Telekoma
imam Optimu već tri godine i od prvog dana smo nezadovoljni,prve dvije smo bili pod ugovorom i nismo mogli nikamo,a sada bismo mogli i ozbiljno razmišljamo o tome,ali iskreno rečeno ne usudim se nikamo jer mislim da su svi više manje isti,a morali bi i sklapati novi ugovor što nikako ne želimo. Optima nas je totalno razočarala naročito sada s ovom nadgradnjom . Napraviliu su lošije stvari nek su bile,kao da su zaposlili same diletante.UŽASNO RAZOČARANJE