Na sjednici održanoj danas u Rovinju, Nadzorni odbor Adris grupe razmatrao je i dao na usvajanje Glavnoj skupštini financijska izvješća za 2019. godinu.
Kako je izvijestilo poslovodstvo tvrtke, Adris grupa je u 2019. godini ostvarila ukupan prihod u iznosu od 6,3 milijarde kuna, što je rast od šest posto. Prihod od prodaje robe i usluga iznosio je 5,4 milijarde kuna i za šest posto je veći u usporedbi s prethodnom godinom. Prihodi ostvareni na inozemnim tržištima veći su za pet posto i iznose 1,6 milijardi kuna. Neto dobit iznosi 506 milijuna kuna, što je rast od 13,4 posto. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 402 milijuna kuna i 31 posto je veća od prošlogodišnje.
Zahvaljujući takvim rezultatima ostvarenim u 2019., ali i rezultatima ostvarenim prethodnih godina, Adris je zadržao snažnu novčanu poziciju, što mu omogućuje nastavak planiranih ulagačkih aktivnosti i prevladavanje posljedica nenadane globalne gospodarske krize izazvane pandemijom koronavirusa.
Croatia osiguranje - digitalna transformacija
I u 2019. godini Croatia osiguranje zadržalo je vodeću poziciju na hrvatskome tržištu, s ukupnim udjelom od 26,2 posto. U Hrvatskoj je ostvarena ukupna bruto zaračunata premija u iznosu od 2,7 milijardi kuna, što je 1,9 posto manje od prošlogodišnje premije, prvenstveno zbog daljnje optimalizacije i smanjenja dijela portfelja. Bruto zaračunata premija na razini Grupe iznosi 3,3 milijarde kuna i neznatno je manja od prošlogodišnje bruto zaračunate premije. Kombinirani omjer iz redovnoga poslovanja, kao jedan od ključnih pokazatelja učinkovitosti poslovanja, blago je poboljšan u odnosu na prošlogodišnji i iznosi 93,9. Ostvareni pokazatelji rezultat su uspješnoga nastavka procesne transformacije Društva s naglaskom na operativnu izvrsnost. U 2019. godini Croatia osiguranje ostvarilo je dobit prije poreza u iznosu od 412 milijuna kuna, dok je u 2018. godini ostvarena dobit od 403 milijuna kuna, što je rast od dva posto. Neto dobit iznosi 340 milijuna kuna i veća je za jedan posto od prošlogodišnje neto dobiti. Croatia osiguranje postavilo je novu strategiju za sljedeće petogodišnje razdoblje. Pokrenut je transformacijski program koji sadržava niz poslovnih inicijativa s ciljem povećanja konkurentnosti i profitabilnosti tvrtke. Uz fokus na digitalizaciju Croatia osiguranje nastavit će raditi i na daljnjem razvoju ukupnog tržišta osiguranja u Hrvatskoj, zadržavajući pritom vodeću poziciju na osigurateljnom tržištu u svim parametrima vezanim za reputaciju, imidž i snagu brenda.
Turizam ostvario rast prihoda i operativne dobiti
Turistički dio Grupe u 2019. godini ostvario je 1,98 milijuna prodanih jedinica, što je na razini prošle godine, uz povećanje prosječne cijene prodanih jedinica od pet posto. Poslovni prihodi veći su za pet posto i iznose 1,76 milijardi kuna. Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) iznosi 636 milijuna kuna i za osam je posto veća od prošlogodišnjega ostvarenja. Dobit prije kamata i poreza (EBIT) bilježi rast od dva posto i iznosi 358 milijuna kuna. Ostvarena neto dobit iznosi 269 milijuna kuna. U 2020. godini bit će završeno funkcionalno spajanje tvrtki Maistra d.d. i HUP-Zagreb d.d. Iako će poslovati kao dvije pravne osobe, postoji nužnost vođenja jedinstvene poslovne politike u svim segmentima poslovanja. Efektuiranje ekonomije obujma i sinergija potpora su ostvarenju dugoročne održivosti i povećanja vrijednosti. Jedinstvena brend arhitektura omogućit će stvaranje platforme za rast i razvoj kao i lakše širenje u druga turistička odredišta.
Maistra je u prošloj 2019. godini lansirala na tržište Grand Park Hotel Rovinj, ključan proizvod u procesu zaokruživanja vrhunske rovinjske hotelske ponude. Drugi pak velik pomak u ulagačkom procesu u turističkom segmentu Grupe jest formalni završetak postupka vezanog za hotel Marjan u Splitu, što će Adrisu omogućiti ulazak u to rastuće turističko odredište. U sljedeće tri godine turistički dio Grupe nastavit će investicijski ciklus s ciljem repozicioniranja postojećih i kreiranja novih proizvoda. Niska ukupna zaduženost omogućuje samostalno financiranje investicijskog ciklusa.
Cromaris ostvario daljnji rast prodaje i izvoza
Cromaris je u 2019. godini ostvario prodaju od 9.557 tona ekvivalenta svježe ribe, što je rast od osam posto. Ukupna količina prodanih proizvoda iznosi 8.761 tona i za sedam posto je veća od prošlogodišnje. Količinska prodaja na izvoznim tržištima porasla je za sedam posto, od čega najviše na talijanskome i austrijskome tržištu. Na inozemnim tržištima ostvaruje se 79 posto količinske prodaje i 80 posto prihoda od prodaje. U uvjetima snažnoga dampinga konkurencije na ključnim izvoznim tržištima ostvaren je porast prosječnih cijena od jedan posto. U skladu s rastom količina i cijena u 2019. godini ostvaren je porast prihoda od prodaje za osam posto. Prihodi od prodaje diferenciranih proizvoda, prije svega svježe očišćene i pakirane ribe, porasli su za 23 posto. Kao što je spomenuto, proizvodi visoke dodane vrijednosti trenutno čine 44 posto udjela u ukupnoj prodaji, što je pet postotnih bodova više u odnosu na prethodnu godinu, i u skladu je s Cromarisovom strategijom diferencijacije. Poslovanje u 2019. godini obilježila su znatna ulaganja u organizaciju, osobito jačanje tržišnih službi. Ulaže se i u razvoj i prepoznatljivost robne marke Cromaris, nove inovativne proizvode te logistiku. Krajem 2019. godine poznatost robne marke Cromaris u Hrvatskoj iznosila je 67 posto, što je četiri postotna boda više u odnosu na prethodnu godinu. Cromaris je u 2019. godini ostvario neto dobit u iznosu od 6,5 milijuna kuna. Brz rast i razvoj tvrtke zahtijevao je visoka ulaganja u proizvodne kapacitete te radni kapital s obzirom na trajanje proizvodnog ciklusa od približno dvije i pol godine. Stoga je početkom 2019. godine obavljena dokapitalizacija tvrtke u iznosu od 110 milijuna kuna. Nužno je osigurati kapacitete za preradu kako bi se ostvario daljnji rast proizvoda dodane vrijednosti, što je ujedno element strategije diferencijacije. U pripremi je projekt izgradnje tvornice za preradu ribe.
Bilo bi opravdano suzdržati se od isplate dividende
S obzirom na težinu gospodarskih okolnosti u Hrvatskoj i svijetu, izazvanih pandemijom koronavirusa, tvrtka će se usredotočiti na očuvanje likvidnosti i smanjenje troškova. Stoga, Nadzorni odbor smatra da bi ove godine bilo opravdano suzdržati se od dividende, odnosno Nadzorni odbor stava je da Glavnoj skupštini ove godine neće predložiti isplatu redovne dividende.
Član Nadzornog odbora g. Vlahović odlučio je odreći se prava na isplatu nagrade za ostvarene rezultate u prethodnoj godini. Predlaže Društvu da ta sredstva usmjeri u djelovanje Zaklade Adris u sljedećom razdoblju. Nadzorni odbor pozdravio je takvu odluku g. Vlahovića.
Nadzorni odbor prihvatio je prijedlog Uprave da se redovna Glavna skupština sazove kada okolnosti u vezi s epidemiološkom situacijom to budu omogućile, a svakako u zakonskom roku.