Sve je u njihovim rukama

Veliki igrači: Ovih 10 kompanija kontrolira cijelu svjetsku prehrambenu industriju

Najpoznatiji prehrambeni brendovi
Foto: Oxafm
1/5
30.09.2016.
u 10:00

Već sam pogled na infografiku "deset velikih" u industriji hrane i pića daje naslutiti koliko smo u zabludi kad govorimo o američkoj, pa i svjetskoj prehrambenoj industriji

Tvrtke svoje poslovanje šire horizontalnom i vertikalnom integracijom. Horizontalna podrazumijeva integriranje više poduzeća koja proizvode iste ili slične proizvode u svrhu bolje kompetentnosti na tržištu. Vertikalna integracija kontrolira sve ili nekoliko koraka u proizvodnji te distribuciji kako bi bio stvoren određeni proizvod.

Izvješće Oxfama, globalnog pokreta za suzbijanje siromaštva koji djeluje od 2013., uključuje opsežnu infografiku koja prikazuje 10 svjetskih tvrtki koje posjeduju stotine proizvoda kojima se svakodnevno koristimo.

Iako se infografika odnosi na američko tržište, većina proizvoda upotrebljava se i u Europi. Pa tako tvrtke kao što su Nestlé, Coca-Cola, Unilever, Danone, Mars, Mondelez (bivši Kraft Foods), Associated British Foods plc, Kellogg's, General Mills, PepsiCo pod svojim okriljem okupljaju brojne proizvode koji se redovito kupuju.

Foto: Oxafm

Foto: Oxafm

"Deset velikih" s velikim utjecajem

Već sam pogled na infografiku "deset velikih" u industriji hrane i pića daje naslutiti koliko smo u zabludi kad govorimo o američkoj i svjetskoj prehrambenoj industriji. Nestlé, primjerice proizvodi Kit Kat, ali i u Americi popularan proizvod – California Pizza Kitchen. Tako Fanta spada pod vlasništvo tvrtke Coca-Cola, ali i pivo Barq's.

Prehrambeni proizvodi masovnih korporacija osim što su sve štetniji za pojedinca, oni pritišću poduzetničku raznolikost. Malim poduzećima te startupovima sve je teže natjecati se s ovim velikim igračima.

Ipak, kako navodi Oxfam, najveće svjetske prehrambene tvrtke vrlo su moćne, ali na to ipak možemo utjecati. Prioritet je svakako što manji unos visoko procesuirane hrane te, prije svega, kupnja proizvoda od lokalnih poljoprivrednika.

>> Uvode porez na gazirana pića da bi suzbijali dječju pretilost

Komentara 10

DU
Deleted user
11:27 30.09.2016.

Vi novinari izbjegavate pisati o štetnosti svakog pojedinog proizvoda posto vam ti isti trovači plaćaju reklamu

DO
Dolinski
10:56 30.09.2016.

korporatizam

DU
Deleted user
12:58 30.09.2016.

kod nas je samo jedno ime - Todorić

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije