Od kada je kriza zakucala i na hrvatska vrata, smanjili su se i "potrošački" apetiti domaćih poslovnjaka, u prvom redu prema nakitu i satovima; čak 71 posto.
Kriza je skresala proračune za izlaske na večere čak 57 posto, pokazalo je istraživanje časopisa Poslovni savjetnik i konzultantske tvrtke Proago na temu Čega se hrvatski poslovnjaci odriču u krizi.
Istraživanje je pokazalo da se zbog nestašice "krešu" troškovi i za gadgete i to za polovicu od uobičajenog. Uz to, "pate" i putovanja te nabavka automobila.
Među hrvatskim menadžericama najviše se štedi, pak, na odlascima na večere - 63 posto u odnosu na razdoblje kada nije bilo recesije u hrvatskom društvu. U jednakom postotku odriču se novca za kupnju nakita i satova. Slijedi smanjenje potrošnje u nabavci gadgeta, automobila i opreme za dom.
Recesija je malo utjecala na život hrvatskih menadžera
Autorica Poslovnog savjetnika dr. Majda Rijavec ističe kako je priličan broj ispitanika izjavio da recesija nije nikako ili je vrlo malo utjecala na njihov život.
Moguće je da se radi o ljudima koji se bave takvim poslom da ih ekonomski problemi i nisu jače pogodili, ali kod nekih se radi i o određenom životnom stavu, smatra autorica.
Od onih koji izjavljuju da je kriza utjecala na njih, većina navodi bitno smanjenje izdataka za različite stvari kao što su izlasci na večere ili kulturna događanja, a dio njih općenito smanjuje sve troškove zbog straha od toga što nosi budućnost. Iz dobivenih rezultata o tome čega se odriču vidljivo je da su na prvom mjestu luksuzne stvari bez kojih možemo živjeti, poput nakita, satova i večera, a pri dnu su ljestvice kozmetika, obuća i odjeća te oprema za dom.
Neke kriza još uopće nije pogodila, ali i oni paze na kućni proračun iz straha od onoga što nosi budućnost, ističe dr. Majda Rijavec