Jedan od snažnijih igrača na europskom osiguravateljskom tržištu sa sjedištem u Njemačkoj, ERGO, dio grupacije Munich Re, u Hrvatskoj posluje od 2008., no dosad je to izgledalo kao ispipavanje terena. Na tržište su ušli kao Victoria osiguranje, promijenili ime prije dvije godine, a sad su počeli kampanju kojom najavljuju širenje poslovanja. O planovima razgovaramo s Thomasom Schöllkopfom, članom uprave ERGO Internationala, zaduženim za Srednju i istočnu Europu.
Širenje ponude
ERGO je među većim osiguravateljima u Europi. Koliko ste zadovoljni s 0,07 posto udjela u Hrvatskoj?
Potpuno ste u pravu, trenutačni udio na tržištu ne zadovoljava naše ambicije. ERGO slijedi održivu, ali ambicioznu strategiju rasta i fokusira se na svoja ključna tržišta u Europi i Aziji. Pažljivo investiramo u razvoj novih tržišta. Ne ulažemo samo novac nego i znanje i stručnost te vjerujemo u potencijal budućeg rasta hrvatskoga tržišta osiguranja. Upravo smo se zato odlučili povećati poslovne aktivnosti i razviti nove prodajne kanale – vlastitu zastupničku mrežu i vanjske posrednike za prodaju osiguranja, agencije i brokere, uz već postojeću prodajnu mrežu kroz bankokanal. Osim toga, uvođenjem obveznog osiguranja od automobilske odgovornosti i kaska širimo i ponudu proizvoda i usluga.
Vidite li i nove investicijske prilike?
Hrvatsko tržište osiguranja započelo je proces restrukturiranja. Naša je procjena da će se u idućih nekoliko godina pojaviti još mogućnosti za daljnje investicije i akvizicije. Kada do toga dođe, zasigurno ćemo ozbiljno razmisliti, no za nas su profitabilnost i stabilnost iznimno važni kriteriji pri donošenju takvih odluka.
Na hrvatskom ste tržištu bili u partnerskom odnosu s nekadašnjom Volksbankom. Kakav odnos imate sa Sberbankom?
Sa Sberbankom još surađujemo, i to na mađarskom, češkom, pa i na hrvatskom tržištu. Pregovaramo o nastavku suradnje na hrvatskom tržištu.
EU prosjek 1840 eura
Ekonomska kriza u Hrvatskoj dovela je do povećanja premije životnog osiguranja. Jesu li trendovi jednaki i u Europi?
Neka tržišta, poput češkog i slovačkog, do sada nisu osjetila utjecaj ekonomske krize pa zasad samo pokazuju nešto sporiji rast. S druge strane, tržišta poput Mađarske i Rumunjske imaju znatno manje premijske prihode nego 2008. Baltičko se tržište osiguranja smanjilo za četvrtinu, ali od 2011. stalno pokazuje rast. Imamo i primjer Austrije, gdje je zbog niske kamatne stope pala premija životnog osiguranja, dok je u isto vrijeme u Poljskoj tržište osiguranja poraslo 4,5 posto.
Kako je u Njemačkoj?
Njemačko tržište osiguranja vrlo je razvijeno, što znači da je perspektiva rasta ograničena. Često možete naići na pretpostavku da Nijemci imaju previše polica i da su „previše osigurani“.
Međutim, nedavni podaci Insurance Europea pokazuju da to nije potpuno točno: premija po stanovniku u Njemačkoj je 2012. iznosila oko 2200 eura, što nije mnogo iznad prosječne premije per capita u Europi koja iznosi 1840 eura. Svaki je Nijemac potrošio oko 1070 eura na police životnog osiguranja, što korespondira s europskim prosjekom od 1080 eura.
Kad bi Hrvatska mogla dostići europske standarde u osiguranju?
Nedavnom liberalizacijom tržišta osiguranja autoodgovornosti hrvatsko tržište započelo je proces restrukturiranja. Taj će proces potrajati neko vrijeme kako bi se sve uskladilo sa standardima u usporedivim zemljama Europe. Pri tome ponajprije mislim na prodajne kanale. Još jedan veliki izazov bit će i implementacija regulative Solvency II, što će zahtijevati znatne napore.
Poboljšanjem životnog standarda premija osiguranja po stanovniku raste. Kad mi možemo očekivati rast?
U Hrvatskoj se osiguravajuća društva trenutačno suočavaju s nekim izazovima. Smanjenje prosječne premije za obvezno autoosiguranje i posljedice financijske krize glavni su razlozi zbog kojih će ova, ali i nadolazeće godine, biti izazov za održavanje stabilnoga premijskog rezultata. No, bez obzira na trenutačnu situaciju, mi kao ERGO grupa vjerujemo u potencijal i rast hrvatskoga tržišta osiguranja.
A mi želimo veči udio naše hrane na vašim policama.