Sve do 2015. godine, investicije u vozni park istoka Europe povećavat
će se 8 posto godišnje, navodi se u studiji Roland Bergera o
perspektivama željeznica do 2015. godine predstavljenoj
prošli tjedan u Münchenu. U analizu je uključena 41
država, među njima i Hrvatska. "Više je razloga zbog kojih
će željeznice povećati aktivnost.
Veći promet bit će posljedica urbanizacije i ekonomskog progresa, ali i
poteza vlada koje će podupirati razvoj željezničkih pravaca i javnog
prometa, kaže konzultant Andreas Schwilling, koji vjeruje da će u u
budućnosti željeznice odigrati važnu ulogu u podupiranju održivog
globalnog razvoja.
Svjetsko tržište željezničkih usluga
teži oko 103,3 milijarde eura. Oko 70 posto
tržišta drže veliki opsrkrbljivači, dok ostatak pripada
željezničkim kompanijama i lokalnim zajednicama koje kontroliraju javni
promet.
Unatoč skromnim stopama rasta koje se kreću od 0,5 do jedan
posto, Zapadna Europa ostaje najjače pojedinačno tržište
željezničke industrije, s udjelom od 32 posto. Roland Berger
tržište dijeli na četiri segmenta, dominantne usluge koje
nose više od 50 milijardi eura prometa, zatim vozni park,
infrastrukturu i kontrolu prometa. Promet željeznicom povećavat će se
dva posto godišnje, uz nešto veći interes za
putnički promet i promet lakog tereta.
Ipak, istraživači ističu da se industrija mora prilagoditi cikličkim
kretanjima na tržištu, razvijena Europa tek svakih 30 godina
ozbiljnije obnavlja željezničku infrastrukturu, a na svjetsko
tržište najviše utječu potezi Kine.
ANALIZE Stabilan rast tržišta željezničkih usluga idućih deset godina