Je li imenovanje Željka Tonklina na čelno mjesto Danice vezano za šire
razloge od kadrovskog restrukturiranja u Podravci predmet je raznih
nagađanja u zadnje vrijeme, no činjenica je da je Podravka kadrovsko
restukturiranje počela još prošle godine nakon imenovanja nove uprave.
A postavljanjem Tonklina na mjesto predsjednika uprave Danice preuzela
je osobu iz svojih redova, s obzirom na to da Tonklin dolazi s mjesta
direktora Podravke Poljska, te da uz međunarodno iskustvo ima već i
dulji karijerni staž unutar Podravke.
I sam Tonklin tvrdi da je njegova smjena isljučivo vezana za kadrovsko
restrukturiranje započeto u drugoj polovici prošle godine.
– Iako tada to nije bilo uzrokovano promijenjenim tržišnim okolnostima
jer globalnu krizu gotovo nitko nije ni spominjao, smatram da su
upravo mjere racionalizacije poslovanja koje su tada započete, a taj
proces svakako još uvijek nije završen, najbolji odgovor Podravke na
krizu. Naravno da cijelo vrijeme moramo i te kako budno promatrati što
se događa u našem okružju, a na sve moguće promjene hitno reagirati –
kaže Tonklin dodajući da su ciljevi za ovu godinu zacrtani i neka
rješenja definirana, a neka da će tek ponuditi tim na čijem je čelu.
– Potpuno je jasno da je pred nama godina velikih izazova i teških
iskušenja, ali barem kada je Podravka u pitanju, siguran sam da niti
jedan njezin menadžer već na početku godine u koju smo zakoračili ne
razmišlja o tome kako smanjiti gubitke, već kako povećati profit – kaže
Tonklin.
Kaže da kriza nameće potrebu da se još snažnije nego do sada upuste u borbu za naklonost potrošača.
– Najboljim rješenjem za dobro poslovanje u krizi smatram ono koje
osigurava jačanje tržišne pozicije, uz istovremeni profitabilni rast
kompanije. Vjerujem da je to želja svakog menadžera iako često teško
ostvariva. Jedan od načina kako mi to želimo postići jest još veća
dostupnost upravo onakvih naših proizvoda kakve potrošači trebaju, te
smanjenje svih troškova koji nisu povezani s tim ciljem.
Tonklin u međunarodnom iskustvu stečenom na poljskom i slovačkom
tržištu izdvaja uspješnu suradnju sa svim vodećim europskim trgovačkim
lancima i poznavanje njihovih sistema rada od kojih su neki već
prisutni, a neki se tek pripremaju za dolazak hrvatsko tržište.
– Smatram da uz lokalno iskustvo, internacionalno iskustvo svakom
menadžeru pomaže u boljem prepoznavanju stvarnih potreba tržišta i
načina kako te potrebe zadovoljiti – zaključuje Tonklin.