Nonice uz ceste s pločama \"zimmer frei\" polako se sele u prošlost. Danas 86 posto privatnih iznajmljivača s gostima komunicira e-mailom, a oko 30 posto ih radi i s nekoliko putničkih agencija. Sve ih više kao dodatnu uslugu nudi i bežični internet, pokazuje online anketa među lošinjskim iznajmljivačima privatnih soba i apartmana.
Modernizacija, na svu sreću, još ne utječe na ugođaj zbog kojeg mnogi i vole zimmer frei. Većina domaćina s gostom popriča više puta svakoga dana. Da bi na odmoru bio što zadovoljniji, obično ga čeka mjesto za parkiranje, po potrebi i vez za plovilo, a mnogi nude i vožnju barkom te iznajmljuju bicikle.
U lošinjskim zimmer frei sobama i apartmanima goste u pravilu čekaju i plan grada, prospekti na više jezika, infomape, gastrovodič i – buketić lokalnog bilja. Vrlo često domaćini će gostima prirediti i obiteljsku večeru, pozvati ih da kušaju neki od domaćih proizvoda ili im darovati neki lokalni suvenir. Gotovo 80 posto iznajmljivača goste će iznenaditi i sitnim darom ako im je rođendan dok su na moru. A što je još bolje, većina je petinu svojih godišnjih prihoda domaćinski unaprijed rasporedila na investicije kojima namjerava unaprijediti kvalitetu ponude do iduće sezone.
Anketa Turističke zajednice Malog Lošinja otkrila je i da su zimmer frei domaćini najčešće slušali upite gostiju da im preporuče restoran ili plažu te općenito zabavu i sadržaje u okolici. Doznali su i da su se turisti ljetos oduševljavali glazbenim događanjima, od klapskih večeri do rock-koncerata, ali i ribarskim feštama. Iz primjedbi su, pak, naučili da turizmu treba više biciklističkih staza, uređenijih šetnica i plaža s animacijom te kvalitetnije zabave.
Bravo Lošinjani. Tako se unaprijeđuje turizam. Gosti nisu vreće kojima se kaže, plati pa eto ti soba pa lezi. Sitnnice i mali znaci pažnje vraćaju goste na istu destinaciju. Uostalom, nitko od nas ne voli da se prema njemu postupaa hladno i neljubazno. Osmjeh na licu i jutarnji pozdrav domaćina, želja za lijep i ugodan dan znači da je došao u prijateljsko okružje svakome tko posjeti našu lijepu Hrvatsku. Puno, puno više od luksuza, razumna cijena za ponuđenu vrijednost, ljubaznost i dostupnost, čistoća smještaja i čistoća okoliša u mjestu boravka znače svakom gostu. On upravo te vrijednosti cijeni i sigurno se vraća.