DIJANA ČIČAK

Živjeti s tržištem

15.11.2008.
u 12:22

Dijana Čičak odnedavno je u Vipnetu na mjestu direktorice marketinga za privatne korisnike. Područje je to na koje se, uz prodaju, prema riječima head huntera odnosi gotovo polovica traženih kadrova na tržištu.

– Rast marketinškog sektora u Hrvatskoj impresivan je ako je suditi po broju oglašivača, njihovim budžetima, te razvoju i rastu agencija. S druge strane, sve izraženija konkurencija, kao i stalno novi zahtjevi potrošača, predstavljaju sve veći izazov za uspjeh tvrtki te ne čudi da je potražnja za marketinškim stručnjacima sve izraženija – kaže Čičak i nastavlja: – Prije desetak godina u Hrvatskoj je marketing bio shvaćen kao potporna funkcija, prije svega radi povećanja prodaje, i tek je malen broj hrvatskih tvrtki bio uistinu usvojio marketinški orijentiran pristup poslovanju koji polazi od razumijevanja potreba kupaca, razvoja proizvoda i usluga, jasnog pozicioniranja i razvoja branda i u skladu s time razrade komunikacijskog spleta. Danas je to bez sumnje drugačije i vjerujem da tvrtke traže kvalitetne kadrove, spremne odgovoriti izazovima tržišta.

Dolaskom u Vipnet, Dijana Čičak ušla je u za sebe potpuno novi sektor, s obzirom na to da je došla iz tvrtke Unilever. No, kako kaže, marketinška filozofija i pristup ostaju isti jer postoje sličnosti iz kojih se mogu povući poruke.

– Primjerice, telekomunikacijski sektor izrazito je vezan uz tehnologiju i mogućnosti razvoja proizvoda i usluga koje ta ista tehnologija mora podržati i omogućiti. Posljednja inicijativa koju sam provela u Unileveru bila je razvoj ekološki prihvatljivog sredstva za strojno pranje posuđa i jedan od ključnih izazova bio je razrada kvalitetne formule s kolegama iz Istraživanja i razvoja, uzimajući u obzir sva tehnička i tehnološka ograničenja i mogućnosti. Dakle, iako su sektori bitno drugačiji, postoje specifična iskustva koja se mogu prenijeti i iskoristiti – tvrdi Čičak.

Zaključuje da uspjeh određuje inovativnost i kreativnost koja se očituje kroz razvoj novih proizvoda i usluga, ali i komunikacijskih poruka i kanala.

Smatra da je strateško pozicioniranje na tržištu presudno za kreiranje jasnog okvira za uspjeh ne samo marketinškog stručnjaka, već i cijele tvrtke. Za to je nužno razumijevanje tržišta na kojem se posluje, od potrošača odnosno korisnika preko konkurencije i trendova do vlastitih mogućnosti. – Presudnim pritom smatram sposobnost razumijevanja potrošača, koja treba omogućiti otkrivanje onoga što potrošač treba ili želi i nakon toga pretakanje toga u poslovno opravdan i u konačnici uspješan poslovni prijedlog.



Biti relevantan i značajan da vas kupci ne ignoriraju

Život je postao dinamičniji, a kanali komunikacije prema krajnjem potrošaču sve kompleksniji. Zapravo se može uočiti svojevrstan paradoks jer s jedne strane marketinška industrija nije nikad bila jača i prisutnija u društvu, a kupci su istovremeno postali sve suzdržaniji, pa čak i otporniji na komunikacijske aktivnosti. Neslućena mogućnost pristupanja informacijama preko novih tehnologija dala je moć potrošačima da izoliraju marketinške poruke, od interneta do novih trendova u televiziji. I u većini slučajeva kada imaju tu mogućnost potrošači ograničavaju ili izbjegavaju primanje komunikacijskih poruka, bilo da se radi o metodama izbjegavanja ili “preskakanja“ televizijskih poruka, do blokiranja on line oglasa. Njihova poruka oglašivačima vrlo je jasna – budite relevantni i značajni, inače ćemo vas ignorirati.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije