Dijana Čičak odnedavno je u Vipnetu na mjestu direktorice marketinga za
privatne korisnike. Područje je to na koje se, uz prodaju, prema
riječima head huntera odnosi gotovo polovica traženih kadrova na
tržištu.
– Rast marketinškog sektora u Hrvatskoj impresivan je ako je suditi po
broju oglašivača, njihovim budžetima, te razvoju i rastu agencija. S
druge strane, sve izraženija konkurencija, kao i stalno novi zahtjevi
potrošača, predstavljaju sve veći izazov za uspjeh tvrtki te ne čudi da
je potražnja za marketinškim stručnjacima sve izraženija – kaže Čičak i
nastavlja: – Prije desetak godina u Hrvatskoj je marketing bio shvaćen
kao potporna funkcija, prije svega radi povećanja prodaje, i tek je
malen broj hrvatskih tvrtki bio uistinu usvojio marketinški orijentiran
pristup poslovanju koji polazi od razumijevanja potreba kupaca, razvoja
proizvoda i usluga, jasnog pozicioniranja i razvoja branda i u skladu s
time razrade komunikacijskog spleta. Danas je to bez sumnje drugačije i
vjerujem da tvrtke traže kvalitetne kadrove, spremne odgovoriti
izazovima tržišta.
Dolaskom u Vipnet, Dijana Čičak ušla je u za sebe potpuno novi sektor,
s obzirom na to da je došla iz tvrtke Unilever. No, kako kaže,
marketinška filozofija i pristup ostaju isti jer postoje sličnosti iz
kojih se mogu povući poruke.
– Primjerice, telekomunikacijski sektor izrazito je vezan uz
tehnologiju i mogućnosti razvoja proizvoda i usluga koje ta ista
tehnologija mora podržati i omogućiti. Posljednja inicijativa koju sam
provela u Unileveru bila je razvoj ekološki prihvatljivog sredstva za
strojno pranje posuđa i jedan od ključnih izazova bio je razrada
kvalitetne formule s kolegama iz Istraživanja i razvoja, uzimajući u
obzir sva tehnička i tehnološka ograničenja i mogućnosti. Dakle, iako
su sektori bitno drugačiji, postoje specifična iskustva koja se mogu
prenijeti i iskoristiti – tvrdi Čičak.
Zaključuje da uspjeh određuje inovativnost i kreativnost koja se
očituje kroz razvoj novih proizvoda i usluga, ali i komunikacijskih
poruka i kanala.
Smatra da je strateško pozicioniranje na tržištu presudno za kreiranje
jasnog okvira za uspjeh ne samo marketinškog stručnjaka, već i cijele
tvrtke. Za to je nužno razumijevanje tržišta na kojem se posluje, od
potrošača odnosno korisnika preko konkurencije i trendova do vlastitih
mogućnosti. – Presudnim pritom smatram sposobnost razumijevanja
potrošača, koja treba omogućiti otkrivanje onoga što potrošač treba ili
želi i nakon toga pretakanje toga u poslovno opravdan i u konačnici
uspješan poslovni prijedlog.
Biti relevantan i značajan da vas kupci ne ignoriraju
Život je postao dinamičniji, a kanali komunikacije prema krajnjem potrošaču sve kompleksniji. Zapravo se može uočiti svojevrstan paradoks jer s jedne strane marketinška industrija nije nikad bila jača i prisutnija u društvu, a kupci su istovremeno postali sve suzdržaniji, pa čak i otporniji na komunikacijske aktivnosti. Neslućena mogućnost pristupanja informacijama preko novih tehnologija dala je moć potrošačima da izoliraju marketinške poruke, od interneta do novih trendova u televiziji. I u većini slučajeva kada imaju tu mogućnost potrošači ograničavaju ili izbjegavaju primanje komunikacijskih poruka, bilo da se radi o metodama izbjegavanja ili “preskakanja“ televizijskih poruka, do blokiranja on line oglasa. Njihova poruka oglašivačima vrlo je jasna – budite relevantni i značajni, inače ćemo vas ignorirati.