Šampion sedmog Suncokreta ruralnog turizma Hrvatske za 2019. je 'Roxanich Wine & Heritage Hotel' iz Motovuna. U taj istarski gradić odlazi Zlatni suncokret koji se dodjeljuje drugu godinu tijekom velike ocjenjivačke akcije Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj „Klub članova Selo“, kojom se promoviraju tradicijski sadržaji, povezuju projekti i proizvođači, događaji i zanimljivosti, čuva izvornost i stvaraju novi proizvodi.
Uz šampionsku titulu na svečanosti u zagrebačkom hotelu Academia dodijeljene su i zlatne, srebrne i brončane plakete te posebna priznanja u sedam kategorija: ponajboljim turističkim seljačkim gospodarstvima, poduzetnicima u ruralnom turizmu, ruralno-turističkim projektima i manifestacijama, za tradicijsku ruralnu gastronomiju, vinski turizam te zaštićene i marketinške oznake.
- Ruralni turizam zaslužuje našu posebnu pažnju i još bolju promociju što ćemo, između ostalog, postići zagovaranjem naših prioriteta za vrijeme trajanja predsjedanja Hrvatske Vijećem EU-a. Inzistirat ćemo na vođenju politika održivog razvoja i poticanju raznolikosti turističke ponude, kako bismo potaknuli razvoj turistički manje razvijenih područja za što vjerujem da će omogućiti razvoj turističkih proizvoda koji će dodatno doprinijeti razvoju ruralnog turizma. Čestitam nominiranima i zahvaljujem na predanom radu u ovom dijelu hrvatske turističke ponude koja zaista ima mogućnost turistički živjeti svih dvanaest mjeseci u godini te koja potvrđuje sjajnu sinergiju i s ostalim vrstama turizma te tako horizontalno uključuje više različitih dionika - poručio je ministar turizma Gari Cappelli, koji je otkrio da su, prema posljednjem istraživanju Instituta za turizam, izdašniji turisti tijekom boravka na kontinentu nego na obali.
Istraživanje Tomas je, naime, pokazalo da prosječna vna truistička potrošnja u unutrašnjosti zemlje iznosi čak 119 eura, a na Jadranu 94 eura.
Potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević kazao je na svečanoj dodjela kako ruralni turizam, zbog činjenice da je Hrvatska još uvijek zemlja očuvanog okoliša, predivnih krajolika, bogate i jedinstvene gastronomske i enološke ponude, itekako može dati snažan doprinos zapošljavanju i razvoju ruralnog prostora, produženju turističke sezone i općenito razvoju kontinentalnog turizma.
- Nažalost, ruralni turizam sada u ukupnim turističkim prihodima, uključivo i grad Zagreb, sudjeluje s manje od četiri posto. Vjerujemo da će uvođenje Cro kartice dodatno popularizirati kontinentalni, a time i ruralni turizam, ali i da ćemo u narednom razdoblju snažnije valorizirati turistički potencijal koji leži u ruralnim prostorima kroz gastronomiju, enologiju, lovni i ribolovni turizam te zdravstveni turizam. Sigurno je da i ovakva natjecanja doprinose popularizaciji ruralnog turizma zbog čega je HGK sponzor i pokrovitelj - kazao je Kovačević.
Inače, na natječaj Suncokret ruralnog turizma do ljeta je pristiglo 150 prijava iz gotovo svih dijelova Hrvatske, a o najboljima svake godine odlučuje komisija sastavljena od renomiranih turističkih stručnjaka.
- Obilazak terena traje nekoliko mjeseci. Posjećujemo i po jasno razrađenim kriterijima ocijenjujemo sve nominirane. Suncokret ruralnog turizma Hrvatske postao je najpoznatiji projekt naše Udruge, koji se održava već sedam godina održava - kaže Dijana Katica, predsjednica Hrvatske udruge za turizam i ruralni razvoj „Klub članova Selo“, koja se već dvadesetak godina bavi promocijom i poticanjem gospodarstva ruralnog prostora.