Pisma iz iseljeništva

Borba za internet-glasače

24.08.2007.
u 19:00

Službenici ureda Hillary Clinton, Baracka Obame i drugih američkih potencijalnih predsjedničkih kandidata svakodnevno šalju na desetke tisuća mailova, predstavljajući se glasačima, tražeći potporu za svoje ideje, najavljujući što će promijeniti ako pobijede. Internetska komunikacija s glasačima u Americi je podjednako važna i prisutna kao i ona preko tiskovina i elektroničkih medija. Nedavno je Hillary Clinton na svojim web stranicama zamolila obožavatelje da joj predlože koju bi glazbu ili pjesmu trebala koristiti kao svoj zaštitni znak u izbornoj kampanji. Za razliku od naših političara koji se, kad ih novinari iznenade pitanjem, ne mogu sjetiti kad su posljednji put pročitali knjigu i kako se ona zove, američki na internetskim stranicama obavještavaju glasače i o tome koje su kazališne predstave gledali, koje su izložbe posjetili i o planovima za aktivni odmor te o nizu drugoga iz svakodnevnog života!

Uz pomoć interneta političari su bliže svojim glasačima, ulaze svakodnevno u njihove domove, u njihove živote. Postoji uzajaman osjećaj da su potrebni jedni drugima, da je ta kauzalnost korisna i za državu i pojedinca. Uz elektroničku poštu informacije šalju i preko SMS poruka pa ne može proći nijedan dan da glasači nisu "bombardirani" obećanjima ili događajima iz službenog i privatnog života svojih političara!

Sve to nabrajam jer sam posljednjih dana primijetila kako se preko stranačkih internetskih stranica u iseljeništvu počela voditi bitka za glasove izvandomovinstva. Koriste se američka iskustva i metode! HDZ Amerike najaktivniji je, ali i najuporniji. Vjerojatno i najneugodniji jer ne biraju riječi kad žele "poklopiti" protivnike, ali prelaze i granicu dobrog ukusa kad hvale svoje lidere jer to katkad podsjeća na retoriku nekadašnjih vremena i tepanja voljenom vođi.

Nevjerojatno je što sve objavljuju i koliko vremena posvećuju internetskom obavještavanju pa su aktivniji u tom pogledu od središnjice u Zagrebu! Mnogi se pitaju koliko to ljudi radi u HDZ-ovu uredu u Clevelandu, iz kojeg najčešće stižu mailovi, jer osim informativnih tekstova netko jako inspiriran ili motiviran piše igrokaze ili šaljive priče. Glavni su likovi Željka Antunović, Šime Lučin, Ljubo Jurčić i, posljednjih dana najviše, Zoran Milanović. Vjerojatno u iseljeništvu većina naših ljudi ne bi ni zapamtila ime novog SDP-ova predsjednika da se tako često ne spominje upravo na HDZ-ovim stranicama! Za one sklone urotama i to je neki znak!

Dovoljno je svaki dan otvoriti iseljeničku HDZ-ovu stranicu i tu se mogu pronaći svi detalji o aktivnostima njihovih članova i lidera, ali i o "nepodopštinama" esdepeovaca, koji su najomiljenija i neiscrpna tema vrijednim Sanaderovim sljedbenicima. Oni dobro informirani tvrde da je mozak tih operacija Frank Bilaver iz Clevelanda, jedan od premijerovih najvjernijih suradnika. Dakle, može se zaključiti da vodstvo HDZ-a odobrava internetsku aktivnost svog iseljeničkog ogranka!

Pa i sve ugodne i neugodne informacije koje se pojavljuju u spletu svakodnevnih vijesti. Internetska je komunikacija dobar put i drugim hrvatskim strankama koje bi trebale postati aktivnije na tom području za približavanje iseljeništvu. Stasala je, naime, nova generacija informatički obrazovanih ljudi, mladih u iseljeništvu koji ne razumiju koji to kineski zid želi rušiti Milanović kad im i HDZ i SDP izgledaju podjednako lijevi i podjednako desni!

Američkim Hrvatima koji znaju što su republikanci, a tko su demokrati nije uvijek jasno oko čega se lome koplja u domovini, gdje su se izmiješali oni sa splitske rive s onima "drugovi i drugarice". Na webu ima dosta prostora da se to pokuša objasniti!Preko strana?kih internetskih stranica HDZ-a u iseljeništvu po?ela se voditi bitka za glasove izvandomovinstva, a on je mozak cijele operacije

Želite prijaviti greške?