Službenici ureda Hillary Clinton, Baracka Obame i drugih američkih
potencijalnih predsjedničkih kandidata svakodnevno šalju na desetke
tisuća mailova, predstavljajući se glasačima, tražeći potporu za svoje
ideje, najavljujući što će promijeniti ako pobijede. Internetska
komunikacija s glasačima u Americi je podjednako važna i prisutna kao i
ona preko tiskovina i elektroničkih medija. Nedavno je Hillary Clinton
na svojim web stranicama zamolila obožavatelje da joj predlože koju bi
glazbu ili pjesmu trebala koristiti kao svoj zaštitni znak u izbornoj
kampanji. Za razliku od naših političara koji se, kad ih novinari
iznenade pitanjem, ne mogu sjetiti kad su posljednji put pročitali
knjigu i kako se ona zove, američki na internetskim stranicama
obavještavaju glasače i o tome koje su kazališne predstave gledali,
koje su izložbe posjetili i o planovima za aktivni odmor te o nizu
drugoga iz svakodnevnog života!
Uz pomoć interneta političari su bliže svojim glasačima, ulaze
svakodnevno u njihove domove, u njihove živote. Postoji uzajaman
osjećaj da su potrebni jedni drugima, da je ta kauzalnost korisna i za
državu i pojedinca. Uz elektroničku poštu informacije šalju i preko SMS
poruka pa ne može proći nijedan dan da glasači nisu "bombardirani"
obećanjima ili događajima iz službenog i privatnog života svojih
političara!
Sve to nabrajam jer sam posljednjih dana primijetila kako se preko
stranačkih internetskih stranica u iseljeništvu počela voditi bitka za
glasove izvandomovinstva. Koriste se američka iskustva i metode! HDZ
Amerike najaktivniji je, ali i najuporniji. Vjerojatno i najneugodniji
jer ne biraju riječi kad žele "poklopiti" protivnike, ali prelaze i
granicu dobrog ukusa kad hvale svoje lidere jer to katkad podsjeća na
retoriku nekadašnjih vremena i tepanja voljenom vođi.
Nevjerojatno je što sve objavljuju i koliko vremena posvećuju
internetskom obavještavanju pa su aktivniji u tom pogledu od
središnjice u Zagrebu! Mnogi se pitaju koliko to ljudi radi u HDZ-ovu
uredu u Clevelandu, iz kojeg najčešće stižu mailovi, jer osim
informativnih tekstova netko jako inspiriran ili motiviran piše
igrokaze ili šaljive priče. Glavni su likovi Željka Antunović, Šime
Lučin, Ljubo Jurčić i, posljednjih dana najviše, Zoran Milanović.
Vjerojatno u iseljeništvu većina naših ljudi ne bi ni zapamtila ime
novog SDP-ova predsjednika da se tako često ne spominje upravo na
HDZ-ovim stranicama! Za one sklone urotama i to je neki znak!
Dovoljno je svaki dan otvoriti iseljeničku HDZ-ovu stranicu i tu se
mogu pronaći svi detalji o aktivnostima njihovih članova i lidera, ali
i o "nepodopštinama" esdepeovaca, koji su najomiljenija i neiscrpna
tema vrijednim Sanaderovim sljedbenicima. Oni dobro informirani tvrde
da je mozak tih operacija Frank Bilaver iz Clevelanda, jedan od
premijerovih najvjernijih suradnika. Dakle, može se zaključiti da
vodstvo HDZ-a odobrava internetsku aktivnost svog iseljeničkog ogranka!
Pa i sve ugodne i neugodne informacije koje se pojavljuju u spletu
svakodnevnih vijesti. Internetska je komunikacija dobar put i drugim
hrvatskim strankama koje bi trebale postati aktivnije na tom području
za približavanje iseljeništvu. Stasala je, naime, nova generacija
informatički obrazovanih ljudi, mladih u iseljeništvu koji ne razumiju
koji to kineski zid želi rušiti Milanović kad im i HDZ i SDP izgledaju
podjednako lijevi i podjednako desni!
Američkim Hrvatima koji znaju što su republikanci, a tko su demokrati
nije uvijek jasno oko čega se lome koplja u domovini, gdje su se
izmiješali oni sa splitske rive s onima "drugovi i drugarice". Na webu
ima dosta prostora da se to pokuša objasniti!Preko strana?kih
internetskih stranica HDZ-a u iseljeništvu po?ela se voditi bitka za
glasove izvandomovinstva, a on je mozak cijele operacije
Pisma iz iseljeništva