Bez obzira na to što je s njegove desne strane sjedio Niko
Bulić, koji besprijekorno vlada engleskim, britanskim se novinarima u
Londonu obratio državni tajnik za turizam Ivo Mujo. Prezentacija koja
je zbog prevođenja trajala dvostruko dulje skratila je i vrijeme za
novinarska pitanja, no novinarka Sunday Timesa nije zamjerila:
“Neke od mojih kolega živcira, ali nije Hrvatska jedina čiji
im se predstavnici u ovakvim prigodama obraćaju na svom
jeziku”.
U bitki s moćnima
Iako zanimljivost, neznanje engleskog jezika državnog tajnika za
turizam minorna je u usporedbi sa svime s čime se hrvatski turizam u
Londonu hvata u koštac. Na najvećoj svjetskoj turističkoj
burzi, koja je okupila 5600 izlagača iz 200 zemalja, 3500 novinara,
četrdesetak tisuća poslovnih ljudi i 124 ministra turizma, Hrvatska bi
partnere tijekom tri dana morala uvjeriti zašto da
Britancima nude i prodaju odmor baš u Hrvatskoj.
Mnogi konkurenti raspolažu s bitno većim promidžbenim budžetom,
kooperativniji su prema svojim partnerima ili su, što
mnogima kako se vidi ovdje u Londonu postaje presudno, jednostavno znatno
jeftiniji. Krizne mjere kojima će Hrvatska na to odgovoriti
još se kuhaju u Bajsovu kabinetu, objelodanjene bi trebale
biti uskoro, pa je Bulić (ipak on, kao “meštar od
promocije”) na novinarska pitanja mogao odgovoriti samo
okvirno.
Neće biti minusa
– Nemamo za dugotrajnu televizijsku promociju, ali ići ćemo
na druge medije, reportaže u novinama, velike plakate, ulične
prezentacije, možda i poruke na autobusima u određenim zonama. Svjesni
smo krize, ali dogodine ne računamo s minusima.
Planiramo godinu koja ne bi smjela biti slabija od ove –
otkrio je Bulić. Za devet mjeseci Hrvatsku je, inače, posjetilo manje
nego godinu dana prije, otprilike 240.000 britanskih turista koji su
ostvarili oko 1,2 milijuna noćenja. Podbačaj prema 2007. godini u
posjetu je tri posto, a u noćenjima pet posto.
WORLD TRAVEL MARKET Najveći turistički sajam